BTS systeem van Engel doet vreemd

Discussie in 'Duikboten' gestart door bosreus, 31 aug 2009.

  1. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    Hallo,

    Ik heb het volgende verschijnsel met een BTS-systeem van Engel: het water innemen van de duiktank gaat met pauzes en als hij bij de 85% is staat hij continu op en neer te gaan tussen de twee laatste schakelaartjes. Tevens staat de rode led snel te knipperen en d.w.z. dat de drukschakelaar geactiveerd is, dit heb ik gemeten en het is oké.
    De bedrading heb ik diverse keren nagelopen en dit is 100% oké.
    Er zit ook een klein potmetertje op de print, waarvan de werking niet in de beschrijving staat, weet iemand hiervan de functie?

    Hans
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
  3. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    hallo Raf,

    Wat jij bedoeld is het stappenschakelaartje van 0 tot F, dat is mij duidelijk. Maar er zit een nog kleiner potmetertje waarvan de functie niet in de beschrijving staat.
    Idd in de beschrijving van NB staat dat dit voor afregeling van de onderspanning is.
    Ik zal de beschrijving van NB eens gaan bestuderen, misschien staat er meer in dan bij Engel.

    Gr.
    Hans
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo hans

    nee hoor ik bedoel dat kleine schakelaartje en niet die grote
    en Nb maakt deze onder delen voor engel LOL
    want hij heeft een nieuwe gemaakt met terugkoppeling zodat je piston in de tank de stand van je schuifregelaar op je zender volgt

    groetjes raf
     
  5. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    @ Raf,

    De standenschakelaar stond op de verkeerde van de twee futaba standen en nu werkt hij perfect zoals het moet. Bedankt voor de tip van NB, daar staat het wat uitgebreider dan bij Engel.
    Zo nu "even" spuiten en uitbalanceren

    Hans
     

Deel Deze Pagina