Budget Wind snelheid metertje?

Hoi allemaal,

Gewoon uit nieuwsgierigheid, weet iemand of er budget windspeed metertjes bestaan die wat duidelijker zijn dan een natte vinger of een lintje aan je antenne? :lol: Al wat ik tot nu toe gezien heb, kost ruim 50 euro.

Grtz,
Sven

Conrad heeft een handwindmeter voor € 26,95. Ditzelfde model koop je op ebay voor € 22.95. In beide gevallen komen daar de verzendkosten nog bij. 'k heb geen ervaringen met dit apparaat, maar overweeg om er één te kopen.

Kijk eens op de site van conrad

De 3000 versie (nr: 120435 - 8A) kost 27 euro.

Ik gebruik zelf de 5000 versie (nr: 120560 - 8A) voor het windsurfen en die doet het perfect.

Groet,
Berto.

Edit 25-01-05: ik heb even de nummers toegevoegd.

remote linken naar conrad gaat niet berto, je kan beter het artikel nummer opgeven dan kan je het zo zoeken op de conrad site

Ik ben ook n beetje aant rondkijken, want als ik ga vliegen heb ik steeds t gevoel dat de weersite uit zn nek kletst, want de wind lijkt lokaal veel harder dan verwacht.

En een conrad nummer zou toch wel fijn zijn. :P

Hartelijk dank.
Dat is n goede aanbieding. Ik smokkel em nog wel es mee als een van mijn maten wat besteld bij conrad. :P

Wat zegt die site: "Je kunt zelf een windmeter maken! alles wat je nodig hebt is een professionele windmeter Cup en Hub set."

Zie je et probleem? :P

Een fiets metertje is wel creatief trouwens, maar dat calibreren is niet zo gemakkelijk.

Mhh, zat ik net eens aan te denken :roll:

Ik kan mijn windmetertje natuurlijk op èèn van mijn kisten vast maken en dan kijken wat de max. vliegsnelheid en de gemiddelde snelheid is.

Misschien eens proberen :wink:

Groet,
Berto.

Hallo Berto

Ben benieuw naar je resultaten hoor ,ik zat vandeweek ook met zoiets in men hooft.

het beste

Berto

Bij het herlezen van de vorige berichtjes, ontdek ik dat ik in je grapje gelopen ben.

Ik had namelijk enkel oog voor je kijken wat de max. vliegsnelheid en de gemiddelde snelheid is. dit heb ik even serieus opgenomen.

Nu waar ik aan dacht , vermoedelijk is het wel mogelijk om met behulp van een klein windmeterje de snelheid van een model te weten, vandaar. :lol:

Groeten

Back