BUGATTI VEYRON, 407 Km/U......

Eigenaren van een Bugatti Veyron worden door de fabriek uitgedaagd om met hn Bugatti op een testtrack langs te komen, en 400 km / h te halen. De auto wordt vooraf gecheckt door een monteur, en na behalen van 400 km/h hoort de klant bij de "club van 400".

Ik heb de Veyron nu een paar keer zien rijden, en dat is erg indrukwekkend. Acceleratie is niet normaal, zo snel.

Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur)
Topsnelheid: 407,08 km/u (beperkt, eigenlijke topsnelheid is 411 km/u)
Motor: 8.0 Quad-turbo W16
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 6,6 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 55,0 seconden
400 mm karbon-keramische remschrijven
Vierwielaandrijving
Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo
10 radiatoren
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2 meter

:lol:
met 1000Pk in een vliegtuig ga ik toch veel sneller hoor :wink:

ok wedstrijdje :P

1000pk in een vliegtuig dat aan de grond moet blijven ;) dat ga je niet winnen.

het is maar goed dat die auto in 55 sec naar de 400 gaat anders is de tank leeg voordat die op top snelheid zit.

dat wel :P maar jij hebt last van bomen en andere dingen op de grond :wink:

Daar heb ik geen last van :lol:

in 55sec kan je kan je veel uitsteken :P

de eerste bugatti is twee weken in nederland gearriveerd!

denk het niet voor de auto rai waren er wel 2 stuks :wink:

Eigenlijk een best klein autotje toe ik er bij stond op de rai, had toch echt iets enorms verwacht

Groeten Gerjan

klasgenoot van me werkte bij de AutoRAI bij garderobes, die zei dat vorige week (dinsdag of woensdag) er een bugatti naar buiten werd gereden. hij hoorde van iemand daar weer dat deze verkocht was via de beurs voor 1,8 miljoen euro.. klopt dit?
auto word eerst nog eens naar garage/dealer/fabrikant gebracht voor rijklaar maken maar hij zei dat er tegen de 7 ton aan BPM betaald moest worden voor die auto.

Dat kan. Ik weet niet welke auto er op de Rai heeft gestaan. Er zijn er echter 3 in NL verkocht.

De auto kostte vorig jaar 1 miljoen, dit jaar 1,1 miljoen. Hier komt idd ongeveer 7 ton belastingen overheen. Hierin zit de BPM en de BTW.

Hij kan niet op de RAI verkocht zijn.
Alle Veyrons waren al in de "voorverkoop" verkocht. Dan moet je €385.000 aanbetaling doen en dan maar wachten totdat die afgeleverd wordt.

Wat wel kan is dat hij op de RAI heeft gestaan, voordat hij wordt afgeleverd aan de klant.

Het kan wel zijn dat de auto eerst op de Rai heeft gestaan, en daarna uitgeleverd is. Watik overigens niet denk, VW heeft een aantal demo wagens, welke beurzen en evenementen afreizen.

Momenteel zijn ongeveer 150 autos verkocht. Er zijn dus nog 150 autos in de aanbieding. 50 autos zijn afgelopen jaar afgeleverd. Dit jaar is het plan de productie op te voeren tot 100 autos.

Er wordt ook gewerkt aan een targa versie. Deze heeft dan niet de topsnelheid van 400 km/h. (maar waarschijnlijk 375 of zo.) Met deze versie denkt VW de verkoop uiteindelijk tot 300 stuks te brengen.

Hierna is nog niet geheel zeker wat de plannen zijn. Waarschijnlijk gaat Bugatti verder met het met de hand vervaardigen van luxe, en geheel op de wensen van de klant afgestemde reissedans. (zoals de EB112, EB118 en EB218). Er is ook sprake geweest van een kleinere Veyron, met meer aardse specificaties, maar de komst daarvan is minder waarschijnlijk, om bijv Bentley niet dwars te zitten.

Het verhaal is ook nog steeds dat (ondanks de prijsverhoging van €100.000) VW nog steeds geen winst maakt op de Veyron.

Back