BUGATTI VEYRON, 407 Km/U......

Naar zeggen kost het VW ongeveer 5 miljoen euro om de Veyron te maken. Althans, er is 300 * 5 miljoen geinvesteerd in het merk. (1,5 miljard)

Hiervan is overigens niet alleen de Veyron ontwikkeld, maar zijn er ook andere zaken gedaan:

-aankoop van diverse Bugattis voor het VW museum, waaronder een Royale.
-aankoop van "Chateau St. Jean" in Molsheim, een meter of 100 van het "atelier" (fabriek kan je het niet noemen...)
-bouw van het "atelier"
-restauratie van Chateau St Jean (het Chateau was het officiele verblijf van de familie Bugatti, en hier werden ook de gasten ontvangen)
-ontwikkeling en bouw van de EB218
-aankoop van het merk "Bugatti"
-rechtzaak tegen een Amerikaan die de naam "Bugatti" opeiste. (Bugatti Yachts)
-heel, heel veel promotie.
-en last but not least een "kleine onkostenvergoeding" voor de topmensen bij Bugatti (die overigens redelijk vaak gewisseld worden)

De bugatti veyron is gewoon een 100% posers bak dan een rijdersauto veel te zwaar om goede handling te hebben.
Geef mij maar een mclaren f1 of een porsche carrera gt.
En omdat we toch over bugatti hebben dan liever een eb110 ss.
:D 8)

Jammer dat ik die niet meer zo gauw kan vinden maar er bestaat een Nissan Skyline R33 V-spec die 0-300km/h doet in 13,79 sec... Dat is ook gefilmed vanuit de positie van de bijrijder... zéér indrukwekkend kan ik je vertellen.
Ik dacht datie nog ergens op exvitermini.com rondzwierf...

Grt,

Tjen il-vec

laurens zei:
Hij had veel geld en heeft veel geluk...

Hij heeft nog steeds geld genoeg kan ik je melden... En ook een boel mooie auto's. Hij had een hele mooie Audi A8L W12 die ik op een hele mooie dag een hele dag van binnen heb gezien. Superding!

Overigens heeft (of had) ie ook een Porsche GT, die met Albers mee ging naar het circuit, waarna iemand m even in het grind parkeerde.. Was ook heel fijn :wink:

Back