buggy 1/8 nitro, ontvanger brown out?

Hallo,
ik heb nu paar keer gereden met mij durnago 408 1/8 buggy.
en af en toe, reset de ontvanger zich, dan verlies ik even controle over de buggy.. ik heb alle kabels bekeken en alles ziet er goed uit, niks zit bekneld
of wat dan ook, ik gebruik 2 savox servos 1 van 17.5 kilo en 1 van 20 kilo
trekkracht, mischien te veel? alles zit aangesloten op een 6v ontvanger accu. nimh
alltijd vol voor het rijden, ik heb er ook down voltage tussen zitten van 6v eigelijk on nodig maar zo kan ik alles aansluiten, vanwege het verleng kabeltje wat er aan zit.

het lijkt erop dat de servos teveel spanning trekken en daardoor de ontvanger uitvalt. ik heb het ook alleen tijdens het rijden. thuis krijg ik het niet voor elkaar.

iemand die weet wat ik hier aan kan doen?

alvast zeer bedankt

Ah, de beruchte spanningstrekkers weer.

Een Savox is idd een servo die erg veel stroom trekt in mijn ervaring..
Persoonlijk heb ik er andere servo's ingezet. Maar dat is niet de enige oplossing meen ik..

Voltage regelaar er tussenuit gooien .....

Die zal waarschijnlijk de stroom die de servo's vragen onder volle belasting gewoon niet trekken , let ook goed op je endpoints ;)

De hoeveelheid kg servo's zegt niets over het verbruik, het verbruik van een servo is evenredig aan de kracht die ze moeten verzetten.

Als er een regulator tussen zit zal dat wel het probleem zijn, de ontvanger en servo's kunnen direct op een 6v NiMh accu.

Ik rijd in zowel mijn buggy als truggy met een savox 1256tg op sturur (20kg) en een 1258tg op gas/rem.

Dat is geen enkel probleem. Gewoon je voltage regulater idd vervangen door een gewoon verlengsnoer.

Ik haal ook makkelijk 30 minuten rijtijd op een nihm. Er is dan ongeveer 1000 mAh verbruikt.

Inderdaad, ik zou ook die regelaar van tussen halen een gewoon verlengkabeltje kopen. Kost 1-3euro.
Indien het dan nog niet opgelost kun je een condensator in jouw ontvanger pluggen.

Back