Buggy geeft gas tijdens verbinding maken met zender.

• Topicstarter Topicstarter Jespr
  • Startdatum Startdatum
J

Jespr

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag of iets verholpen kan worden.

Het zit zo.
Ik heb een spectrum module en ontvanger.
Maar als ik mijn zender aanzet en een paar seconde later mijn buggy.
Dan Geeft mijn buggy uit zich zelf gas tot dat mijn zender verbinding heeft gemaakt met mijn ontvanger, dat is ongeveer 4 seconde ofzo.

Nu is mijn vraag: kan ik daar iets tegen doen zodat mijn buggy niet meer uit zichzelf gas geeft?

Mvg,
Jesper.

ja, de ontvanger opnieuw binden aan de zender (maar dit keer de zender in de neutraal positie laten staan. :) )
als ik met neit vergit stel je de failsafe positie van de ontvanger in als je hem bind, dus telkens als de ontvanger aan is maar nog geen verbinding heeft, gaat die naar deze positie. (in dit geval dus vooruit. )

Gr,
Tim

Ik dacht dat elke spectrum ontvanger geen gas signaal afgeeft totdat hij verbinding heeft met de zender. Wellicht is dit anders bij de auto ontvangers.

Hoe kan ik die in de neutraal mode zetten dan?
Het is een sanwa m11, ik heb hem net en ben slecht in engels lezen.

Groeten jesper

zoals ik al zei,.. bind hem opnieuw aan je zend module.. het is waarschijnlijk de failsafe die nu zo ingesteld staat.

(oftewel, ontvanger aanzetten terwijl je het knopje op de ontvanger ingedrukt houd, dan gaat de ontvanger aan en het ledje knippert. daarna zet je de zender aan terwijl je het knopje op de zendmodule ingedrukt houd (maar zonder aan 1 van de besturingen te komen) dan gaat de zendmodule aan en knippert even. dan binden ze, en de stand waarin de zender was bij dit process is je failsafe positie. (in dit geval dus, gas: neutraal stuur: in het midden)

teminste, dit doet m'n 3PK zender met spektrum module, en ik geloof neit dat dat bij jou zender anders is. ;)

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat elke spectrum ontvanger geen gas signaal afgeeft totdat hij verbinding heeft met de zender. Wellicht is dit anders bij de auto ontvangers.

Volgends mij is dat wel zo bij de nieuwe maar dit is nog de oude ( die grijze )
De nieuwe heb ik net bestelt.

ja ik denk het de buggy doet nu niks als die verbinding maakt:D

Mooi. Deze ontvangers geven dus de failsafe positie door bij het aanzetten. Dit is de bind positie. Dus na een aanpssing of uittrimmen even binden om zeker te weten dat alles goed staat.

Nu ben ik benieuwd of de ontvangers een speciale gas kanaal hebben (qua aanduiding) en of je die ook gebruikt voor gas?

Nee gewoon zoals alle andere ontvangers

Aux
Thr
Str
Bat

die 4 staan op de ontvanger het zelfde dus als elke andere ontvanger.

en dan dus Thr is je gas/rem kanaal en Str je stuur kanaal. niet veel wat daar fout mee kan gaan. :) (vel ontvangers staat ook alleen maar Ch1, Ch2, en Ch3 op bijvoorbeeld. dan is Ch1 je stuur kanaal, Ch2 je gas en Ch3 je aux. (en dan uiteraard nog de Batt aansluiting.)

Bij de vliegtuig ontvangers doet kanaal thr dus anders bij het inschakelen. Als je dus een andere gebruikt voor het gas kan dit dus niet goedgaan ;)

gelukkig hebben we het hier over auto zenders/ontvangers, daar weet ik in ieder geval nog een beetje wat vanaf. :) (vliegtuigen (nog) helemaal niets )

Hou zou misschien kunnen zijn dat je kanaal indeling anders is en je de gas servo / regelaar op kanaal str aansluit. Hierdoor wordt deze direct geactiveerd voor dat de verbinding er is. De beveiliging zit wel op kanaal thr. Stel je hebt gebind met gas dicht. De regelaar initialiseerd met gas dicht en dan is de verbinding er, terwijl de zender volgas heeft (trim foutje oid, of je hebt de zender ergens opgelegd). Omdat de regelaar goed initialiseerd met gas dicht voordat de verbinding eris zal hij daarna volgas geven als de verbinding er eenmaal is. Normaal geeft het thr kanaal geen signaal zodat je regelaar niet initialiseerd totdat de verbinding eris. Je moet dan eerst gasdicht doen voordat de regelaar actief wordt.

Back