Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De vraag was meer, circuit ? bashing ? veel asfalt ? losse ondergrond ?
Beter dan standaardDan kan ik je een paar dingen aanraden :
- Idd, dunnere olie in de diffs. Beetje aanpassen naar je eigen voorkeur.
- Mod achterschoks (zoek maar ff in het Vorza topic) of de langere met andere brug.
- Bescherming van chassis en achtertrein, door middel van mudguards en skidplates.
- Op 4S is de standaard tandwielverhouding behoorlijk 'undergeared', fijnste wat mij betrefd op 4S is 46/18. Qua optrekken maakt het niet zoveel met standaard, maar je krijgt veel meer controle en snelheid.
- Betere servo, de standaard is echt niet zoveel soeps, verschil is echt groot tijdens het rijden met betere servo. Goede servo arm plaatsen, de standaard buigt door met goede servo.
Daarna kun je nog verder gaan met wce spul om bv de speling in de aandrijving te verminderen, maar dan praten we over stevige bedragen.
*edit* Klopt idd, standaard is 100k midden, maar dit zit ergens tussen een fout van HPI of extreem bashing setup, diverse lange topic strings al over geweest in Vorza topic. Maar denk dat iedereen het er wel mee eens is dat 100k een belachelijke waarde is, zelfs met speedruns, op on road banden, op asfalt is het te dik.
Nick gewoon doen waar je je het beste/makkelijkste bij voelt.
Het blijven allemaal lipos, gewoon er een beetje verantwoordelijk en voorzichtig mee omgaan, en het is gewoon veilig. Gebruik zowieso een lipo sack om te laden.
De rest snap ik niet echt, als je zowieso 2 accus wilt (zou niet weten waarom?...) dan moet je zowieso hardcase nemen. 2 Softcase gaat niet werken.
Grts
@ Nick
Ik ga het verhaal niet nog een keer vertellen hoor, maar kijk simpelweg wat anderen dan Geertja vertellen en vinden in de diverse topics, daarna mag je zelf je eigen conclusie trekken.
No offense Geertja, maar met jouw verhaal sta je naar mijn mening echt alleen.
*edit*
Qua defect gaan maakt 2S of 4S maar heel weinig uit, de packs moeten 100% gelijk zijn, dus ook een wat ouder gebruikt pack samen met een nieuw pack is echt geen goed idee. Dus of nu 1 van de cellen van de 2 packs kapot gaat, of je een cel defect hebt in je 4S packs, nieuwe kopen moet je toch.
Voordeel van een 4S is simpel, je hebt een stekker minder aan te sluiten in de Vorza, nadeel is dat er geen goedkope (lees Hobbycity) 5000mAh+ of 40c+ packs te koop zijn en je dus aangewezen bent op de 2s packs.
De battery tray van de Vorza heeft aan beide kanten uitsparingen, dus ik begrijp niet waarom die hardcase lipo's moeilijk gaan passen?
Kijk eens naar de volgende foto:
![]()
Die uitsparingen zijn toch niet voor niks? Sorry, maar ben eigenwijs.
Sorry snoebel, aleen jij bent dat.
Wat ik zeg is logisch en klopt, kijk op buitenlandse forums waar comments zoals de mijne eerder de boventoon voeren in dergelijke discussies over lipos in 1/8 scale offroaders door mensen die er volgens mij zelfs nog aardig wat meer van snappen als jij en ik.
De mensen die er wat vanaf weten weten dat er aan bijde kanten voor en nadelen zijn, zoals kurtje die al zegt dat het eigenlijk zo weinig uitmaakt dat je het persoonlijke voorkeur kunt noemen.
Maargoed 6S is zowieso te snel en softcase is levensgevaarlijk - ©snoebel
Mod achterbrug is maar een paar euro, veren kun je eventueel ook hergebruiken, in de mod beschrijf ik wel dat ik andere erop heb gezet. Maar de ball end heeft geen invloed op veren.
Offroad en af en toe circuit (precies wat ik dus ook doe), 8k-10k-5k, je kunt prima wat foetelen door voor 5k en 10k te mixen op ongeveer 8k te maken, heb je maar twee flesjes nodig.
Tandwielen kun je ook 48/18 doen, blijkbaar krijgen de meesten (ik kreeg het standaard er net niet lekker op) die combo er ook zonder problemen op. 48 of 46 maakt niet zoveel. En past de 18T echt niet, zoals bij mij, kan de 46T altijd nog.
Nadeel van forum's vind ik altijd. Opinions are like assholes, everybody's got one
QUOTE]
clint eastwood fan dan??
Nadeel van forum's vind ik altijd. Opinions are like assholes, everybody's got one
QUOTE]
clint eastwood fan dan??
Haha.....een kenner![]()
Ook zit hij praktisch net zo goed beschermd als in die traxxas wagens
Geertja hoe lang ben je met die Vorza bezig? Als ik het goed heb komt die nog ergens van een kennis van mij?