Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Proficiat met de aankoop !

Tandwielen die er standaard opzitten zijn om te kunnen rijden van 4S t/m 6S, maar als je 4S gaat rijden (wat de meesten doen) dan is een 46/18 vertanding volgens velen, incl mijzelf de fijnste. Vind je dat te duur nu meteen (spur is vrij kostbaar) dan zou je 48/17 kunnen doen, 18T gaat meestal net niet, al zijn er gasten die hem er wel opkrijgen. Misschien met een beetje dremelen.

De nieuwe Nanotech hardcase (bedankt voor de tip !) had ik nog niet gezien, met name deze :
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack lijkt me een aso pack met die spec's en prijs.

Wel jammer dat ze nog geen 4S (of zelfs 5S) maken met die specs in hardcase, dat zou helemaal ultiem zijn.

Ik zie ook dat alle hardcase Nanotech in backorder staan.. zijn ze uberhaupt al leverbaar geweest ?

Zit me te bedenken hoe je deze packs goed in de vorza gaat krijgen, misschien een idee om de gaten voor de connectors naar elkaar toe te draaien, stekker op stekker zetten en zo doorlussen ? Denk dat je wel genoeg plaats overhoudt om de andere twee met een 90 graden connector gaat aan te sluiten. Zit alles ook meteen netjes beschermd.

Ik bedoel dus deze connectors (als voorbeeld) :

HudyLiPoCable.jpg

Of deze :

teamepicconnectors.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een scan gemaakt van de handleiding waarin beschreven staat hoe de accu's geplaatst moeten worden. Hardcase lipo's moeten volgens mij zonder problemen passen:

IMG.jpg

Ja, dat ze passen qua maat was me wel duidelijk. Rij nu met exact dezelfde maat Lipo's.
Maar op de tekening maken ze een kabeltje tussen de 4mm connectors op de packs en de connectors van de ESC, in praktijk zul je dan zien dat het best een gepriegel is om de kabels netjes te houden en uberhaupt erin te krijgen.

Mijn huidige packs, de 'gewone' Turnigy 5000mAh 40 hardcase packs, hebben een kabel vast op de kopse kant van het pack, da's al vrij lastig door de dikke kabels, maar te doen.

Bij de comments van de lipo's wordt al serieus getwijfeld aan de haalbaarheid van de genoemde c-rates, met name ook omdat je door een 4mm aansluiting nooit die vermogens kunt drukken. Maar ik denk, ook gezien de betere reviews van de Nanotech packs, je een beter pack koopt met een Nanotech dan met een Turnigy of Flightmax.
Maar zelf nog geen ervaring met nanotech, zijn ook nog niet heel erg lang leverbaar.

Ik ga die lipo's binnenkort bestellen bij HK. Ook gelijk een andere zender, want de HPI zender vind ik niks.

Wat me trouwens wel opviel bij de Vorza, is dat er best wel wat speling op de draagarmen zit. Een vriend van mij heeft een Kyosho Inferno en daar zit duidelijk minder speling op de draagarmen.

Kleine shimmetjes tussen steken dan.

Je draagarmen moet je is ontkoppelen van alles dat ze gewoon los hangen eigenlijk en ze moeten zeer soepel op en neer kunnen, als je ze boven houdt en loslaat moet die eigenlijk naar beneden vallen. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel & min of meer speling kan eigenlijk niet zo veel kwaad.

Ja, dat ze passen qua maat was me wel duidelijk. Rij nu met exact dezelfde maat Lipo's.
Maar op de tekening maken ze een kabeltje tussen de 4mm connectors op de packs en de connectors van de ESC, in praktijk zul je dan zien dat het best een gepriegel is om de kabels netjes te houden en uberhaupt erin te krijgen.

Mijn huidige packs, de 'gewone' Turnigy 5000mAh 40 hardcase packs, hebben een kabel vast op de kopse kant van het pack, da's al vrij lastig door de dikke kabels, maar te doen.

Bij de comments van de lipo's wordt al serieus getwijfeld aan de haalbaarheid van de genoemde c-rates, met name ook omdat je door een 4mm aansluiting nooit die vermogens kunt drukken. Maar ik denk, ook gezien de betere reviews van de Nanotech packs, je een beter pack koopt met een Nanotech dan met een Turnigy of Flightmax.
Maar zelf nog geen ervaring met nanotech, zijn ook nog niet heel erg lang leverbaar.

Wil binnenkort een bestelling gaan doen bij HK, maar ben er nog niet uit hoeveel mAh ik nu het beste kan nemen. Wat zou jij mij aanraden?

Natuurlijk die nieuwe 6000mAh Nanotech packs, maar grootste probleem zal levertijd voor je worden denk ik. Op zich is ieder pack 4500+mAh met 35c+ specs prima, de mamba monster heeft zo'n 150A nodig max bij optrekken.

Zelf jij ik op dit moment met de (2x 2S) 40c 5000mAh hardcase packs van HK nu, werken prima, worden lauw warm bij gebruik. Je zou kunnen kijken naar de 4s packs, die zijn wat makkelijker in gebruik en voldoen ook prima, al zijn ze wel maar 4500mAh en 30c. Vind ze zelf op het randje zitten, maar weet dat velen met deze packs rijden.
Ander voordeel is de maat van twee keer de hardcase 2S packs, twee van die gaan goed strak in de accubak, zitten echt als gegoten. Natuurlijk kun je met de bijgeleverde beugels de maat aanpassen, maar dat zit toch 'minder' als zonder beugels de 2 hardcase packs.

Op zich dus keuze genoeg, enigste tip die ik je wel wil meegeven is niet kiezen voor de flightmax, deze hebben vaak dezelfde specs op papier, maar zijn echt stukken minder goed met hun c waardes als de Turnigy.

Natuurlijk die nieuwe 6000mAh Nanotech packs, maar grootste probleem zal levertijd voor je worden denk ik. Op zich is ieder pack 4500+mAh met 35c+ specs prima, de mamba monster heeft zo'n 150A nodig max bij optrekken.

Zelf jij ik op dit moment met de (2x 2S) 40c 5000mAh hardcase packs van HK nu, werken prima, worden lauw warm bij gebruik. Je zou kunnen kijken naar de 4s packs, die zijn wat makkelijker in gebruik en voldoen ook prima, al zijn ze wel maar 4500mAh en 30c. Vind ze zelf op het randje zitten, maar weet dat velen met deze packs rijden.
Ander voordeel is de maat van twee keer de hardcase 2S packs, twee van die gaan goed strak in de accubak, zitten echt als gegoten. Natuurlijk kun je met de bijgeleverde beugels de maat aanpassen, maar dat zit toch 'minder' als zonder beugels de 2 hardcase packs.

Op zich dus keuze genoeg, enigste tip die ik je wel wil meegeven is niet kiezen voor de flightmax, deze hebben vaak dezelfde specs op papier, maar zijn echt stukken minder goed met hun c waardes als de Turnigy.

Deze zouden dus zonder problemen moeten passen in de Vorza?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 2S 30C hardcase pack (ROAR Approved)

Die eerste die je noemt is niks, 4000mAh is echt aan de lage kant, maar belangrijker, kabels op die manier uit het pack is zo goed als niet te doen in de Vorza.
Makkelijker is als de kabels uit de kopse kant komen van het pack.

Die tweede is erg mooie keuze. Maar dit is wel Hongkong voorraad, geen Duitsland, let dus op extra kosten bij invoeren (19%+admin kosten) en 2-3 weken onderweg.

Dat gaat nog aardig priegelen worden met de kabeltjes worden met die nanotechs.
Ik gebruik naar tevredenheid softcase lipos.

Bij de 4S hardcases van de hobbyking is het nog maar zeer de vraag of deze 'veiliger' zijn dan softcases. De specs houden namelijk amper over, en deze staan er bekend om dat de behuizingen dun en slecht gelijmd zijn.
Ook hoor je veel over speelruimte om de cellen, waardoor deze juist hardere klappen krijgen dan een softcase die goed bevestigd is. Ook kunnen ze uiteraard slijten door het heen en weer schuiven in de case en kan er zo interne stress zijn op de kabels.
Natuurlijk kun je ook amper/niet in de gaten houden hoe bol je cellen staan, en niet zien hoe ze zich gedragen onder belasting. Dit kan voor onaangename verassingen zorgen.
Op veel buitenlandse forums is hier wel veel over te lezen, de nanotechs zijn vrij nieuw en is nog weinig over bekend.

Uiteindelijk maakt het zo lang je de lipo goed vast zet weinig uit of je nou soft of hardcase hebt. Het verschil is zeer relatief.
Dus als je geen goede 4S hardcase kunt vinden kun je gerust softcase gebruiken.
Sommigen staan er hier om een of andere reden op dat hardcase veeeel veiliger zou zijn, dit is in dit geval onzin.
Persoonlijk heb ik er om die reden voor gekozen om niet te gaan klooien met 2 packs, maar een single pack te nemen en pasvorm was geen enkel probleem.
Grts

here we go again!!

Dat gaat nog aardig priegelen worden met de kabeltjes worden met die nanotechs.
Ik gebruik naar tevredenheid softcase lipos.

Bij de 4S hardcases van de hobbyking is het nog maar zeer de vraag of deze 'veiliger' zijn dan softcases. De specs houden namelijk amper over, en deze staan er bekend om dat de behuizingen dun en slecht gelijmd zijn.
Ook hoor je veel over speelruimte om de cellen, waardoor deze juist hardere klappen krijgen dan een softcase die goed bevestigd is. Ook kunnen ze uiteraard slijten door het heen en weer schuiven in de case en kan er zo interne stress zijn op de kabels.
Natuurlijk kun je ook amper/niet in de gaten houden hoe bol je cellen staan, en niet zien hoe ze zich gedragen onder belasting. Dit kan voor onaangename verassingen zorgen.
Op veel buitenlandse forums is hier wel veel over te lezen, de nanotechs zijn vrij nieuw en is nog weinig over bekend.

Uiteindelijk maakt het zo lang je de lipo goed vast zet weinig uit of je nou soft of hardcase hebt. Het verschil is zeer relatief.
Dus als je geen goede 4S hardcase kunt vinden kun je gerust softcase gebruiken.
Sommigen staan er hier om een of andere reden op dat hardcase veeeel veiliger zou zijn, dit is in dit geval onzin.
Persoonlijk heb ik er om die reden voor gekozen om niet te gaan klooien met 2 packs, maar een single pack te nemen en pasvorm was geen enkel probleem.
Grts

Idd en aan jou comment in die andere thread te zien was jij duidelijk niet instaat om het een beetje te relativeren.
Het maakt echt minder uit als sommige willen laten voordoen.

Idd again :(

Ik rij gedurende een klein jaar al met de turnigy hardcase lipos.
Buiten dat ze nu qua lading en performance wat beginnen te verminderen heb ik er geen nadelen aan gehad.

Ik blijf erbij het is een persoonlijke keuze, maar hardcases blijven veiliger in de auto hoe je het draait of keert... Er zit altijd nog een extra harde bescherming tussen, hoe dun ook... Sterker als het karton/plastiek van rond de softcase is het altijd...

Zou stoppen met deze discussie, iedereen steekt nog steeds wat hij wilt. Tenzij op wedstrijden waar het niet toegelaten is!

Idd het is opzich best een waardeloze discussie :(
Ook het veiliger IN de auto argument doet mij niets.
Ik heb liever dat mijn auto af fikt als dat mijn case openbreekt tijdens het laden en diezelfde seconde nog verandert in een vuurbal in mijn huis. Hardcase is geen garantie voor iets.
Volgens mij rijden jou mates Stewie en Stoomstrijkzijver geloof ik bijv? gewoon met deze in wedstrijden
Het maakt gewoon echt weinig uit, van bijde kanten kan je argumenten hebben

Hopelijk nog niet eerder genoemd in dit topic, maar wat voor diff olie gebruiken jullie voor, midden en achter (diff).

Ik heb mijn HPI Vorza nu ruim een jaar, en eigenlijk op de banden en spoiler na nog helemaal standaard (originele hpi motor vervangen voor een CC 2200 , aangezien de originele kapot was gegaan).

Lees hier en daar dat het middendif vol zit met dikke prut..
welke olie dus?

groeten

Ligt een beetje eraan wat je ermee mee doet, mijne heeft op dit moment 8k-10k-5k. Bevalt prima, al zou je voor bashen midden misschien wel naar 15k-20k kunnen.

Ligt een beetje eraan wat je ermee mee doet, mijne heeft op dit moment 8k-10k-5k. Bevalt prima, al zou je voor bashen midden misschien wel naar 15k-20k kunnen.
dus is dat dan 8000 10000 5000?

standaard geven ze 5000, 100000, 5000 op
ik rijd altijd 4s, wil hem enkel beter dan standaard laten rijden.. verder blijft de tandwielverhouding wel zo 00000

Laatst bewerkt:
Back