Buggy of truggy

Beste mensen,

Ik heb een paar vraagjes..
Ik ben nu zelf in het bezit van een Kyosho Inferno neo 2.0, en ben me aan t oriënteren voor iets meer wedstrijd auto.
Nu mocht ik gisteren van een maat een Serpent Cobra testen, zowel de buggy als de truggy. Het verschil van gemak waarmee je rond gaat met de truggy tov de buggy vond ik opzienbarend. Alleen ik ben bang dat een truggy, omdat dit imo een stuk makkelijker gaat, je hier relatief snel op uit gekeken bent. Heb ik hier gelijk in, of is dit onzin? Wat is nu uiteindelijk sneller, als je ze beide goed beheerst, de buggy of toch een truggy?

Vind t erg moeilijk na gisteren, ik was compleet buggy minded, maar die truggy ging toch errug goed.

Groeten Bas

Hangt er heeeeeeel erg vanaf WAAR je gaat rijden.....

Op een gewoon gemiddeld grasveldje zal de truggy in 9 van de 10 keer sneller zijn door de grotere bodemspeling en het betere veergedrag wat meer grip oplevert.

Op een baan ben je meestal sneller met een buggy omdat ze simpelweg minder log zijn dan de gemiddelde truggy.

Ik ben nu dus ook aan het orienteren naar een truggy. Buggys zijn wat kleiner, dus op sommige banen is het misschien iets makkelijker te rijden. Maar een truggy heeft wel weer een betere wegligging.
Zelf ben ik aan het kijken naar de losi 8ight 3.0. Alleen jammer dat er geen roller variant is voor de truggy.

Ik rij zowel buggy als truggy en het grote verschil er tussen heb je al gemerkt; een truggy rijdt makkelijker. Als je met een buggy snel rond kan gaan, kan je met een truggy nog veel sneller (althans voor je gevoel). De grenzen van een truggy liggen verder dan bij een buggy, waardoor je er meer mee kan. Hij kan beter tegen crashen, waardoor je eerder geneigd bent om verder te springen, harder te rijden en later te remmen; dus daar ligt dan weer de uitdaging.

Als je de mogelijkheid hebt, neem er dan gewoon een truggy bij; je zal er een hoop plezier aan kunnen beleven. Dus niet buggy óf truggy, maar buggy én truggy!

Als je op een baan rijdt moet je kijken waar de meesten mee rijden. Dan heb je competitie, gelijkheid en plezier.

Bij ons op de baan rijd zowel truggy als buggy, daar zit t m niet in. Ik ben persoonlijk bang dat de uitdaging met de truggy te snel verdwijnt omdat t relatief makkelijk blijft tov een buggy.
Dus ik ga voor een buggy vooralsnog, truggy kan er altijd nog bij gekocht worden (kan niet alles tegelijk kopen).
nu ben ik bezig met de verschillende fatsoenlijke auto's te vergelijken, maar ksn iemand me zeggen welke auto's rustig reageren en welke juist nerveus? Ik heb een serpent cobra mogen testen, maar deze vond ik vrij lief met aanvallen van de bocten en een draaicirkel van een olietanker.. hoe zit dit bijvoorbeeld bij een losi 8ight, of de mugen mbx6 of 7, of de mp9 of de Sworkz of JQ the Car ? Ik wil best geld spenderen, maar niet iedere auto kun je zomaar ff testen. Dus mijn vraag, wie rijdt met wat, en waarom... ik was persoonlijk heel erg onder de indruk van een jongen genaamd Bart bij ons op de baan met een MP9, maar ben bang dat deze nog ff buiten budget zit.

Bedankt.

Bart is ook een zeer goede rijder :) Die gaat met elke auto hard rond ;)
Dus is het moeilijk om je daaraan te spiegelen. Echter zijn die Kyosho's allemaal al de deur uit omwille van verschillende redenen.

Je zegt dat een Serpent Cobra lief voor bochten is en draaicirkel heeft van een olietanker :D De Serpent is een van de agressiefste auto's die beschikbaar zijn :D Ik heb mijn truggy net weg gedaan en terug een Mugen gekocht omwille van dit feit. Super in kwaliteit en materiaal maar heel agressief wat me zelf niet zo lag. Zelfs de truggy deed ik draaien op een zakdoek :D

Een Mugen MBX7 en MBX7T zijn bvb veel rustiger om te rijden...

Ikzelf rij momenteel beide Mugens en ik denk dat dit ook wel zo ff zal blijven :)
Onderdelen voorziening is heel goed geregeld, bouwkwaliteit is zeer goed en de auto is heel neutraal/makkelijk te rijden!

r7
Rij momenteel zelf met een JQ, super auto,
photo.php

Ik ben net als Kurtje begin dit seizoen geswitched van een Mugen truggy naar een Serpent Truggy.
Dat ding stuurt scherp en agressief, ik kan er blijkbaar redelijk mee om want ben er sneller mee dan met mijn vorige mugen (Serpent cobra 811T-TE vs Mugen MBX6T-R). Ben zelf dan ook een vrij agressieve rijder...
Ik blijf er dan ook mee rijden, zo zie je dat niet voor alle rijders één auto het beste is.

Buggy rij ik de Mugen MBX7, die buggy laat zich met alle gemak sturen en draait ook zeer kort. Echter is er relatief weinig rol met deze buggy wat het rijgemak ten goede komt.

Kyosho is zeer goed maar duur in aanschaf en peperduur in onderdelen...
Maar spiegel u niet aan Bart, geef die een metalen doos met 4 wielen onder en die rijdt daar snel mee :cool:.

Uiteindelijk is de kwaliteit van alle 'wedstrijdauto's' goed hoor. Ik zou iets nemen waarvan je weet makkelijk aan onderdelen te komen en eventueel een merk dat veel in je 'thuisclub' gereden wordt. Dan krijg je veel support en kan je veel leren op korte tijd.

Hahaha, zo snel ben ik niet hoor... Stewie en Kurtje zitten een beetje te grappen; zij rijden mij volledig zoek op de baan. Maar het ging mij meer om het vergelijk; een truggy rijdt nu eenmaal iets makkelijker dan een buggy. En zoals je leest hebben veel wedstrijdrijders zowel een truggy als een buggy, en daarom zei ik: "Als je de mogelijkheid hebt, neem er dan gewoon een truggy bij; je zal er een hoop plezier aan kunnen beleven. Dus niet buggy óf truggy, maar buggy én truggy!"....

Ik bedoelde Bart M...

Wat ik nog uit eigen ervaring weet...
Als je een kit koopt is de Mugen 3x zo makkelijk in elkaar te steken dan een Serpent. De opbouw is helemaal anders en bij Mugen is dat veel simpeler.
Dit zonder afbreuk aan de kwaliteit eh, die is bij beiden super!

Trouwens, het rijden met een truggy raak je niet beu. De wagen is zo imposant en je kan er met alle vertrouwen mee pushen. Blijft gewoon kicken om daar mee te rijden.

Er werd idd gerefereerd naar Bart M.
Afgelopen weekend met bewondering staan kijken naar de truggy cup bij RMCA.
De nieuwe buggy is reeds aangeschaft (Sworkz), als ik mn kyosho verkocht heb denk ik dat ik er maar een truggy bij neem. Ook dit vond ik zeer imponerend en gaaf. Dan maar bekijken wat ik leuker vindt of waar ik minder slecht mee ben. Ik heb trouwens voor de buggy een nieuwe 7 poorter motor gekocht, maar bestaat er ook zoiets als overpowered zijn met de buggy?
Ik vond het trouwens leuk om kennis met je te maken Mr banaan. Je praat de wedstrijden op een geweldige manier aan elkaar.

Groeten Bas

Tecnopower ken ik niet echt. Paar keer gezien, geen ervaring mee. Hij zal wel niet overpowered zijn, maak je daar maar geen zorgen om :).

Ik ben zondag op de 7de plaats geëindigd na een verschroeiend snelle master finale :D.

owwww leuke finale op RMCA eh :)

Ben na een heel gevecht 2de geworden.
Super leuk baantje trouwens RMCA!!! :)

Tecnopower wordt volgens mij niet meer gemaakt...

Back