[build] GepRC AX4 light quad build project :)

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 1 apr 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mede RC fanaten :)

    soms wil je 'gewoon' wat kopen & vliegen, maar iets zelf samenstellen & bouwen is uiteraard ook zeer leuk :)
    Dat ga ik in dit geval dus weer doen :D Een quadcopter / drone in dit geval, en het gaat een beetje een
    experimentele build worden. Het doel is een lichtvoetige quad te gaan bouwen :)

    Deze serie zal waarschijnlijk een aanmerkelijk aantal video's beslaan :$ Afhangelijk van het onderdeel wil ik zo veel mogelijk info in de afzonderlijke video's stoppen.. Dat betekend natuurlijk ook dat de serie niet in een paar dagen klaar zal zijn :D

    Laten we beginnen met een overview van de onderdelen die ik heb gekozen voor dit project:



    Quadcopter frame: GEPRC GEP-AX4 Airbus frame
    Flight controller: REVO F4 FC
    ESC's: Racerstar RS20Ax4 ESC's
    Motors: T-Motor F3 1806 motors
    Lipo: Hyperion G7 HvLi Graphene lipo
    Propellors: KingKong 4x4x4 props
    FPV cam: RunCam Swift 2 camera
    Video transmitter: Aomway TX001 transmitter
    Receiver: FM800 PRO FASST Sbus receiver
    FPV antenna: Foxeer 5.8Ghz colver leaf antenna
    Buzzer: Lantian Buzzer
     
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    deel 2 alweer van mijn 'lichtvoetige quadcopter' build :) In deze aflevering werpen we een blik op dit GepRC GEP-AX4 Airbus frame (180mm).. Dit is m'n eerste GepRC frame, dus ik ben benieuwd of het een netjes gefabriceerd & goed ontworpen frame is :)

     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    En.. na meer-dan-een-week geen internet (ik ben nog nooit zo productief geweest qua video's schieten eigelijk :$)
    Tijd voor een updateje voor dit project! Deze keer werpen we een blik op de Racerstar 4-in-1 ESC's :)

     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    Tijd om wat motoren aan onze lichte quadcopter te hangen :) Voor deze lichte quad heb ik iets kleinere motoren geselecteerd dan gebruikelijk..
    Leveren die voldoende power??

     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    De finishlijn is in zicht! :D Tijd om deze keer een flight controller & een ontvanger aan de setup toe te voegen :)

     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    En dan Eindelijk... Tijd om deze quad de lucht in te jagen :D
    Lichtvoetig was het doel.. Is dat gelukt???

     
  8. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Komt er nog een part 7 met FPV?
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Yep.. dat is zonder meer de bedoeling ja :) Het grootste deel van die video heb ik al opgenomen :)
     
  10. DutchRC

    DutchRC Guest

    dus.. de lichte AX4 vliegt lekker.. Maar zonder cam & VTX is het uiteraard niet bepaald een FPV quad ;)

    Laten we dat bij deze oplossen :)

     

Deel Deze Pagina