[build] GepRC AX5 Airbus Monster Quad Build Project :)

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 10 jun 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mede RC fanaten :)

    soms wil je 'gewoon' wat kopen & vliegen, maar iets zelf samenstellen & bouwen is uiteraard ook zeer leuk :)
    Dat ga ik in dit geval dus weer doen :D Een quadcopter / drone in dit geval :)
    Mijn vorige bouw-project was een lichtgewicht experiment.. Deze keer ga ik voor een meer conventionele Power quad..
    Beefy motoren & ESC's etc dus :) Waarschijnlijkt word dit vooral een test voor de Lipo's ;)

    Deze serie zal waarschijnlijk een aanmerkelijk aantal video's beslaan :$ Afhangelijk van het onderdeel wil ik zo veel mogelijk info in de afzonderlijke video's stoppen.. Dat betekend natuurlijk ook dat de serie niet in een paar dagen klaar zal zijn :D

    Laten we eerst es kijken naar het frame voor deze build :)



    De geselecteerde onderdelen voor deze quad:
    Quadcopter frame: GEPRC GEP-AX5 Airbus frame
    Flight Controller: F4 V5PRO Flight Controller
    ESC's: DYS XSD30A ESC's
    Motors: DYS Storm 2207 2550kv motors
    Lipo: Hyperion G7 HvLi Graphene lipo
    Props: DALprop Cyclone v2 5046C
    FPC cam: RunCam Swift CCD camera
    FPV antenna: Foxeer antenna
    Receiver: FM800 PRO FASST Sbus receiver
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa! :)

    Tijd voor een bouw-update voor dit project (het weer is toch niet al te best nu :p) In dit deel gaan we motoren & ESC's toevoegen aan de quad.. In voorgaande bouw-series zou ik nu een bench-test doen van de motoren, maar Deze bouwserie wil ik meer informatief maken voor mensen die nog niet (veel) quadcopters hebben gebouwd. Hoe / wat / waarom bouw je dus zo'n FPV quadcopter..

    Daar gaan we :)

     
  3. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Veendam
    Ik heb deze ook gebouwd
    Geprc frame is echt heel mooi en van goede kwaliteit
    Met racerstar 2600kv motoren en 30 A dshot esc.s racerstar 5042 V2 props
    F3 fc en runcam met Immersionrc vtx
    Een raket op 4s [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Erwin1992 vindt dit leuk.
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Heel goed! Dat zal inderdaad ook een raket zijn ja :)
    Ik heb het idee dat het frame, met die sideplates, ook redelijk weing luchtweerstand heeft trouwens.. M'n AX4 is op 3S al best SNEL :)

     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa! :)

    Tijd voor wederom een bouw-update voor dit project! :) In dit deel bouwen de de Power Distrubion Board (PDB), Flight Controller (FC) en Video Zender (VTX) in.. Ik speel een beetje vals, want het betreft een all-in-one board :p De HGLRC F4 V5Pro.. Lekker handig lijkt me! :D

    Daar gaan we :)

     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    En ALWEER een update voor dit project! :D Eigelijk was mijn bedoeling Eerst een video te schieten over de software setup (FC & ESC firmware's).. Maar ik heb besloten Eerst te checken of m'n werk wel correct is.. Dus! Eerst es zien of et geval eigelijk wel vliegt :D
    En ALS hij vliegt: doet hij met standaard Betaflight instellingen vreemde dingen??

     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    En bij deze de laatste aflevering van deze bouw-serie :) In deze aflevering laat ik zien waar je op moet letten bij de ESC firmware (BLheli) and flight controller firmware (Betaflight)..
    Niet alleen voor Deze build, maar meer general purpose voor mensen die net een quadcopter in elkaar hebben geschroeft, of een RTF hebben gekocht...

     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Tijd voor wederom een updateje!
    Een paar weken terug crashte ik deze quad zo 'goed' dat de FC & VTX erdoor overleden :| Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.. Vreemd genoeg was dat, afgezien van wat kapotte propellors de enige schade..

    Dus heb ik de FC nu vervangen door een Matek F411-One En de VTX door een AKK FX2 Ultimate 1200mW :)

     

Deel Deze Pagina