buitenboordmotor

Ik probeer een oud BM model scheepje zeilend te krijgen maar omdat ik het niet graag kwijt raak wil ik er een motortje aan maken. Weet iemand of er aanhang buitenboord motortjes verkrijgbaar zijn?
bedankt alvast
Hans

Hallo,

Ik weet niet in welke maat/schaal u op zoek bent maar de laatste tijd komen er op marktplaats kleine aanhang motoren voorbij.....

suc6, Robert

Het is een modelletje van de oude BM dat ik meer dan 50 jaar geleden bouwde (latjes op spanten) en nu weer heb opgeknapt. Rompje is 60 cm en de mast ca 50 cm.
Zal op marktplaats kijken, bedankt
Hans

Hallo Hans,

Zo'n motortje achter een BM van 60 cm heeft te weinig power om de boot anders dan vóór de wind, of bij totale windstilte voort te bewegen.

Als 'reddingsmiddel' stelt het weinig voor.

Beter is het om je boot van voldoende drijfvermogen te voorzien, zodat het niet zal zinken, mocht het vol slaan, of om gaan.

Daarnaast is een zeilend model van 60 cm gauw aan de zware kant, tenzij het destijds zo licht mogelijk gebouwd is, waardoor er iets van 60% van het totale gewicht in de ballastkiel (aangehangen vinkiel met bulb?) is beland, dan heb je in ieder geval voldoende oprichtend vermogen.

Heb je een paar foto's van de boot voor ons?

Groeten, Jan.

full
Misschien heb ik last van nostagietes! Ik heb het ding gemaakt toen ik nog geen 20 was, het heeft gezeild en is op zolder verdwenen. Weer tevoorschijn gehaald, de hele romp kaal geschuurd en met polyester helemaal dicht gemaakt. Toen dacht ik ..
Ik vlieg weer en heb nog een en ander liggen dus waarom niet...
Nu eerst eens uitzoeken hoe ik een prentje kan toevoegen.
groeten
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Back