Burgemeester vliegt indoor met multicopter.

Ik zag dit weekend de gekende burgemeester Vincent Van Quickenborne (België) op TV met een verkiezingsstunt:

Burgemeester maakt selfies met drone in K in K... (Kortrijk) - Het Nieuwsblad

Om de oude wetgeving rond onbemande vliegtuigen te hekelen en een soepelere nieuwe wetgeving (oa. voor "drones") te vragen vond de burgervader er niets beter op dan met een multicopter in het winkelcentrum "K" te Kortrijk boven de hoofden van de mensen te (laten) vliegen.

De reporter vroeg nog: "is dit niet gevaarlijk"
Antwoord: "ik ben verzekerd"
Reporter terug: "maar wat bij blijvende schade / handicap"
Van Quickenborne: "och, het risico op een ongeval met een auto is véél groter"

Dan hebben we hier in België eens iemand die iets voor de hobby (of zijn't de pro's) wil doen en dan haalt ie zo'n idiote stunt uit...
Was het mis gegaan dan werden de regels waarschijnlijk gewoon verstrengd.

Bij ons zeggen ze wel eens, "Je hebt mensen en fietsbellen maar dat is een viltstiftje." ;)
"Ik ben verzekerd" 8O :nooo:
Even A...doorn bellen, Sorry maar mijn drone is in een winkelcentrum op het hoofd van iemand geklapt. "Zijn er slachtoffers?" De persoon die geraakt werd is naar het ziekenhuis gebracht. "Waarom vloog u daar met uw drone?" Om te laten zien dat het volledig veilig was. "Welke veiligheidsmaatregelen heeft u genomen?" .........
Wat doet de verzekering denk je?

Wat heb je aan verzekering als je het licht in een oog moet missen door zo iemand?

Zelfde redeneertrant: ik ben verzekerd dus ik mag met 100km/u door een woonerf raggen.

Laatst bewerkt:
En wat nog veel erger is, maar waar ik niemand over hoor, is dit:

De man is BURGEMEESTER

De man maakt een foutje.... maar er is blijkbaar "iets" heel grondig misgegaan met zijn carrièreverloop, en de mensen om hem heen die besloten dat hij wel geschikt was om burgemeester te worden, hebben ook een licht beoordelingsfoutje gemaakt....

Want als je zulke onnozele dingen kunt doen, acht ik het ERG onwaarschijnlijk dat je erg goed bent in het besturen van een gemeente....

Groet, Bert

Back