Bussard Patrouilleboot van Robbe

hoi,

Ik kreeg van iemand een aanbod. het is een Bussard Patrouilleboot van Robbe.
hij heeft alleen geen foto's van de boot. heeft iemand toevallig hier een foto van?
Ik heb al een hele tijd lopen zoeken maar kan helaas niks vinden :(

heeft misschien een van jullie ervaring met deze boot?

dank rick

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de Bussard van Robbe......

Bussard_1f.jpg

Bussard_2f.jpg

Bussard_3f.jpg

(foto's stammen van de website www.fmg-bln.de een duitse modelbouwvereniging)

groet,

Mario

ja die foto's zijn van de Robbe Bussard, maar niet in originele kleuren.
Het is een stevige boot, met uitstekende vaareigenschappen. Stabiel in het water; veel ruimte om extra toeters en bellen in te bouwen. Ik heb enige jaren geleden de mijne verkocht aan de club om als clubboot ingezet te worden.

Ik heb het gevraagd, maar nee dat is hem niet :s

het moet de Patrouilleboot zijn volgens mij dit is alleen eenbussard.

hij zei wel dat de boot uit 1980 komt.

Rickky,

Probeer het anders eens bij Robbe zelf.....

...ik heb ooit eens contact met hun opgenomen over een model uit 1971 (Sagitta Bergen BB-91)

Toen zijn zo ook hun archieven in gedoken en hebben me scan's gestuurd van een catalogus uit die tijd......

Niet geschoten is altijd mis......

Mario

email inderdaad gewoon Robbe, ik heb telkens een antwoord gekregen op mijn vragen - zelfs al met een scan van oude plannen.

Patrick

Het is niet een Bussard, maar de naam van de boot. Beter bekend als "Strohmaufsichtsboot" genaamd "Bussard", inderdaad een soort patrouilleboot á la rijkswaterstaat (maar dan duits :wink: )
Bussard
Robbe Bussard
foto's!
effe googelen want er is nog meer.

En als die het niet is, is het niet de Bussard, maar een andere patrouilleboot van Robbe.
PT15 maar die is volgens mij later uitgebracht
Schutze Minenjager
en dan had je nog de Buchhorn 3 Zollboot (douane boot) maar die was volgens mij kleiner.

Mario Amory zei:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit de Bussard van Robbe......

Bussard_1f.jpg

Bussard_2f.jpg

Bussard_3f.jpg

(foto's stammen van de website www.fmg-bln.de een duitse modelbouwvereniging)

groet,

Mario

het is dus wel deze :roll:
ga er volgende week even kijken. :D hopelijk is het wat moois....

het toeval wil dat ik er een van aan het opknappen en afbouwen ben !

zie hier....

bussard.jpg

bussardvanbinnen.jpg

bussardschroeven.jpg

schilderwerk in verregaand eindstadium, motoren en assen zitten erin, dus nog wat details en electra, de ruiten er weer in, en dan gaan we maar eens proefvaren......

(als restauratieobject van marktplaats gehaald)

buiten deze ook bezig met een kraanschip van 1.30m, romp is ook een restauratie object maar dan van mezelf van jaren terug, de dragline kraan voor aan dek is in de maak (van staal)

weer eens een update.. mijn bussard vaart eindelijk !

niet met de monoperms die erbij zaten maar met 2 maal igarashi 380 6 volt motoren.
de snelheid is leuk te noemen zo, niet te traag en ook niet helemaal belachelijk hard.

bussardvaren1.jpg

Hi,

Iedereen weet wat de kleur van de schil zou moeten zijn onder de waterlijn? Het zwarte rood van Hull? Cheers.

Bill.

Back