BVA Auctions veiling vliegtuigen

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 24 jan 2019.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je kunt ingeven van welke leden je niets meer wilt te kunnen lezen. Het is onmogelijk om met 100% van de mensheid overweg te kunnen.
    Ook niet iedereen vind jou en/of wat je schrijft leuk. Dat geldt natuurlijk niet voor mij :D.
     
    MicropropSport en mig 3 vinden dit leuk.
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Over het algemeen is het op veilingen zo dat je allen mag kijken en meer niet.
    Dus inwendig kijken wat voor een servo`s erin zitten zal er niet bij zijn.

    En film is nieuw van BVA zelf dus pas gemaakt.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dan zijn de vliegtuigen in een aanzienlijk betere staat, dan de winkelier schreef.
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik ga zeker ook even kijken.
    Maar;
    Zitten er ook modellen tussen die eigenlijk eigendom zijn van andere hobbyisten?
    Worden (of zijn) zij hier in vergoed? Of moet diegene dan zelf ook maar meebieden?
    Dat stukje zint me niet eigenlijk.
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Die mensen hadden zich direct moeten melden bij de instanties met de benodigde bewijzen.
    Zoals ik gelezen heb zijn er die teveel vertrouwen hadden in een handdruk en niks op papier hebben gezet. Dan is het helaas pindakaas.

    En begrijp me niet verkeerd, ik vind dat heel erg voor die mensen die nu hun "dure" toestel kwijt zijn.

    Het enigste wat wij massaal kunnen doen is die veiling proberen te blokkeren door massaal aan te geven dat hier modellen van onschuldige onwetende mensen worden ontvreemd.
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Een aantal heeft wel z'n spullen terug kunnen halen, moesten er echter wel werk van maken.

    Ga sowieso niet bieden daar wegens de idd oplopende kosten van de veiling, en overstijgt bijkans de werkelijke nieuwwaarde.
    Als BVA de prijzen zelf ook nog eens ophoogt? Poi! Kan je spreken van 'bedrog'. Dát feestje ga ik echt niet meevieren.
    Alles wat er staat zo een beetje is ARF... De grote P47 zal wel een Kranz of wat anders zijn, die is natuurlijk machtig mooi.
    Houdt het hoofd koel!
    Gr Bas
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Jeeeeeezus! Waar heb jij last van, kerel? Stalken? Zoek voor de aardigheid eens uit wanneer ik voor het laatst (vóór dit incident) op jou reageerde, en vertel me dan eens wie er stalkt, en wie er paranoia is....
    Je staat inderdaad op mijn negeerlijst, ik zie zelden wat je post, maar het zou me weinig verbazen als jij vaker op mij gereageerd hebt dan ik weet van heb....

    Je plaatst een nergens op slaande foto van Rutte in een draadje over een veiling van de modellen van RC Wings....

    Ik vraag je slechts waar dat op slaat... Meer niet! Leg het uit, dan kunnen andere mensen wellicht ook om jouw lolletje lachen... Wel zo sociaal toch?
    Het was namelijk geen echte verrassing, maar wel een klein beetje een teleurstelling dat je in dit draadje, waar toch wel wat emoties aan kleven voor een aantal mensen (lijkt me niet leuk je model op dat filmpje terug te zien) ook blijkbaar volledig niet in staat was om on topic te reageren, maar er blijkbaar een politiek statement van wilt maken.

    Daar is van mijn kant helemaal NIETS agressiefs aan, en als jij dat wel zo opvat, dan zou ik toch serieus overwegen hulp te zoeken.

    Je zou OOK eventueel, als alternatief voor, en als je niet geneigd bent hulp te zoeken, kunnen overwegen om HEEEEEL mischien eens na te denken over of wat je post voor ANDERE mensen (niet ik, gewoon, in het algemeen) mogelijk logisch of begrijpelijk, of wellicht een zinvolle bijdrage zou kunnen zijn, en als je dan hééél mogelijk tot de conclusie komt dat dat, héél mischien, mogelijk, hypothetisch niet het geval is, dan maar niet te posten....
     
    Jonkje en Berto vinden dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vind het inmiddels ook allemaal erg vaag Bas.
    Een geïnteresseerde moet misschien niet meer dan 25% bieden van wat hij denkt (ook niet echt duidelijk) dat de nieuwprijs is.
    De winkelier moet trouwens een enorme voorraad gehad hebben!?
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2019
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Er schijnt inderdaad nogal wat gestaan te hebben, maar, en dat is het pijnpunt: een (groot?) deel daarvan was geen winkelvoorraad, maar private doorverkoop.
    Dus mensen die hun kist daar "te koop" hadden, terwijl het eigendom nog bij die persoon lag, en niet bij de winkel. Juridisch schijnt dat nogal lastig te zijn, want juridisch is degene die het object in handen heeft (de winkel dus) de eigenaar, ongeacht hoe die het object in zijn "bezit" gekregen heeft.

    Dat is iets heel vreemds aan het Nederlandse eigendomsrecht. Als bijvoorbeeld iemand jouw TV steelt, is die persoon opeens de eigenaar, en word die dief dan gearresteerd, dan krijg jij je TV uitsluitend terug als de dief er afstand van gedaan heeft. Zo niet, dan heb je pech en blijft je TV in opslag staan...
    Koopt iemand die TV van de dief, en kan die koper aantonen dat hij te goeder trouw gehandeld heeft, dan is het pech, dan ben je je TV kwijt...

    Iets vergelijkbaars schijnt hier ook aan de hand te zijn. Die winkel is leeggehaald, en alle modellen worden beschouwd als eigendom van de uitbater van die winkel.
    Alleen mensen die kunnen documenteren dat zij nog steeds de feitelijke eigenaar zijn, kunnen hun toestel zonder al te veel verder gedoe terug krijgen...
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er zouden daar heel veel nieuwe toestellen van klanten staan? Dat kan ik ook bijna niet geloven.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er hangt een duel (met oude pistolen) in de lucht :D. Ruggen tegen elkaar, ieder een aantal passen naar voren en knallen maar met die losse flodders.
    Onze kat heet trouwens Floddertje.
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat weet ik niet, maar ik had begrepen dat het toch voor een erg groot deel modellen in minstens "absolute topconditie" danwel "nieuwstaat" waren.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee hoor.... helemaal geen zin in. Maar een normale vraag (waar slaat dat op? is een normale vraag die wel eens vaker, en door anderen dan mij gesteld is aan meneer Mig, in meerdere draadjes) beantwoorden met een hooghartige beschuldiging van agressie en "daar ben ik niet van gediend", zal bij mij toch meestal wel een reactie oproepen in de trant van "dan moet je maar eens wat beter nadenken over wat je nu eigenlijk precies post".
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Oh dat is wel een heel moeilijke berekening.
    Op het uiteindelijke bod, komen nog 17% opcenten bij (kosten van de veiling) en over het totaal bedrag nog een keer 21% BTW.

    En of je nu eerst 21% btw rekent over het bod en daarna over geheel nog een keer 17%, dat maakt onder de streep niets uit.

    Het woordje direct, kun je gerust weg laten.
    Na de kijk dagen kunnen er nog artikelen uit de veiling gehaald worden.

    Je kunt het beste voor jezelf een grens stellen en je niet door emotie laten leiden.
    Eventueel zou je gebruik kun maken van auto bod.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Emotie,

    Voor die paar grote opkopers die geen enkele affiniteit met modelbouw hebben.
    Waarbij winstmaximalisatie met de dubbele belastingmoraal via het belastingparadijs (0% winstbelasting) er voor zorgt dat de meeste mensen achter het net zullen vissen.
    Trouwens,de meeste mensen hebben dat net niet eens en zullen dat net nooit kunnen verkrijgen...
    Misschien ooit een tweedehandsje,nadat de zee van het Rijnlands model is leeggevist.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijnlands_model

    De veiling nog zo’n leuk systeem.

    Nooit in je kaarten laten kijken.Het lijkt mij niet verstandig mijn voorkeur van vliegtuig hier op het openbare forum neer te typen...(die gele hoogdekkers;))
    Stel je voor dat er die ene pestkop elke keer met een paar euro overbiedt zeg.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2019
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gegarandeerd dat enkelen meteen gaan bieden.
    De bedoeling van een veiling is dat je zo laat en laag mogelijk bied, zoals op de bloemen en groentenveilingen, de klok draait en iedereen wacht zo lang mogelijk.
    Bij dit soort veilingen zitten er altijd een paar gekken tussen die meteen de hoofdprijs bieden en het verneukeratieve aan deze BVA veilingen is dat er steeds weer tijd bijkomt.
    En ze bieden zelf ook mee al mag dat officieel niet.
    Als het bod te laag is gooien ze er een bod overheen en dan vind je het artikelen een paar weken later in een andere veiling.
    Het is allemaal supercommercieel en inderdaad, er zullen een paar handelaren (zoals ook bij de domeinen gebeurd) wel bieden en dan komt de particulier er niet meer aan te pas.

    GJ
     
    WillydeWoofer en MicropropSport vinden dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Idd... de bekende zondagavond, Duitsers, eBay.de, nèt na het avondeten, knoppendrukken met opgeblazen ego's.
    BVA is lijkenpikkerij... Heb wel eens het een en ander voor verbazingwekkende prijzen zien gaan.
    Maar ook bij andere veilingen... Vooral auto's... die van 'mijn type' en dan de wrakken...
    Ze moeten naderhand aan zware cognitieve dissonantie hebben geleden... met rode oren!
    Daar zijn geen medicijnen tegen...

    Ohja... ik vindt die Starlet 'leuk ende aardig'. Daar heb ik nog een mooie bouwdoos van. Nostalgie.. deze is veel groter... en het vliegt als een draak... maar ik ben niet in de markt... werk zat... bouwen is leuker dan 90% van de ARF... of restaureren... zoveel ARF is meuk. Ik heb er geen zin meer in.


    Robin! Stoppen met Basjen! Totaal niet nodig!
    Groet Basj ;)
     
    WillydeWoofer en mig 3 vinden dit leuk.
  18. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een winkel gaan en daar iets kopen. Krijg je er nog garantie bij ook.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Garantie op een model?
    Sowiezo is garantie bij modelbouw tot de winkeldeur, zodra je het gebruikt hebt is het eigen schuld.
    Maar je kan ook leuke gebruikte modellen kopen op fora.
    Voor de simpele dingen hier op het forum, voor de mooiere aparte modellen op duitse en engelse fora.
    Vaak koop je het dan van de bouwer die er zijn hart en ziel ingestoken heeft en niet van een handelaar.
    Alhoewel er ook handelaren hier op het forum zitten, helaas.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou zo`n kist nooit willen, ook niet voor een prikkie. Het is een klein wereldje en zo`n toestel wordt al snel herkend op een meeting of club.
     

Deel Deze Pagina