C-1 Cat kyosho, Losse drive?

Moet een nieuw onderdeeltje hebben voor mijn kyosho lamborghini met GS21MR motor.
Nu zat ik zoes te kijken wat dat kostte op kyosho. En toen zag ik het filmpje van de ''nieuwe'' C-1 Cat met 4.6cc (GS28MR) motor. Zo dat ging wel lekker moet ik zeggen. Maar nu wou ik wels kijken wat die motor kost, maar zag hem niet staan. Ook de nieuwe uitlaat vind ik wel een goed idee van kyosho, maar of dat zonder moeilijke aanpassingen in een 'ouwe' cat past :? . De prijs van de uitlaat zag ik wel staan maar niet van de motor:(. Maar heeft iemand al ervaring met de nieuwe cat, qua verbeteringen. (velen vinden het roer met die koppleling niet goed, als ik kijk naar andere boten, is dit inderdaad niet de beste oplossing :wink:)

Rienk Jan

Owwh, het is de GXR-28MR motor :oops:

Hoi Rienk Jan,

Idd. is en blijft de aandrijf lijn niet helemaal perfect van de Lamborghini C-1 CAT 1000.
Puur om het feit dat de overbrenging naar de as in de strutt weerstand bied omdat de drive verwerkt zit in het roer.
Beter is om op deze boot een losse drive en een los roer te plaatsen.
Gaat minder gouw stuk, leverd minder weerstand op, waardoor de aandrijf lijn soepeler loop, en de romp ook harder gaat.
Of het nu gaat om de oude ABS romp, of om de nieuwe GFK romp, maakt de aandrijving geen verschil.
Ook de trim kleppen achter op de romp zijn niet gelieve.
Er zijn gelukkig op het internet genoeg goed adviesen te vinden hoe deze romp beter te laten varen.
Wat betreft de nieuwe motor kwa prijs:
Heb zelf ook even gekeken op de site van Kyosho, en daar geven ze de GXR-28 motor op met een prijs van € 189,00.
(let wel: dit is de auto motor.)
Voor de GXR-28 MR rekenen ze €119,00. Alleen weet ik niet of dit de boot uitvoering is.
(Lijkt me stug dat de boot motor goed koper is dan de auto motor).
Dus is het een princiepe van keuzes maken.

Oke, bedankt. Ja, auto motor duurder dan boot, boot heeft wel een kleinere koelkop. Maarja, eerst dezse motor houden tot die het begeeft.
Maar over dat 'ombouwen' naar losse drive, duur? Ik ga nog wel even googlen, maar als jij mij een indicatie kan geven :D .

De trimkleppen zitten er nog wel op, maar neit die 'plaatjes' die stijl in het water gaan :wink:

MR is dacht ik de boot uitvoering, bij mij zit er een GS21MR op.

Hoi Rienk Jan,
Opzich zou dit eventueel een goede vervangbare aandrijving zijn voor niet al te veel geld:
Graupner 2373 aandrijfset.
Met een beetje aanpassen voor de motor kwa koppeling kom je al een heel eind.
Koste € 56,40.
Kwa trim kleppen waren het idd die plaatjes die het water in gaan. :wink:

Oke, bedankt. Ik dacht dat worden veel losse onderdelen kopen, maar het roer zit er dus ook al op bevestigd (die van mij is helemaal uitgesleten, ook weer een nadeel van de z-drive, waardoor je veel speling hebt. En een nieuwe roer set is bij kyosho ook 50euries :wink: . Zit alleen nog even te kijken hoe dat dan zit met de waterkoeling. Maar verder komen er dus geen grote kosten bij? Dat valt mij dan reuze mee :P , al is de portomonee wel een beetje licht op dit moment :cry: ....dus winterprojecje :oops:

Back