C-130 Hercules, 3mtr 4x 10cc (BosModelAir)

geluid opheffen kan alleen als de freqentie in anti-fase zijn, dus exact dezelfde frequentie en amplitude maar een 180 graden verschoven. Ze worden juist versterkt als bv de amplitude gelijk is en de frequentie een fractie verschilt (superposition). Daarmee wordt de geluidsintensteit groter.

Hoi alleen

ger zei:

Helaas ERUUUUUUG jammer dat er niet meer met 2 takt's meer gevlogen mag worden bij ons (Red Eagles) het wordt namelijk zeer beperkt, geluid e.d. de mogelijkheden om met multi engines te vliegen e.d. gaat ten koste van de creativelingen onder onze clubleden.

Ja ze worden steeds strenger bij ons op de club heb je daar nog niet zo heel veel last van gelukkig.

Alexzzz zei:

Bij multi-engines is het toch zo dat de ene motor het geluid van de andere motor opheft? Dus zou het in principe niet meer db's maken?

Dit is ook een fluister model (iedeeen fluistert er over)

Nu nog even een vraagje wij komen met tellen van de servo's op 11 servo's uit :? . Is het moeglijk om die grote simprop servo's om te solderen zodat ze met een gewone hedendaagse ontvanger gebruikt kunnen worden of is dit onmogenlijk.

Groeten Onno
Op dit moment de enige van het bosmodelair team in Nederland.

Ik principe moet het mogelijk zijn om ze om te solderen, ik neem aan dat ze niet zo antiek zijn dat het van die 2-standen servo's zijn? :lol:

Grt.

Onno zei:
Is het mogelijk om die grote simprop servo's om te solderen
Dat kan, als je de juiste kleuren maar met elkaar verbindt. Bij Simprop: blauw = min!!!, rood = plus, zwart = puls!!! Ook zul je de nulstand even moeten bijstellen. Bij de Contest servo's kan dat van buitenaf (een D502 is wel heeeeeel erg groot, Jan).

gave bak! ik zou em wel zo al reed paar maal gezegt is :p een ander kleuren scheme geven:p
en het kockpit (stickers?) verandere naar een origneel C1
30 exemplaar :p

Veel verbouwplezier :wink:

ik heb een leuk kleurenschema gevonden voor julie kist
en gelijk een extra uitdaging (zie het omcirkelde) 8O
c130_187.jpg

leuk toch :?: 8)

[edit michel] Gelinkt naar de grote foto.

Die C-130 heet Fat Albert, hoort bij de Blue Angels, doet een RATO (Rocket Assisted Take Off), en is 16 en 17 juni te zien op Leeuwarden (open dagen).

jan.

nijsinkgj zei:
en gelijk een extra uitdaging

Hoorde van de week van EDF met 'naverbranders' op aanstekergas.
In zo'n model zal best wel een plekje over zijn voor een busje... :wink:

Wat je noemt een grote kist 8O 8O 8O 8O
Gaan we zeker weer volgen!!!
Zal wel flink slurpen, 4x een 10 cc!!! En ik ben blij dat ik ze niet af hoef te stellen, ik denk dat de tanks al leeg zijn voor ze mooi synchroon lopen....
Anyway, schitterende bak

Nou Gerard, dat lijkt me geen puik idee, als hij dan weer de ailerons verkeerd instelt en dan opstijgt, wordt de moeder een beetje boos denk ik als frummeltje erin zit....... :roll:

Grt.

jan brilman zei:
grote simprop servo's
D502?
Grijze, zwarte of rode? Wie van de forumbezoekers zouden ze nog kennen? Heb nog met de hand printjes getekend voor de elektronica. Wel de motoren vervangen door de toen betere Mitsumis 2,4 volt. Je moest toen nog een accu met middenaftakking hebben......

Hoi alleen

Corrien zei

Dat kan, als je de juiste kleuren maar met elkaar verbindt. Bij Simprop: blauw = min!!!, rood = plus, zwart = puls!!! Ook zul je de nulstand even moeten bijstellen. Bij de Contest servo's kan dat van buitenaf (een D502 is wel heeeeeel erg groot, Jan).

Kijk hier kunnen we wat mee. Het zijn allemaal contest servo's dus dat moet werken.

WV zei:

Hoorde van de week van EDF met 'naverbranders' op aanstekergas.
In zo'n model zal best wel een plekje over zijn voor een busje...

Daar is vast wel een plekkie voor aar of het gaat gebeuren is nog de vraag (wel geinig).

Muxje zei:

Quote:
Laten we dit model toe tot de vliegende schaalmodellen meeting?

Nou, niet in die kleuren!

Het is de bedoeling om hem nog een keer een ander kleureschema te geven maar wanneer dat gebeurd ? Er moet eerst een keer mee gevlogen worden. Ik weet ook niet of deze kist ook mee gaat naar de schaalmeting vanwege het vervoer van dit bakbeest.

Groeten Onno

Back