C&C Models L39 Breitling jet team

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door PH-MEL, 7 jun 2013.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Buum :D

    Hiernaast en tegenover is ook nog wel een huisje beschikbaar voor die verre vriend :)

    Lekker bezig geweest:thumbsup:

    Zal van de week wel ff wat met je plannen om een motor plaatsje te bepale.


    Grtz,
    B(erto)uurman :rofl:
     
  2. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Correct:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
     
  3. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Also!! Weer een dingetje klaar! Nou ja, bijna dan...

    Vanavond de neuswieldeur geplaatst, was al af en aan bezig geweest om eerst de deur passend te schuren. En nu dan toch t moment dat ie vast moet. Vanwege de spits toelopende neus een precies karwei. De scharnier lijn loopt nl bol en de deur dus ook. Dus eerst de deur scharnieren in de romp gelijmd met microballoons en 5 min epoxy.
    Toen dit droog was de deur erop, eerst tig keer passen gemonteerd met dubbelzijdige tape, aftekenen en wederom vastgeplakt met epoxy. 5 min een wieldeur op zn plek houden is best lang eigenlijk...

    Maargoed, het is erg goed gelukt, nog een klein beetje met een schuurlintje erlangs en dan past hij perfect!

    [​IMG][/URL

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook heb ik een proefstandje gemaakt om de plek en stand van de servo te bepalen en de lengte van de hevel(s) en linkage.
    Werkt goed zo, nog een beugeltje maken voor de servo en dan kan ook die op zn plek.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk kijk, zo komt het rustig aan steeds dichterbij die maiden ;)

    Ziet er goed uit.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Beugeltje voor de servo gemaakt en na wat testwerk kon hij op zn plek. Omdat alles straks vrij lastig is bij te komen was het de truk om de hevels en linkage al afgesteld en vast te hebben zitten alvorens ik het beugeltje met servo erin ging lijmen.
    Ik moet zeggen.... Das best lastig! Maar het is erg goed gelukt! Het beugeltje zit nu verlijmd onderop de retractsupport en aan de rompwand. Gaat geen kant meer op!

    Eigenlijk de rest van de avond bezig geweest om het programmeren van de neusdeur in de Electron controller te programmeren.

    Maar het is leuk die wieldeuren! Nu t eenmaal zit kan ik dat wel zeggen

     
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Gisteren het schuim binnen gehad (Dank Henky!!!!!)

    Gelijk gestart met de tank fabricage.
    Twee blokken op elkaar gelijmd en een papieren malletje gemaakt van de ruimte in de romp. Deze overgetrokken op het schuim en dan maar zagen!
    De ruwe vorm zit er nu in. Hoewel dit echt de max maat is. Ik moet nog een air intake wat verder weg dremelen voor ik deze vorm erin ga krijgen. Plus ik moet nog rekening houden met een het feit dat straks er nog 2 x de wanddikte van de tank bij komt.

    [​IMG]

    Scheelt ietsje met de originele. Krap 2 Liter is wat weinig voor een dorstige Turbine!

    [​IMG]
     
  7. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    2 liter is genoeg voor 8 minuten jakkeren en 12 minuten schaal vliegen met een P 80er.
    Of ga je er een 14 kg turbine in plaatsen?

    Leuk werk he zelf zo'n tankje soppen, kun hem helemaal naar wens maken.

    Carry-on.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    De buurman gaat voor lange vliegtijden, ipv meer vluchten ;)
     
  9. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    @Ger: gevoelsmatig hou ik na een vlucht maar een klein laagje over in mn 3,7 Liter tank van de sprint waar ook een P-80 in zit. Tevens leek het me inderdaad leuk om eens te doen, soppen heb ik nog nooit gedaan, Vandaar dit projectje.
    In de L-39 komt een P-80 SE.
    Ik hou ook wel van een beetje speling in de peut voorraad.

    @Berto Veel langer als acht minuten vliegen moet je ook niet willen denk, concentratie technisch gezien. Gaat mij om de speling voor go-arounds en zo.

    Ook is de bijgeleverde tank veel smaller als de ruimte in de romp en veel ronder van vorm. Vrij slecht te monteren zonder een hele constructie te maken.

    Uiteindelijk is hij ook niet heel veel groter geworden, rekening houdend met Landings gestel, schaalcockpit en het feit dat ie er ook in moet kunnen snoep je toch steeds meer materiaal weg als dat je in eerste instantie zou denken!

    Maar dit is m: schuine kant gaat naar voren, in het rechte deel daaronder komt de aansluiting.

    Best trots op so far, voordeel: platte bovenzijde, kan je mooi nog spul op monteren;

    [​IMG]

    Verschil met de bijgeleverde tank:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op zn plekkie:

    [​IMG]

    Vrij van t maingear:

    [​IMG]

    Schuine kant om vrij te blijven van de scale cockpit en de slang aansluitingen komen net boven t spant te zitten:

    [​IMG]
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Ziet er goed uit, zou zelf persoonlijk de tank aansluiting wel ergens op de helft van de tank willen hebben, hoeft de klunk een minder lange weg te gaan als je inverted gaat vliegen ;-)
    Maar da`s mijn gevoel.

    Kom binnenkort even een stukje schuim 'lenen' kan ik ook even een tnak vormpje maken ;-)

    Grt,
    Berto.
     
  11. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Had ik ook liever gehad. Maar gaat simpelweg niet ruimte technisch gezien. En ik heb maar zo geredeneerd: hij heeft ook een hopper waarmee je, mocht hij even niet aanzuigen tijdens het omrollen naar inverted, dat korte momentje wel kan opvangen.

    Bij de sprint tank zit hij ook laag dus ik maak me geen zorgen daarover:

    [​IMG]

    Ik zie je wel verschijnen voor t schuim! Heb nog een stuk over!
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Zorgen ook niet, meer het gevoel.

    Komt goe!
     
    PH-MEL vindt dit leuk.
  13. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Gewoon omdat t kan!

    :D

    [​IMG]
     
    Danny-P47 vindt dit leuk.
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Alleen het lintje is niet helemaal op schaal :frustie:
     
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ach, t gaat om t idee!
    Air intake covers zijn überhaupt al onzin op een modeljet maar t heeft me weer een middag van de straat gehouden :D
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Haha, je moet toch wat hé :)
     
    PH-MEL vindt dit leuk.
  17. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Even een uurtje geprutst;

    Tank mal in de bruine tape gezet voor t soppen:

    [​IMG]

    En wat aan het passen gegaan waar alles moet komen;

    [​IMG]

    En van binnenuit naar voren toe gefotograveerd; kijken of alles mooi vrij ligt met de cockpit er in:

    [​IMG]
     
  18. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Steuntje gemaakt voor het lucht reservoir. Omdat ik alleen de remmen op lucht heb maar een jetcat onboard gasbusje gebruikt. Lijkt me meer dan zat lucht voor alleen remmen.

    [​IMG]
     
  19. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Tankje ziet er goed uit Melvin ben benieuwd wat het eind resultaat gaat worden.
     
  20. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Ik ook Leon! Thx!
    Komende clubavond soppen!

    Vanavond even met Berto gekeken wat te doen met de plaatsing van de turbine en dus hoe lang de Grumania pijp moet worden welke besteld moet worden.

    Na wat meetwerk en een zwaartepunt check besloten dat de pijp de standaard lengte blijft (Grumania heeft een pijp voor deze kist in het assortiment zitten) en de turbine netjes in het midden van de twee spanten komt te liggen.

    Er waren anderen die hun motor verder naar voren hadden zitten echter hadden die er geen schaal cockpit in.

    Grumania pijp is dus nu besteld, als deze er in zit kan de staart er definitief op!!

    Ondertussen gaan we verder met de inrichting van de radioplaat
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2016

Deel Deze Pagina