C&C Models L39 Breitling jet team

Da's een mooie, platte servo, lekker bezig man!:D

Maarrehh, heb jij daar allemaal wel tijd voor, ik zie je bezig aan véél belangrijkere zaken, knutselen aan een oranje!
byeorange.gif


Groetjessss,

1013155_10151530461967399_1447341454_n.jpg
 
Hey Gerald!

Ach, net zoals bij jou is die oranje F16 maar een bietje hobby :-)

Dus tijd voor belangrijker zaken; de L39!
:mrgreen:

Inmiddels is de cockpit pas gemaakt, gelijk een grote les: alle vul aansluitingen en dergelijke komen onder het turbineluik! De cockpit erin en er uit is een beetje gepiel en die gaat dus alleen eruit voorafgaand aan de vliegdag bij preflight en het laden van de accu's.

Irritatiefactortjeuh: binnenzijde cockpit kap moet ook grijs gemaakt worden, ziet er niet uit zo..

E7776D16-3EF6-4347-B0B3-9A475979D971-5632-0000040CA147B8DD_zps18c870d9.jpg


1BD87DC0-9BC3-4446-877A-7618F3A9019C-5632-0000040C95C4C90B_zps035914a0.jpg


2B168861-7944-44D4-BC6D-22D24B920641-5632-0000040FDAD5D0CC_zps39e0a4eb.jpg


De (inderdaad erg mooie platte servotjes) zijn binnen samen met het Emcotec spul, past superstrak en zit als een huis zo op het servodekseltje:

B46BB74F-39F9-49AD-9C24-3D77C677C85F-5632-0000040CB9119BA9_zpsaae97278.jpg


Ook bezig geweest met het maingear; Wat huidplaat weggedremeld om hem erin te passen. Zag dat twee van de vier schroeven wat dicht op de rand van de montageplaatjes komen te zitten. Ik denk er dus aan om de ruimte onder de montageplaten ook op te vullen met hout en vervolgens de kieren aan weerskanten wat te verkleinen door er een plaatje triplex tegenaan te plakken.

30E2857C-0F2D-4EDA-B200-2DCDC14048F7-5632-0000040CAD3A9481_zps861855e5.jpg


D2DC8199-4AD7-4562-A894-12873303876C-5632-0000040CB3D2A7B0_zps39e5b3bc.jpg


FC1B159C-55CF-4296-8850-C6080653B3D7-5632-0000040CA718D42D_zps3d5aeefd.jpg


Dan ook nog de vleugel/romp verbindingen gemaakt voor de rol en flap servo's en de verlichting.
Dit dmv multiplex stekkers in speciale houders. De stekkers worden v.v. mooie printplaatjes waar je je servosnoer erg makkelijk op kun solderen. Hierna een laagje plastidip of krimpkous erom en je hebt een degelijke verbinding waar je ook makkelijk je stekkers mee los kan trekken.

Ik ga natuurlijk niet twee maal een mannetje stekker in de romp zetten, het wordt van elk "geslacht" een zodat je nooit je servo's op je verlichting aansluit of andersom.

2DAE80BD-C602-4E76-BCC8-4E0D580552D8-5632-0000040CCAF98B77_zps67edeb69.jpg


Aan de binnenzijde komen de Emcotec printplaatjes niet, anders komt eea te dicht op het wiel. Geeft niet, goed in de plastidip en klaar, deze worden toch niet op trek belast.

2230D7F9-EB19-4D92-9C96-602DE937ED92-5632-0000040CBEB9CD63_zps901e46b4.jpg


Heerlijk geprutst de afgelopen avonden!
 
Inmiddels is de cockpit pas gemaakt, gelijk een grote les: alle vul aansluitingen en dergelijke komen onder het turbineluik!
Net als bij mijn 'grote'.

Echter zat ik te denken, je kan de cockpits ook deelbaar maken, de voorste laat je altijd zitten, die gaat er het lastigste in en de achterste haal je er zo uit.
Zit je nog wel met het feit dat ook de canopy minder makkelijk gaat ivm de inlaten, mhhh :roll:


Haha, neem hem mee naar JP en al je gereedschap, lijmen en weet ik wat nog meer.
En dan bouwen maar :rolling:
 
Hey Melvin,

Ziet er goed uit!! Je gaat als een speer, als je in dit tempo doorgaat vliegt ie nog eerder dan mn viper;)

Groeten Danny
 
Bedankt allen!

Net terug van een erg gezellig weekendje JetPower en is het tijd om te spelen met alle mooie spulletjes die ik daar geshopt heb!

De DPSI lag klaar bij Emcotec en was nog zoekende naar een verlichtingssetje, ball links en een pop voor in de cockpit. En ook allemaal gevonden!

Na wat rondkijken ontmoette ik Sjoak, die trouw op me zat te wachten bij Finall Modellbau:

C5B580F5-D963-4992-AC0B-53A6E46813D4-10667-000006CEA6E6CC68_zpseae102ec.jpg


Sjoak had alleen een groen flightsuit en een verkeerde kleur helm, maar daar kunnen we wel wat mee!

Eenmaal ontdaan van kleding bleek Sjoak een albino te zijn:

74948CAC-A623-4A9E-BE22-1DB444399051-10667-000006CEAC506D94_zps18ea2feb.jpg


Eerst zn flightsuit maar eens gewassen met Dylon textielverf van de kruidvat en Sjoak zelf naar de weightwatchers gestuurd.
Daar hebben ze zijn onderbenen afgezet net boven de knie en zijn bovenbenen wat slanker gemaakt.

Hij past nu geweldig in de cockpit ( na verwijderen zitting en ophogen van de rugleuning voor een beter passende stoel ) en heb hem ook een nieuwe naam gegeven, Mini-Me. :mrgreen:

Ook heeft hij nu de juiste badges op van het Breitling Jet Team:

1FC4C451-8950-4993-9D92-D389980C25C0-10667-000006CEBF2FBD5E_zps22397209.jpg


B20B82FF-80A5-42FA-8D81-71F01944D76A-10667-000006CEE3FB4A9E_zpsd4677c8e.jpg


3ED6118C-D872-4444-BD4D-706D88416D98-10667-000006CEEB4F28F5_zpsa13b63f7.jpg


7883E9E6-845C-4275-BD75-967960490B29-10667-000006CEC6545E5C_zpsbce7a1bb.jpg


EF38BC43-B7CB-403A-BA5C-C7B6D10B48B1-10667-000006CEB2D21563_zpsdcd8f11c.jpg


Rest alleen nog zn helm en handschoenen schilderen.

Overigens keurig netjes van C&C de twee vermiste spanten gehad.
Ook kreeg ik keurig een nieuwe vleugel aangeboden, ik heb toch besloten dit niet te doen, deze vleugel is goed en zit mooi aangesloten op de romp. Je weet nooit wat er met de nieuwe weer is, straks zit er weer een anti rotatiepin een tikkie anders en heb je dat weer...
Ik pas dan liever de registratie zelf even aan.
 
Past er perfect bij vaak zijn de poppetjes te klein, dat was op JP bij veel modellen ook te zien.

Gaat goed voorruit.
 
Hee Melvin (en Berto), was zeker gezellig op JP.
Je moet nog een verandering maken om mini-Me te laten lijken op grote Me :rolleyes:, mini heeft een six pack en ik denk grote een one pack :mrgreen:.

Hij past inderdaad perfect in de cockpit.

Grt, Peter
 
Je moet nog een verandering maken om mini-Me te laten lijken op grote Me :rolleyes:, mini heeft een six pack en ik denk grote een one pack :mrgreen:

Lees je dit bericht na je rondje hardlopen... :rolling: Hahahaha!
Dus, er wordt aan gewerkt Peter! :wink:

(valt niet mee na een vakantie en aansluitend weekendje curryworst...)
 
Hier en daar wat hoofdbrekers over de aan te leggen luchtleiding van vleugel naar romp, hoe ik het ga doen en dan de meest praktische en nette manier verzinnen is niet altijd makkelijk.
Effe laten bezinken alvorens ik teveel boor/slijp in de vleugel.

Dan maar wat prutsen aan de piloot:
Handjes en helm geschilderd, maakt het erg leuk af zo:

FEE93F51-ADDF-4FF6-8FE4-1872C6E5F934-13680-00000867EEB1F1A4_zps22d404ad.jpg


98D31E58-B0FD-4696-87BA-593DFC33A059-13680-00000867DC24CAF6_zpsb8350855.jpg


B51F5C01-8789-4532-967C-A9AB37FF2E61-13680-000008680638558D_zps07f8a2a7.jpg


3E96337B-3F77-49B9-AA3C-42E2B298C862-13680-00000868AB0B4BFC_zps1520488b.jpg
 
Vanavond maar wat gedaan aan het gear, ik was bezig met de servo's en linkage maar wacht nog op een aantal langere servo hevels.

Eerst de retracts voorzien van luchtslang en geborgt:

9B59A31A-A93E-45BD-8D71-F0A31DCF4A73-1147-0000010E1D614C66_zps1d8a009a.jpg


Vervolgens het gear uitlijnen, ik had dat al even uitgeprobeerd voor dat de slangen eraan zaten. Juist... Met slangen past het niet, de slang aan de zijkant van de cylinder komt tegen het spant in de vleugel aan.
Mmm slijpen in de vleugel leek me geen plan en dus maar de retract units van links naar rechts gewisseld, kwam de slang aan de andere zijde te zitten en langs dit spant had ik meer ruimte.
Soms heb je wat geluk nodig :-)

Na wat meten, meten, nog eens nameten en boren zit t gear er in.
In alle richtingen op de millimeter nauwkeurig! :teacher:

In:

3F8C2447-9CF6-41A3-B99A-7F0D6E770E8D-1147-0000010E231DC3F0_zps68135bef.jpg


Uit:

EF84BA0E-89EA-4DD7-8C43-E835CC4F0D31-1147-0000010E2A1B522F_zps19d524fd.jpg


0104BA42-3E1D-4C90-BB4B-F2711D7FA8B9-1147-0000010E2F5BC558_zps409f8a5c.jpg


Ook een plaats gevonden voor de drie luchtleidingen waar het struktureel geen kwaad kan;

C59DC92B-8608-40B1-94C1-B04EB705BF2B-1147-0000010E411A433F_zps7d9dcce5.jpg
 
Dank Rene en Willie! Wiert jij gaat wel erg ver! :-)

Vanavond weer wat gedaan, het werkje waar ik altijd tegenop zie: servohevels lijmen.... Het moet in een keer goed en stevig zijn, en netjes, stressvol!

Eerst een sleuf erbij gefreesd, ik wil de ballink insluiten tussen twee hevels.
De stukjes schuim zijn om te voorkomen dat de lijm het rolroer in loopt.

Werkwijze is dus: schuim insmeren met epoxy met microballoons, schuim in het roer proppen, sleuf afvullen met lijm mengsel, roerhevels insmeren met lijm mengsel en het roer drukken, dan excess aan lijm wegvegen en t zit. Als de lijm niet meer "loopt" de schilderstape weghalen.

E4B62FCC-29EF-46CE-BC2C-FA94E528BC5B-2612-00000286832FA6F4_zpscc0499a6.jpg


Eindresultaat:

B7B184C5-B89B-403A-9EDA-395C2EF16CE0-2612-000002869592FDC5_zps9a41fef7.jpg


Vwb deze vleugel rest nog de verlichting, bedrading en flap servo. Dan zal vleugel twee wat sneller gaan omdat het uitdokter process al gedaan is!
 
Back
Top