Zo gezegd, zo gedaan Gerald! Het afgietsel staat te drogen. Een oppoets poging haalde niks uit, zelfs niet met Canopy polish ;-)
Heb nog wat advies nodig:
Ik heb nog geen flapservo's. Ik dacht daarvoor savoxen te gebruiken die ik nog had liggen. Echter, deze passen niet, ze zijn veel te groot. (40x20x42, komen tegen mn gear cylinder aan)
Nu zat ik te denken;
De servo's die voorgeschreven zijn trekken 12 Kg bij 6V. (10 kg bij 4,8V)
Ga er dus van uit dat 10Kg is voorgeschreven
http://www.servocity.com/html/hs-5645mg_digital_torque.html
De servo's in mijn vision trekken 5,5 Kg bij 6V.
Werkt perfect:
http://www.servodatabase.com/servo/hitec/hs-5475hb
De Flaps van de L-39 zijn qua oppervlakte exact 2 Cm2 groter als die van de Vision.
Zou dan 7,6 Kg trekkracht/15,9 KG holding torque (!!!) bij 6V niet meer dan voldoende zijn? Dan kan ik namelijk die mooie dunne Graupner DS3288 BB MG die ik op alle andere stuurvlakken heb zitten ook op flaps gebruiken:
http://www.graupner.de/en/products/7fcc23fa-4e8b-4de2-baea-4b31275bfacb/5187/product.aspx
Ik hoor graag jullie mening!
Vanavond weer verder gegaan met de tiptank lights.
Het Nose gear blijft er nog even uit, zit anders toch maar in de weg.
Eng momentje: de zaag in je tank zetten:
Hele boel netjes afgevijld en een spantje gemaakt:
Van de week weer verder!t