C&C Models MB339

Hey man, leuk spul hoor maarrehhh...., zijn dat niet ook die dingen die "elke dag" uit de lucht komen valen? :D

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maiden-maiden-maiden

Yes, ondanks de wind toch een vlucht gemaakt.

Kist is iest te neus lastig maar zeer goed moedig.

MB339_MAIDEN_1.jpg

Starten (09:23)
MB339_MAIDEN_2.jpg

Gas erop en....
MB339_MAIDEN_3.jpg

Yes, hij vliegt zoals ik het verwachte.
MB339_MAIDEN_4.jpg

Nogmaals thanks Frank.

Natuurlijk ook mijn vrouw voor de foto's (8 graden dus brrrrr.......)

Volgende keer wat film materiaal.

Dickie, wordt dus taart volgende clubavond.
 
Laatst bewerkt:
He RAY gefeliciteerd met de maiden, weer een mooie kist erbij.:proost:
gr
Dick.
 
Ook van deze zijde nogmaals gefeliciteerd Ray, ziet er prima uit.
Mis alleen de tiptankjes nog ;-)
 
Dickie, wordt dus taart volgende clubavond.[/QUOTE]

Ik heb het in de gaten ik ben het L.:)

gr
Dick.
 
Proficiat Ray.
Toch fijn om zo'n stukkie huisvlijt in de lucht te zien :wink:
Many happy landings Ray.

Ger.
 
Zo tip tanks erop gemaakt.

Tip_tanks.jpg


Zal in de lucht een gaaf gezicht zijn. Zaterdag maar eens kijken.

Ps. Staart moet er ook weer op. Vanwege temperatuur op even wat hit bestendige verf (BVM) er op gedaan.
 
Zal in de lucht een gaaf gezicht zijn.
Dat niet alleen, hij zal ook nog veel lekkerder gaan vliegen. Die dingen werken mega stabilizerend om twee reden;
1. Massa traagheid aan de tippen, zwiepers worden gedempt. Kijk maar naar de T33, met of zonder is groot verschil
2. Ze werken ook als een soort winglets/vortex boards, overdruk onder de tip kan niet meer op de bovenkant slaan naar de onderdruk toe.

Win-win dus! :cool:
(Zelfs op de F16 merk ik als de smokewinders er niet op zitten.)


Grt en tot zaterdag,
 
Zo vandaag voor het eerst in mijn jetvliegen moeten landen met de motor uit. Probleem geen brandstof wat waarschijnlijk komt door een knikje in de leiding.
Moet de echte oorzaak nog zoeken. De ECU gaf "under RPM" aan wat betekent dat hij niet binnen de gestelde tijd rond Idle kon komen.
Maar die kist zweeft prima en dus gewoon een keurige landing op de baan.

Was trouwens wel koud ondanks het zonnetje maar goed de eerste kero vlucht in 2014 is een feit.
 
Oorzaak

Zo vandaag oorzaak gevonden. Een knik in de brandstof leiding wat bij idle teveel was waardoor er "under RPM" situatie is ontstaan.

MB339-27.jpg


Nu nieuwe leidingen erin en zorgen dat er geen knikken meer in kunnen komen.
 
Mhhh, dat was een knikje teveel.
Ook zo`n knikje in je remleiding :-) ;-)

Grt,
Berto.
 
Zo vandaag ff een vluchtje gemaakt. Was wel te merken dat het 30+ is maar verder geen problemen. Volgende week zaterdag Pampa.
 
Back
Top