C&C Models MB339

Kijk dat zit dus wel goed, hoop voor jullie dat het op Pampa deze editie iets minder warm is dan vorig jaar.

Veel plezier in ieder geval en vliegze.
 
Zo vandaag maar één vlucht kunnen maken. Had zitten te klooien met de turbine instellingen en dan kan je niet meer vliegen. Had de EDT vergeten dus kon het niet direct op het veld herstellen en dus BALEN!!!!!! Maar goed toch lekker buiten en met andermans kisten gevlogen.
 
Zo begonnen aan de reparatie. Een week voor Prowing, zou daar vliegen voor RemoteJets, alles er onderuit gevlogen. Dacht namelijk slim te zijn en mijn kleppen iets meer naar beneden gezet om meer te remmen. NEEEE. In de lucht werkte het goed echter boven de baan met het grond effect als een raket. Na twee doorstarts toch maar landen want de peut was toch wel op.

Goed uithuilen en beginnen . Dus alle electronica eruit, stukken erin gelijmd met seconden lijm, alles aan geschuurd en weer maten koolstof en glas erin. Nu uitharden en dan spanten. Nee, deze zijn alleen weer in elkaar gezet als teken mallen en worden opnieuw gemaakt.
MB339%20rep%201.jpg

MB339%20rep%202.jpg

MB339%20rep%203.jpg

MB339%20rep%204.jpg

MB339%20rep%205.jpg

Wordt een drukke werkweek dus weinig vooruit gaan.
 
FF opzoek geweest naar de kleppen stand van een MB339

Die staan nog dieper.
Landing%201.JPG

Landing%202.JPG

Landing%203.JPG


Let ook op de up stand van het hoogte roer.
Ga het na meten en toch nogmaals proberen met deze configuratie.

Maar eerste de reparatie afronden. Hij moet voor Pampa 2015 weer vliegen.
 
Ray dat gaat wel lukken jou kennende.
trouwens dat grijze kleuren schema heeft ook wel wat.
 
Zo weer een stukje verder.

Neus poot op een iets andere manier bevestigd.
MB339_Neus_spant_1.jpg
MB339_Neus_spant_2.jpg

Volgende stappen:
-Poot reparatie
-Spant in lijmen
-Schade romp verder uit plamuren
-Spuiten
-RC inbouw

Pfff nog veel te doen dus snel verder.
 
De mijne is gisteren ingevlogen. Vliegt vanzelf en landt nog trager dan mijn zoon zijn extra.
Heb alleen redelijk wat hoogte moeten trimmen en bij rugvlucht moet ik tamelijk veel diepte geven.
Misschien het zwaartepunt, maar dat ligt al iets verder naar achter dan aangegeven door cc models.
Voorts geen mixer moeten instellen met flaps-hoogte bij de landing. Ook geen flaps nodig bij het opstijgen.
Kortom een licht gewicht kit met een zeer goede prijskwaliteitsverhouding. Alleen de bevestigings blokken voor het landingsonderstel vind ik zwak, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

grtjs Koen

ps Ray : nog veel succes met de herstelling
 
Zo naast het slechte weer buiten en F1 op TV ook mijn MB weer aan het opbouw. Eindelijk na maanden is hij gespoten en kan het inbouwen weer beginnen. Hier wat foto's.

20151129_162546.png

20151129_162143.png

20151129_162316.png

Ga ook direct mijn stekkers vervangen.
 
Heeft ff geduurd maar het einde is in zicht. Vandaag de AMT Mercury testen met kerostart, Deze turbine heeft standaard gas start maar tegenwoordig is dat wat achterhaald. AMT heeft al voor een langere tijd kerostart voor de grote type motoren. Toch wel handig als je zelf de software hebt geschreven.
Hierna de motor inbouwen en dan vliegen.
 
Ben benieuwd Ray, mijn ervaring is dat je vrij lang de sticks moet laten opwarmen voordat hij mag doorlopen en de startmotor niet te snel moet laten draaien anders gooit hij de vlam eruit.
Heb een beetje lang moeten zoeken naar de goede instellingen en koste me een gloeistift.

Ger.
 
Pech. De teflon slang naar de burner is te dun dus schot hij eraf. Dan maar ff de normaal slang maar krijg te weinig temperatuur in de motor voor goed ontbranding. Dus kijken wat ik veranderen om dit te verhelpen. Maar we gaan door en zorgen dat dit gaat werken.
@Ger, wat is je start toerental?
 
@Ray.
Startmotor krijgt1,5 volt wat resulteert in een toerental van +\- 4000- 5000 rpm.
Ik laat de keroklep naar de fuelring pas open gaan als er een temperatuur wordt gezien van 160 grd.
En dan nog moet de startmotor langzaam naar de 22K lopen anders koelen de sticks weer af.
Bij 22K gaat de keroburner en de startmotor uit en kan hij langzaam rinchting de 45K kruipen.
Kero naar de burner hoeft niet zoveel te zijn anders maak je de motor alleen maar nat binnen, het moet allemaal een beetje de tijd krijgen om te ontbranden en op temperatuur te krijgen.
Heb zelf al een nieuwe gloeistift liggen maar te lui om hem weer te plaatsen, gasstart gaat ook lekker makkelijk.

Ger.
 
Hoi Ger,

Had bijna gelijke instelwaarde behalve de minimale temp. Bedankt voor het delen van de info. Ga van de week weer testen.:yes:
 
Lekker bezig Ray, de 10e weer een poging. Kan best tussen oliebollen eten door ;)
 
Balen :hammer::rofl::weetnie:

Beide flapservo's defect. Klinken rot hebben dus toch ook een klap gehad bij de crash. Nieuwe besteld maar 10 januari vliegen zit er dus niet in. Nieuwe target is einde van de maand. Wordt een beetje druk met werken en die servo's moeten toch ergens van betaald worden.
 
Zo vandaag weer lekker gewerkt aan de MB339. Toch besloten om nu voor de gas start te gaan en misschien van de zomer hem om te zetten naar kero.
Bijna%20weer%20vliegklaar.jpg


Zoals al aangekondigd ook de stekkers vervangen. Was niet direct nodig maar deze zijn beter.
Vleugel%20stekker.jpg

Stabilo%20stekker.jpg


Wachten op de bestelde flap servo's en deze inbouwen. En dan weer jetten.:yes::yes::yes:
 
Back
Top