Cabine spuiten FH12

• Topicstarter Topicstarter badmuts20
  • Startdatum Startdatum
B

badmuts20

Guest
Hallo luitjes,

Ik heb de Volvo FH12 bijna klaar. Nog even de kap spuiten in elkaar zetten en de lampbedradingen etc. wegwerken.
Nu is alleen de vraag welke verf van tamiya ik moet gebruiken? Dit omdat de kap van buiten gespoten dient te worden.
Zijn dit de gewone PS verven welke je ook voor autobody's gebruikt?
En moet dit nog met een of andere lak worden afgewerkt ter bescherming?

alvast bedankt voor de reacties.

Voor de harde witte bodies gebruik je TS-verf van Tamiya. Inderdaad bij voorkeur even aflakken met de transparante TS voor de duurzaamheid.

oke thx.

Gaan we zo even een mooi kleurtje uitzoeken.

hebbe jullie de onderdlen allemaal los gespoten of toen de cabine al inelkaar zat grotendeels?

Ik heb al 10 tallen kappen gespoten, en allemaal met autolakken, is het effect veel mooier, vooral als je hem ook nog afspuit met blanke lak.

Autolakken?
Is dit niet veel te bros?
Oftewel gaat dit niet snel scheuren?

Maar dan nog de vraag. De cabine in zijn geheel spuiten met als gevolg dat de onderdelen aan elkaar vastzitten. Of juist alles los spuiten maar dan is de vraag past alles nog wel perfect?

Hallo Badmuts,

Ik spuit ook redelijk vaak vrachtwagen-onderdelen en gebruik ook altijd auto-lak.

Die is stukken makkelijker te verwerken en geeft een mooi eindresultaat.

Inderdaad is die tip om hem daarna met glans-lak af te maken een zeer goed idee.

Veel succes met het spuiten van de cabine en ik ben zelf ook met een Volvo bezig.

Groetjes Marcel (RT.Magic).

Back