CAD ontwerpen, Software voor MAC?

• Topicstarter Topicstarter gerben de vries
  • Startdatum Startdatum
G

gerben de vries

Guest
Graag wil ik eens wat proberen met het tekenen in CAD formaat.

Mijn vraag is of er een mooi teken programma (software) is voor de MAC en of deze dan universeel wordt geaccepteerd mocht ik de ontworpen stukken willen laten maken?

Hoor graag van jullie,

Gerben

Je hebt in ieder geval Google Sketchup voor de mac....

die kan DXF exporteren en daarmee ben je vrij om naar andere tools te gaan.

Succes

yeah right. Al eens daadwerkelij met de (gratis) versie van sketchup wat proberen aan te vangen? Of het moet de laatste tijd verbeterd zijn.
Alle CD software is er wel in mac versie tegenwoordig vermoed ik? Maar weet niet zeker want heb zelf geen mac.
Rhino bestaat alleszins in Mac versie.
Veel hangt af welke richting je uit wilt, wat wil je gaan doen?

Bedankt voor de antwoorden.

Het plan is om onderdelen voor r/c auto's te ontwerpen, zoals een servoplaat, motorplaat, chassis etc.

> yeah right. Al eens daadwerkelij met de (gratis) versie van sketchup wat > proberen aan te vangen? Of het moet de laatste tijd verbeterd zijn.

Raar, als je zo'n uitspraak doet, moet je die ook een beetje onderbouwen.

Waarom, omdat Sketchup het eerste program was, waar ik het gevoel had dat ze echt over de interaktie gebruiker-->functies hadden na gedacht, en na het bekijken van de 15 minuten handleiding filmpje, meteen behoorlijk aan de slag kon. Misschien waren je verwachtingen te hoog, het is geen cad teken programma, het heet ook Sketchup.

Bart,

Ach en als het er voor de mac niet is dan kun je altijd nog een PC programma draaien. Via Parallels of bootcamp.
Er is een gratis versie van Onespace designer die erg handig werkt!

Mrblobby, helemaal juist, dat zal ik binnenkort eens even installeren.

Echter wilde ik eerst even rondneuzen wat er allemaal precies is en of ik nu even wat kon prutsen/proberen met een programma.

Back