Nu de Mosquito op een haar na klaar is om zijn eerste vlucht te maken is het tijd om de Cadet opnieuw te bouwen.
In de topic mosquito-opnieuw-gebouwd zijn er al wat foto's te zien geweest, maar ik start bij het begin.
Dit is de Slingsby T7 Kirby Cadet in schaal 1:1. Een "gezellig omaatje" onder de old timers.
Het moet rond 1984-85 zijn geweest dat ik deze bouwdoos gekocht heb in Nijmegen. Een winkel met de modelbouwafdeling in de kelder.
Zo zag de doos eruit..............
Opzich is het een redelijk eenvoudig model met een span van 1,6 meter. Geen deelbare vleugels. (kan met vervoer problemen opleveren)
Begonnen met het stabilo en richting roer.........
Voor een beetje modelbouwer moet dit geen probleem opleveren.
Als je de juiste achterlijst hebt is het bouwen van de vleugel geen probleem.
Alle ribben zijn gelijk. Door 1 rib nauwkeurig uit 1mm 3plex te maken, kunnen alle ribben uitgesneden worden en ïn "een pakket" geschuurd worden, en kan de uitsparing voor de hoofdliggers worden aangebracht.
Max, ik denk dat je even vooruit kan..............
Gr Harry
In de topic mosquito-opnieuw-gebouwd zijn er al wat foto's te zien geweest, maar ik start bij het begin.
Dit is de Slingsby T7 Kirby Cadet in schaal 1:1. Een "gezellig omaatje" onder de old timers.
Het moet rond 1984-85 zijn geweest dat ik deze bouwdoos gekocht heb in Nijmegen. Een winkel met de modelbouwafdeling in de kelder.
Zo zag de doos eruit..............
Opzich is het een redelijk eenvoudig model met een span van 1,6 meter. Geen deelbare vleugels. (kan met vervoer problemen opleveren)
Begonnen met het stabilo en richting roer.........
Voor een beetje modelbouwer moet dit geen probleem opleveren.
Als je de juiste achterlijst hebt is het bouwen van de vleugel geen probleem.
Alle ribben zijn gelijk. Door 1 rib nauwkeurig uit 1mm 3plex te maken, kunnen alle ribben uitgesneden worden en ïn "een pakket" geschuurd worden, en kan de uitsparing voor de hoofdliggers worden aangebracht.
Max, ik denk dat je even vooruit kan..............

Gr Harry
Laatst bewerkt door een moderator: