caliber 5 aileron

Zouden jullie mijn even kunnen vertellen of de stand van mijn ailerons is de juiste positie staan .
De foto`s zijn geplaats in mijn foto album.
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst onder begeleiding geprobeert om mijn heli van de grond te krijgen maar helaas.Van je fouten moet je leren en gelukkig is de schade beperkt gebleven.De begeleiding is niks te verwijten het kan iedereen overkomen toch.
We hebben een belangrijke ding over het hoofd gezien namelijk dat waarschijnlijk de aileron verkeerd stond gesteld in me zender.Links was rechts en andersom helaas heeft dit een stel mainblades gekost.
Nu als ik de stick naar rechts druk gaat de voorste aileron naar benden en de swashplate komt links omhoog...is dit correct?
Graag jullie menigingen hierover.......
phil

Zoals je het daar gepost hebt klopt het inderdaad. Weet je zeker dat alleen je hoofdbladen stuk zijn?

ja gelukkig wel.
Op de sim kon ik er niks aan merken dat het fout zat maar of ik daar in het vervolg ook vanuit kan gaan.Lijkt me niet
Heb alles uit elkaar gehaald en alles goed nagekeken of er niks krom was zoals de feathering shaft.De tankje was los gekomen,ff vast klikken en verder geen grote schade Ik blij
Het voordeel was dat ik niet echt op volle toeren was en dat ie eigenlijk enkel maar omviel omdat ik wou corrigeren.
We hebben er goed naar gekeken maar dit was ook ff belangrijk om te weten voor de volgende keer.
Nu nog ff nieuwe blades bestellen en op naar de volgende test
bedankt

Preflight, preflight en preflight... :teacher:

Voor je opstart even kijken of alles in de juiste richting beweegt: knuppel links-rechts -> swash links-rechts enz... Ook kijken of de gasservo juist beweegt...
Is 15 seconden werk maar kan veel narigheid (en geld) besparen.

Back