Calmato 1:1,35

Hans Meij zei:
... Je krijgt 15% korting als je genoegen neemt oude carburateurs.
Zitten ze niet een beetje kort op het motorschot voor een goede aanzuiging? Of laat je ze uit de romp aanzuigen straks. Ik wil t.z.t. het geluid wel eens horen :)

Heb er uiteindelijk toch de MVVS35 op gezet. Gewicht totaal 7kg.
f1.jpg

Respect voor hoe dat toestel er uit ziet Hans! Ik doe het je wat betreft foliewerk zeker niet na (de rest ook niet, maar dat terzijde).

De flaps, motor, steuntjes bij kielvlak en de te kleine stikkers verlinken je, maar anders zou niemand zien dat dit niet een gewone calmato betreft.

Moeten we nu eerst wachten tot het kwik boven de 15 graden komt, om deze te zien vliegen? ;)

Waarom niet de laser eigenlijk?

hoi hans,
het ziet er inderdaad goed uit !!
Heb mijn paf 200 ook al klaar ,nu nog maar met de mvvs 26 er op , later komt daar ook weer de mvvs 35 op.
Dan is het totaal gewicht met volle tank 7.5 kg en dan 10 kg trekkracht ,moet voldoende zijn tot 13 kg zwevers.
paf 200

gr vosje 8)

hezik zei:
Moeten we nu eerst wachten tot het kwik boven de 15 graden komt, om deze te zien vliegen? ;)
Is wel mijn motto, zeker voor een maiden moet het letterlijk en figuurlijk een zonnige dag worden.

hezik zei:
Waarom niet de laser eigenlijk?
Ik ben twee keer naar zo'n Biggs zweef/sleepmeeting geweest. Het is een soort van vol-continu bedrijf waarbij de sleepkisten vaak met draaiende motor wachten tot de volgende sleep zich aandient. Vijf minuten stationair en vervolgens weg moet mogelijk zijn. Hierin zijn benzinemotoren toch wat degelijker dan methanol. En welk schaalzwever wil nou van oliesmurrie op zijn neus.

johnnyb zei:
Hans is dit een nieuwe motor en ontsteking of de motor van de big lift.
Inderdaad overgezet van de BL. Heb er nog even aan gedacht om er een nieuwe MVVS45 voor te kopen, echter de romp zit nu al propvol, voor een carburateur in de romp zou geen plaats meer zijn. Dus maar genoegen moeten nemen met minder vermogen.

Hee Hans,

had al op de club gehoord dat je met een reuze calmato bezig was en moet bekennen,hij is inderdaad reuze.
Leuk dat je je aan de bestickering van kyosho gehouden hebt i.p.v. zelf een motiefje te hebben bedacht.

Leuk project en hoop hem een keer "live" te mogen mee maken.

Mvg,Abdel.

Ja zkr,

De mega is klaar, al heb ik per ongeluk mn lipos zonder netspanning aan de lader laten hangen...gevolg " dag lipo's....12S 4000mAh" ...eerst maar een wat nieuwe bestellen.

Invliegen doe ik op montfoort.

Back