calmato + der kleine rc uhu

hallo,
ik ben een zeer enthousiaste beginner wat het zweefvliegen betreft! ik vlieg al lang met nitro en onlangs ben ik overgeschakeld naar elektro en die laatste wil ik combineren:

ik heb 'der kleine rc uhu' gekocht en wil die achter mijn calmato hangen om zo omhoog te gaan

een bouwverslag ga ik niet maken want die is er al en ik heb een deel van mijn leerlingen (ik geef les) bij de bouw ervan betrokken (ik denk dat de microbe zal overslaan!)

kan ik een aantal tips krijgen van jullie (aangezien ik geen zweefvliegervaring heb )
wat betreft het sleeptouw, bevestiging en het loskoppelen...?

kan ik zelf iets maken om een hoogtestart te maken, hoe ziet dat eruit?

alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Ik begreep dat je een zwever ook gewoon met een stuk touw en klittenband omhoog kunt trekken (oppervlak van het klittenband afhankelijk van het gewicht van het vliegtuig). Vervolgens dus simpel een stukje onder de neus plakken en een stuk met een oogje aan de sleeplijn. Op hoogtevervolgens een looping of stevig up trekken en je bent zonder problemen los.

Ikzelf heb dit ook nog niet geprobeerd, maar dit wordt mogelijk mijn sleepconstructie voor mijn Bird of Time 3m zwever bij een op stapel staande sleepdag de 29e van deze maand (zie draadje).

Verder heb ik geen ervaring met slepen, maar mogelijk is dit een goede en snelle oplossing. Verder is een originele of zelf gemaakte sleepkoppeling natuurlijk ook een mooie optie, maar dan heb je daar weer extra ruimte en weer een extra servo voor nodig.

In dit draadje wordt ook iets genoemd: