Calmato met .48 OS Surpass 4 tact en drijverset

Afgelopen week 2e hands gekocht:

Calmato met .48 OS Surpass 7.8cc 4 tact. Prop: 11x7

Niet dat ik op zoek was naar een Calmato, maar wel omdat het een mooi set was. Aangezien ik nog geen brandstof motorvliegtuigen had (Ben nu wel de biglift aan het bouwen waar 26 cc benzine motor op komt), is dit wel leuk met een 4 takt torretje er op.

Ik hoef aan dit kistje verder niks te doen. Vliegt prima, ga er alleen nog een paar van die ''fast'' stickers afhalen.

Ook zit er een drijver set bij, maar dat laat ik na de eerste keer watervliegen wel zien. Ook leuk in de sneeuw trouwens, maar dat duurt nog even...

Laatst bewerkt:
@Hendrik.

Zo te zien op de Ginkelse?

Mooi man, altijd leuk zo'n trainertje om mee te raggen, je kan zeker 25 minuten vol pot met een volle tank vliegen, zelf bleef ik vaak 30 minuten boven met een leerling, kon toen makkelijk zeggen, "hij heeft het al door na 4 vluchtjes" :mrgreen: had dan wel 2 uur gevlogen.
Op drijvers vliegt hij nog lekkerder omdat het werkelijke zwaartepunt dan lager zit en nog meer eigenstabiel is, enne power genoeg met dat plopperderplop motortje.

Veel plezier ermee.

Groet Ger.

Ja, het is echt een ploppertje, haha. Maar er zit power genoeg in ja. Ben erg benieuwd hoe dat met drijvers gaat. Heb ik nog nooit gedaan.

Haha met drijvers dat beestje ook gewelig :yes:
Weet er alles van ;-)

En opgeven voor 24 september voor het watervliegen kan nu hoor ;-)

Msschien kom ik hem nog eens tegen op de hei mocht je eens op een woensdag gaan :D

Veel plezier ermee.

Grt,
Berto.

Back