calmato met GX40 motor

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Rogier, 22 mei 2007.

  1. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ik ben er dus minder over te spreken. Ik heb nu weer een APC'tje er op zitten en hij vliegt stukken beter en is veel stiller.

    Ja, hoe meer gas, des te meer hij naar rechts trok.

    Nee, geen idee. Wat mij ook opviel is dat de prop van Scimitar een beetje ruim om het asje ging, die van APC moest ik er zelfs opdraaien om hem er op te krijgen.
    Ik vind die van Scimitar ook vreselijk slap overigens, of heb ik toevallig net een goedkopere variant besteld? Hij komt bij Conrad vandaan.

    Heb je enig idee waar ik een kwalitatief goede prop kan kopen? Ik weet niet bij welk merk ik moet zoeken.
     
  2. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Er zijn meerdere leveranciers van propellers.

    Tja, mischien even informeren bij modelbouwzaken.

    Ik heb op een Telemaster een wit geverfde APC prop.
    Gewoon met een kwastje gedaan.

    Scherpe randen iets afgeschuurd en zit al jaren.

    Johan.
     
  3. Rogier

    Rogier Guest

    is het nog verstandig om het 'motorhuis', dus het hout voorin de kist in te smeren met iets? Zodat de olie niet verder in het model komt? Heb er wel iets over gelezen ooit, maar weet het niet meer precies.
     
  4. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Ja, lakken, sprayen met een brandstof bestendige lak.

    Johan
     
  5. Benno Z

    Benno Z Guest

    Of insoppen met twee componenten epoxy.
     
  6. Rogier

    Rogier Guest

    Morgen komt de Calmato en ook de MX16S binnen als het goed is. BOUWEN maar!!! Maar eens met de kist langs de club of ze nog tips hebben!
     
  7. Benno Z

    Benno Z Guest

    Goeie keus die MX-16. Welke motor komt er uiteindelijk op de Calmato?
     
  8. Rogier

    Rogier Guest

    Ik heb de Calmato samen met de GX40 motor gekocht die er bij zit. Van verschillende mensen hier gehoord dat hij prima was. En voor 139 euro een Calmato met de motor vond ik niet gek! Kan altijd nog een Irvine of OS in.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Met de orginele set-up zal je je best vermaken doen wij ook :yes:
     
  10. Rogier

    Rogier Guest

    Daarom! En met een MX16 erbij lijkt het me een prima combi om het vliegen onder de knie te gaan krijgen! Snel aanmelden bij de club en lessen maar!!
     
  11. Benno Z

    Benno Z Guest

    Bij ons op de club vliegen drie mensen met de GX-40 (waaronder ikzelf en Berto hierboven :) ) en iedereen is daar zeer enthousiast over. Bij mij zat er een 11 x 7 prop bijgeleverd, wil op zich prima maar ik ben gisteren aan het experimenteren geweest met verschillende props en het blijkt dat het vliegtuig véél minder smerig wordt met een kleinere prop. Waarschijnlijk door de luchtstroom o.i.d. Ik vlieg nu met een 10 x 6 APC.
     
  12. Rogier

    Rogier Guest

    Ik wil ook een 10x6 APC prop erbij gaan doen. Nog tips waar ik die (liefst online, want in de buurt is niet zo heel veel) kan bestellen? Kan iemand ook een linkje geven naar een spinner die op deze combo past? Liefst een rode...
     
  13. Gijs F

    Gijs F

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    992
    Locatie:
    Barneveld
    Bestel je onderdelen bij hobbyin in waalwijk.(www.hobbyin.nl)

    Goede service, en je heb het in een paar dagen in huis. :lol:
    spinner maat voor een prop 6x 10 is volgens mijn 56 mm

    Gr Gijs
     
  14. Rogier

    Rogier Guest

    Heb ff gekeken, maar helaas geen props en spinners op de site.. :(
     
  15. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
  16. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Ja heb het even bekeken, je moet naar idd naar www.quartel.nl dan naar motorvliegtuigen, toebehoren. Daar staan verschillende spinners; zowel alu als plastic
     
  17. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Maar als je ze even belt, hebben ze bijna alles.


    Johan
     
  18. Rogier

    Rogier Guest

    Wordt jij gesponsord door Quartel ofzo?? :D Ik zie je NOOIT een andere winkel aanraden dan Quartel. Mijn ervaring met ze is dat ze flink aan de prijs zijn...

    JOHAN-> Bedankt! Ik zal ze ff bellen!
     
  19. Benno Z

    Benno Z Guest

    Conrad.nl heeft ook alles en is nogal wat goedkoper dan Quartel. Bij mijn prop van 10 x 6 zit een Kyosho spinner van 50mm.
     
  20. Rogier

    Rogier Guest

    Vraagje aan de andere Calmato vliegers... Hebben jullie ook een ventiel aan de buitenkant zitten waarmee je je tank vult? Of halen jullie het slangetje naar de motor los en vullen jullie de tank via dit slangetje?
     

Deel Deze Pagina