B
Benno Z
Guest
Ik heb inderdaad een kabeltje om jouw zender aan die van Berto te koppelen, als het goed is moet dat gewoon werken. Ik zal hem a.s. woensdag wel meenemen. (€ 2,95 in een Franse supermarkt
)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
tiemoderksen zei:Ik heb echt totaal geen geduldik heb dat ding en ik wil gewoon zo snel mogelijk vliegen maarja aan de andere kant, ik wil nioets beschadigen.
tiemoderksen zei:Ik heb echt totaal geen geduldik heb dat ding en ik wil gewoon zo snel mogelijk vliegen maarja aan de andere kant, ik wil nioets beschadigen.
Hoe is het dan gebeurd die crash????Daarom is mijn 2e calmato ook een stuk netter afgewerkt dan de eerste, daar heb ik wel de tijd voor genomen. Aangezien de eerste calmato crashte tijdens de maiden (niet door mijn rushwerk) weet ik niet of de nieuwe beter vliegt, maar hij ziet er wel een stuk netter uit. Ik zou zeggen, neem er de tijd voor. Een crash kan al in een heel klein dingetje zitten wat niet goed is bevestigd
Marc Wubbema zei:Die soldeerhuls brak doormidden bij het hoogteroer. Niet het schroefwerk van de quicklink, niet het soldeerwerk op de stuurstang, maar de soldeerhuls zelf brak doormidden.
Marc Wubbema zei:Hier hebben we het al in jou andere calmato topic over gehad sven, of was je dat nu al weer vergeten?We hadden idd dezelfde mechanische storing die leide tot de crash van't vliegtuig. Ik heb op de nieuwe calmato geen soldeerhulzen meer zitten, mijn nieuwe metalen quicklinks zijn net iets groter en gewoon op de standaard stuurstang van de calmato gedraait, en vastgezet aan de stang met CA, voor de zekerheid. Heb eigenlijk alles wat niet meer los hoeft, en makkelijk te vervangen is (zoals een stuurstang) met CA vastgezet, natuurlijk niet de stuurstang met servo-hevel verbinding, dat is met loctite vastgezet, en zelfborgende moeren aan de motorbevestiging en uitlaat
![]()
Yep, teken dat het een goede kist is.Toch wel leuk dat diezelfde kist zoveel mensen doet slagen!
Met name de aan en uit schakelaar daar kom ik niet zo uit..Maarja word het alsnog wachten tot woensdag :<Berto zei:Yep, anders ander plug en pray (of gewoon ff wachten en het woensdag avond doen ;-) )
Handleiding staat werl een schema maar niet aangegeven wat wart is en waar het moet zitten..hezik zei:accu --> schakelaar --> ontvanger
Bij futaba mag je 'm in de ontvanger in een willekeurig kanaal steken (wat je niet gebruikt voor andere doeleinden), dat zal bij Graupner ook zo zijn verwacht ik, maar ook dit staat gewoon in de handleiding.
Lees de handleiding. Als je dan nog vragen hebt, lees 'm nog eens. Kom je er dan nog niet uit, lees 'm dan nog een keer, maar dan echt![]()