Calmato

Okeey het klopt allemaal de rest van de stekkers zijn aangesloten en klopt via de handleiding van de zender.. Maar de aansluitingen van de aan en uit schakelaar die passen niet op die van de ontvanger... Hoe kan dit en hoe verhelp ik dit ??

Misschien een stomme vraag, maar heb je een ander merk ontvanger die andere aansluitingen gebruikt als de rest van de elektronica in je vliegtuig?

Foto'tjes ervan misschien om te verduidelijken?

Links de draden van de aan/uitschakelaar en rechts de ontvanger..

Foto__s_0061.jpg

Beetje grote foto.

Maar de rode stekker moet in de ontvanger.
Even dat kraagje er af vijlen en dan kommt de zwarte draad aan de kant waar bij de servo draden de donker bruine zit.

Mvg Johan

En welke servo"uitgang" maakt niet uit.

En mocht je het stekkertje er verkeerd om in de ontvanger steken, zolang de rode draad maar in het midden zit kan het in ieder geval niet kapot. (Dan werkt het gewoon niet.)

Aan de aan en uit schakelaar heb je 3 draden.. 2 daarvan moeten geloof ik aan elkaar geklikt worden (denk ik dan) omdat ze verder nergens anders op passen ivm die uitsteking. En om nou af te vijlen lijkt me overbodig want ze zitten er niets voor niets op lijkt me zo ?

tiemoderksen zei:
Aan de aan en uit schakelaar heb je 3 draden.. 2 daarvan moeten geloof ik aan elkaar geklikt worden (denk ik dan) omdat ze verder nergens anders op passen ivm die uitsteking. En om nou af te vijlen lijkt me overbodig want ze zitten er niets voor niets op lijkt me zo ?

Nou begrijp Ik het. :lol:

De rode gaat in de ontvanger en omdat het een van graupner is (R700 ?) moet dat lipje er af.

Schakelaar is van Futaba en die hebben die lipjes

De andere zwarte is voor de laadkabel van de lader.
De zwarte kontra stekker komt op de akku

Dus niks in elkaar steken :oops:

Mvg Johan

Zoals plotterwelt zegt, op die manier kun je via de schakelaar laden, zonder dat je de accu helemaal los hoeft te maken :)

Als je der echt niet uitkomt, wil ik mijn calmato wel ff "uit elkaar halen" en foto maken zodat je snapt hoe ik het in elkaar heb gezet?

Marc Wubbema zei:
Zoals plotterwelt zegt, op die manier kun je via de schakelaar laden, zonder dat je de accu helemaal los hoeft te maken :)

Als je der echt niet uitkomt, wil ik mijn calmato wel ff "uit elkaar halen" en foto maken zodat je snapt hoe ik het in elkaar heb gezet?
Als je zou willen? Graag zelfs want ik kom er maar nie uit..

Hé Tiemo,

Ik denk dat je inderdaad geen schakelaar met Graupner stekkers hebt gekocht, dus past die inderdaad niet in de ontvanger. Of je dat met vijlen op kunt lossen weet ik niet want de foto is er af gehaald. Ik zou zeggen stop met "klooien" en neem alles woensdag gewoon mee, ik weet bijna zeker dat het dan binnen 5 minuten geregeld is. Dat gaat veel sneller dan een paar dagen op het forum rondvragen.

Groet, Benno

P.S. kanaal 1=gas, 2=rolroer, 3=hoogte en 4=richting.

Ik zou zeggen stop met "klooien" en neem alles woensdag gewoon mee, ik weet bijna zeker dat het dan binnen 5 minuten geregeld is. Dat gaat veel sneller dan een paar dagen op het forum rondvragen.
Tja, ik geloof dat dat al een aantal keer gezegd is :roll:

We zien hem woensdag wel :yes:

Je hebt gelijk.. ik wil teveel in 1x..
Ik neem hem woensdag met alle rotzooi betreft het vliegtuig mee en dan zien we daar wel..

Ps: Hoelaat zijn jullie er ?
Had wel gezien op tv dat het droog blijft, dus zoals zoals berto zou zeggen : Vliegen vliegen vliegen ;)

tiemoderksen zei:
Ik neem hem woensdag met alle rotzooi betreft het vliegtuig mee.....
:?

Vanaf 16.00u mag er gevlogen worden en normaal gesproken staat Berto dan al startklaar :D
Ik ben die dag (tot nog toe) vrij dus ben ik er ook vroeg.

Bel mij ff in de loop van de dag om er zeker van te zijn dat ik er ook rond die tijd ben.

Back