Gezien het feit dat je het over lagen hebt; ga ik er vanuit dat je 2 componenten lijm hebt (epoxy).
Dat bestaat uit een deel hars (resin) en een deel harder. Over het algemeen wordt dat 1:1 aangemengt, maar lees even de verpakking of dat voor jouw epoxy ook geld.
Ikzelf gebruik de epoxy van Zap. Die zit in ronde doorzichtige plastic knijpflesjes. Voor gewoon lijmwerk pak ik een schoon A4-tje en trek daar uit beide potjes een even lange en dikke lijn op (je hebt dan dus 2 lijnen naast elkaar). Dat is een makkelijke manier om je epoxy in de juiste verhoudingen te mengen. Dan met een stukje resthout of spateltje de twee delen goed mengen.
Zet op het moment van mengen een kookwekkertje op de 'tijd van de epoxy', dus bv. als je 30 minuten epoxy hebt, zet je je kookwekker zodra je gaat mengen op 30 minuten. Je weet dan wanneer de epoxy is uitgehard.
Als het gemengd is, kun je de lijm gaan aanbrengen. Als het kookwekkertje gaat is het hard, controleer dan ook even of het restmateriaal op je papier ook hard is geworden.
Als je het wilt gebruiken om bv. een vlak brandstofbestendig te maken, is het handig om de flesjes voor het mengen even een tijdje in water te zetten wat net van de kook af is. De Epoxy wordt hierdoor warmer en viscoser (dunner). Als goedkoop alternatief kun je dan reepjes van een schuursponsje knippen en de epoxy daarmee al deppend aanbrengen.
Als je delen uit je engelse handleiding niet snapt, kun je ze ook hier posten, dan vertaal ik ze voor je.
Ik had nog even bij Kyosho gekeken voor een handleiding, maar zie dat die gekken even € 8,50 vragen voor het downloaden van een handleiding.. dat is echt van de ratten besnuffeld
Oh; vergeten nog; epoxy is geen lekkere lijm; als je er teveel mee in aanraking komt kun je er op termijn een nare allergie voor ontwikkelen. Dus zorg dat het niet op je vingers etc komt. Gebeurd dat toch, wassen met een goed ontvettende zeep (bv. dreft) en wat schuurmiddel, ik gebruik hier vaak gebruikte koffiedrap voor (uit het filter); dat schuurt de epoxy van je vingers af. Je gereedschap kun je schoonmaken met alcohol of spiritus. Met spiritus kun je ook eventuele overtollige epoxy verwijderen. Gebruik spiritus niet om het van je vingers af te krijgen, je verdund het namelijk met spiritus waardoor het dieper in de huid kan komen.