Cam Prop spat uit mekaar..

Even beschrijven:

Cam Propje 6x3, gemonteerd op een Permax 400 6V op 8,4V in een Easystar.
Net nieuw gekocht en een vluchtje of 10 mee gedaan en onbeschadigd dankzij de motoropstelling van de Easystar.

Doe ik vandaag een touch and go (het was een redelijk flinke tik), maakt mijn motor ineens een hels geraas.
Motor meteen uit en doorgeland en gezien dat de prop gewoon uit mekaar gespat was! 8O

easypropyg5.jpg

Blij dat ik er niet naast stond toen dat andere stuk eraf vloog :|

Kan iemand me vertellen of die Cam Props ook van nylon gemaakt zijn?
Dan kook ik ze eerst de volgende keer.

De touch is de oorzaak.

Omdat de motor in Elapor zit beweegt de motor bij een touch en brengt de prop kort in onbalans. :cry:

Dit kunnen die props bij volle toerental niet hebben en vliegen uit mekaar.

Mvg Johan

Ps. het verhogen van het vochtgehalt in de prop zal dit niet verhinderen. :oops:

Commander Clumsy zei:
Doe ik vandaag een touch and go (het was een redelijk flinke tik)

Ik vind het niet zo wonderlijk dat je prop daardoor stuk gaat :wink:

Grt.

Kan maar ik denk dat er of een productie foutje in zat of dat hij beschadigd is tijdens transport of montage oid. Die dingen krijg je met een speed 400 echt niet stuk zonder dat die speed 400 afbrandt in 10 sec. Pas boven de 30.000 toerne hoef je je zorgen te gaan maken bij die kleine cam props.....

Vliegsnelheid was erg laag en motor draaide minder als halfgas, en die 'flinke tik' was niet flink genoeg om de met tape versterkte Elapor te beschadigen.
Modelbouwwinkelier zei ook dat vibraties door de touch and go waarschijnlijk de oorzaak waren... :|

Genoeg getreurd en verder met mijn leven!
Nieuwe prop erop en lekker veel buikschuivers maken, eens zien of ik het kan herhalen :D

Back