OK, dit is al aardig wat informatie, hartelijk dank daarvoor. Ik wil graag tuinen en natuurgebieden fotograferen, gewoon voor mezelf. Een vliegtuigje lijkt me daar te onpraktisch voor. Ik wil de camera in continu opnamemodus zetten (geheugen genoeg), de lucht in opnames maken en de slechte foto's weggooien. Het lijkt me dat dit moet lukken. Als ik het goed heb dan moet de diameter van de rotorbladen minimaal 500mm zijn. Hoef ik dan nergens anders op te letten. Waarschijnlijk wordt het dan een mikado dan vanwege het minder trillen.
Persoonlijk denk ik dat je bovenstaande raad betreffende een Easystar niet in de wind moet slaan. In dit draadje zijn waarschijnlijk 90% van de foto's gemaakt met behulp van een Easystar:
luchtfoto-s .
Betreffende het idee om een Mikado te kopen... even een paar feiten. Ga maar uit in eerste instantie ca € 1500,- uit te geven voor een sumiere basic setup, basic zender en basic lader/akku's. Als je geen hulp hebt, neem dan ca 2 weken fulltime om internet af te struinen en hem afgesteld te krijgen. Als je durft door te zetten na je eerste 3 vluchten die allen minder dan een halve minuut duren, geresulteerd in een crash... kan je ervan uitgaan dat er nog ca 10 van deze volgen, met een gemiddelde kostenpost per crash van zo'n € 150,- . Dit had je ook kunnen uitgeven aan een leuke DSLR met een aantal fijne lenzen!
Dit is niet om je te ontmoedigen, dit is om je aandacht te krijgen. Ik heb namelijk het idee dat we op het gebied van de heli tegen een blinde muur praten.
Een goede tip voor het helivliegen is een simulator en een zender kopen, en dan oefenen. Of het draadje volgen uit een eerdere link.
Nogmaals... laat je niet ontmoedigen, we zijn (waarschijnlijk) allen zo begonnen, en de meesten die dit lezen zijn er ook gekomen!
Jeff Scholl FAQ over modelheli's en camera's
Montana Aerial Photography - Action Sport, Landscape, Aerial, Real Estate, Stock Photography and more .
Kleine quote:
Q. I want to do Aerial Photography from remote helicopters. Where do I start?
A. I get this question all the time. Ironically I received my private pilot's license in 2 months for under $3000. Learning to fly remote helicopters took over a year and $20,000 to achieve fundamental flying skills, (this was before I imagined hanging a camera in the air). What I recommend is a .30/.50 nitro machine to start out with. Burn enough fuel where you are comfortable with all flight orientations. Then upgrade to a .60/.90 machine and practice auto rotations while "getting a feel" for the larger mechanics.
Succes, greetz van Aldert