camera onder je heli, welke sterkte heli

• Topicstarter Topicstarter fiego007
  • Startdatum Startdatum
F

fiego007

Guest
Hallo

Nou, ik heb nog geen heli maar voor een bouwproject van ons bedrijf willen we een heli aanschaffen om wat lucht videos te maken. We zullen dus nooit echt fanatieke vliegers worden maar zoeken een heli waarmee we rustige fly overs kunnen maken

Na wat speurwerk kwamen we namen tegen als Draganfly, X-Ufo en Quadrocopter. Zien er allemaal stabiel uit met vier motoren en dat willen we ook: stabiel beeld. Of levert een T-Rex 600 dit ook met de juiste mount

kortom: we staan aan het begin en zoeken een heli die een camera kan dragen en stabiel in de lucht ligt. Alle tips en verhalen natuurlijk welkom!

voordat je met een x-ufo zo ver bent dat je een beetje een goede camera kan gebruiken kwa kracht, ben je echt een hele hoop geld kwijt, denk dat je dan beter aan een Rex600 of gelijkwaardig in die klasse heli kan kijken,...

ik weet niet of 1 van jullie ervaring heeft met vliegen??? maar als je dat niet hebt kan je zowieso geen stabiel beeld krijgen en ik ken iemand met een x-ufo maar die is van afstand zeer slecht te besturen een t-rex 600 of raptor 30 ofzo zou ik doen maar moet je wel voor weten hoe hij werkt en je moet oefening hebben of er moet iemand op het forum zijn die het voor jullie wil doen dat denk ik wel maar dan zou je dat moeten vragen

groet justus

Hallo

Nou, ik heb nog geen heli maar voor een bouwproject van ons bedrijf willen we een heli aanschaffen om wat lucht videos te maken. We zullen dus nooit echt fanatieke vliegers worden maar zoeken een heli waarmee we rustige fly overs kunnen maken

Na wat speurwerk kwamen we namen tegen als Draganfly, X-Ufo en Quadrocopter. Zien er allemaal stabiel uit met vier motoren en dat willen we ook: stabiel beeld. Of levert een T-Rex 600 dit ook met de juiste mount

kortom: we staan aan het begin en zoeken een heli die een camera kan dragen en stabiel in de lucht ligt. Alle tips en verhalen natuurlijk welkom!

Wat is je budget?

Bergen Helicopters worden ook veel gebruiikt voor video werk. Ik heb er zelf een. Stabiel als een huis (weegt ook bijna zoveel)
Kijk maar eens bij BergenRC.com

Wauw wat een snelle reacties.
Vliegeravring is er niet, en het budget is maximaal 750 euro. Waar kan een quadcopter kopen dan?

nou dat is wel erg weinig als je een goeie heli met zender en alles wil
en je moet ook nog leren vliegen

hoe groot is die camera dan? waarom neem je niet een 450 size heli met een mini camera?kan het veel makkelijker, kan je ook nog een fp kopen om het te leren

Hoeveel "vlieg/foto sessies" hebben jullie in de planning? Het budget dat je noemt is bij lange na niet toerijkend. Het is waarschijnlijk niet voldoende om alleen de heli te laten vliegen die een camera kan dragen, en je zal dan in héle korte tijd zonder schade moeten leren vliegen.
Ik zeg niet dat je er niet aan moet beginnen, en wil jullie dus absoluut niet ontmoedigen. Overweeg toch nog eens waar je aan wilt beginnen, en lees veel in dit forum.
Misschien is een Easystar met camera (stabiel en geschikt vliegtuig voor fotografie) een optie. Dit vliegtuig is ook geschikt om eerst met dummy camera te leren vliegen.

Succes, greetz,

A

Dan is degene die je in je link laat zien te klein. Ik zou minimaal voor een 450 size heli gaan, anders komt het niet los van de grond. Helaas zit je dan met het budget, voor 750 euro ga je het niet redden denk ik.

Dan is degene die je in je link laat zien te klein. Ik zou minimaal voor een 450 size heli gaan, anders komt het niet los van de grond. Helaas zit je dan met het budget, voor 750 euro ga je het niet redden denk ik.

en als ik er nou een flycamone2 aan hang? lukt het dan wel?
et spreekt mij wel aan dat ik op veel sites lees dat dit ding goed te besturen is voor beginners..........

en zou deze de camera van 250 gram aankunnen?
Draganflyer V Ti RC Gyro Stabilized Electric Helicopter

Hallo ben zelf bezig met dit verhaal grote bestratingprojecten filmen van uit de lucht,

En ben in het bezit van een logo14 en een xbl-ufo.

Een heli zou ik voor beginners zeker afraden.

De xbl is veel stabieler en makkelijker te vliegen,maar vergt ook zeker ervaring

prijs een xbl compleet is 1000 euro plus en dan nog een videoset met googles

deze kost rond de 600 dollar dan heb je knap spul.

zoals gezegd werd kost een paar centen.

mvdg,

marcel

en zou deze de camera van 250 gram aankunnen?
Draganflyer V Ti RC Gyro Stabilized Electric Helicopter

Nee dat gaat niet lukken 100 gram houd het op, en de vliegtijd wordt enorm
gereduceerd naar waarschijnlijk enkele minuten.

meestal worden er mini ccd cameratjes gebruikt

denk dat het beste dat je hier eens naar kijkt

https://www.mikrocontroller.com/

alternatief?

Heb je er wel eens aan gedacht om iemand in te huren om die video voor je te maken? Er zijn genoeg mensen met een goede uitrusting en professionele aparatuur die voor dat budget zeker een betere film kunnen maken dan met jullie budget. Echt onderschat het filmen vanaf een RC heli niet. EEn Flycam2 is leuk, maar draaiende rotorbladen of propellors zorgen voor een soort sluiter effect, wat behoorlijke vervorming van de beelden kan opleveren.

Hou er ook rekening mee dat een klein licht ding ook heel erg windgevoelig is? Ik vlieg zelf met een Bergen van ca 7 kilo en die is ook stabiel bij windkracht 3-4. Ik had ook een 450, die zwabberde bij windkracht 2-3 al door de lucht.

Even om je een idee te geven een goede professionele uitrusting kost minstens 5-7K euri.

Waar heb je de beelden voor nodig? Voor presentatie aan relaties/klanten??

Laatst bewerkt:
mmmmmmm
we hebben dit nodig voor onszelf: showcase op de website en iets unieks bieden. Het proejc gaat een jaar lopen dus dachten we het in de hand te houden door zelf te gaan doen, en er een leuke hobby aan over te houden

Op youtube staan een hoop leuke videos, zijn dit dan allemaal mensen die 5-7k uit hebben gegeven???!??!?!

mmmmmmm
we hebben dit nodig voor onszelf: showcase op de website en iets unieks bieden. Het proejc gaat een jaar lopen dus dachten we het in de hand te houden door zelf te gaan doen, en er een leuke hobby aan over te houden

Op youtube staan een hoop leuke videos, zijn dit dan allemaal mensen die 5-7k uit hebben gegeven???!??!?!

Nee hoor, het kan ook best voor minder, alleen gaat dat wel ten koste van de kwaliteit van de opnames. Ik heb zelf een draadloze 2,4gHz camera die ik ook al onder mijn Trex 600 heb gehad (die kost zonder zender ca. 1700 euro, camera was rond de 100 euro). De beelden ervan kun je hier zien:
YouTube - Trex 600 FF on a sunny winterday

Ik heb een beetje het zelfde doel, zowel zakelijk als hobby maar ja blijft een dure zaak

De heli die ik heb logo 14 kan zonder spullen ongeveer 20 mininuten rondvliegen,
gebruikt hiervoor 5s 6600 dat zijn flinke pakketten.

als je er een hdd camera van pakweg 800 gram onderhangd zal dit schat ik nog maar 10
minuten zijn.

deze heli zit rond de 2000 euro compleet.

maar ik durf dat niet aan, heb wel wat lessen gehad bij flycam en een simulator
kan beetje rondvliegen maar heb nog steeds enorm respect voor die carbon blades.

me xbl daar vlieg ik al lekker mee rond,kan je zelfs mee door de huiskamer vliegen.
geen probleem als je crahed zijn de kosten ook laag vergeleken met een heli.

maar ben op het moment een mickrokopter aan het bouwen die kan wel t/m 900 gram vervoeren.

hoop hiermee een beetje info te geven,

maar ben zelf ook maar een beginner.

mvdg,

marcel

Back