Camera vibraties

Ben nu al verscheidene dagen een HD camera proberen te stabilizeren op mijn quadcopter.
Heb de props geballanceerd maar niets schijnt te helpen.
De camera hangt in een mount bevestigd met zacht rubber o-ringen, dus geen rechtstreeks kontact met chassis.

zie: deze mount (xaircraft)
IMG_0405.JPG

en dit is het resultaat :[media=youtube]SQ4mN1SueN4[/media]

dus zeer veel vibraties , iemand een idee ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tape anders eens de camera direct vast aan het frame. Wellicht kun je zo achterhalen of het in de cameramount zit, of de rest van het frame?

Ik weet het gewicht is een woord dat ik eigenlijk niet mag zeggen: maar als je een carbon buisje op je camera mountplaat maakt en een loodje op het uiteinde van dat buisje plaatst kun je de trilling waarschijnlijk er ook uit halen. Als je varieeerd met de lengte van het carbon buisje kan het ook opgelost zijn. Maar ik zou inderdaad net als bovenstaand eerst proberen de mount stabieler te bevestigen. Kan het nu door de wind komen dat hij trilt? De wind komt er in pulserende bewegingen nu langs met hoge snelheid..
Jakko

Te los hang hij al niet, ik had namelijk al eens geprobeerd de mount samen te knijpen maar dit gaf geen resultaat.
Zal die tip eens proberen om een buisje met loodje op de mount te tapen, lijkt me wel aannemelijk.
De wind vd schroeven had ik ook gedacht en heb toen de camera onderaan in het midden geplaatst, terwijl hij daarvoor meer aan de voorkant zat onder de schroefwind.
Maar heb ondertussen ook iets gelezen over "moongel" pads, misschien eens proberen tussen de camera en mount ?

Wat is nu momenteel het merk voor de best gebalanceerde props ?
Reeds veel gelezen over APC maar die zijn blijkbaar ook niet 100% uitgebalanceerd.
De graupner props zouden zeer goed zijn maar die hebben een schacht van 8mm,
weet niet of hier een reductie van 8 naar 5mm voor bestaat.

hi

je kan een kleine tay-rib om je motor doen
door die rond te draaien,kan je het punt vinden,waar gewicht bij geplaatst moet worden
hier kan je drupje lijm,,tape,, of zo op de motor doen

ik had laatst een motor daar was de as gewoon te dun
dus die blijft rammelen in de lagers

mochten er mensen zijn die nog betere methode weten

kom op en vertel

rob

Heb niet de indruk dat de motor(s) uit balans zijn daar deze zeer zacht en gelijkmatig draaien.
Heb die befaamde moongel besteld (http://www.benl.ebay.be/itm/190526047715?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 )
en ga daar eens even mee experimenteren. Heb hier trouwens al veel positief over gelezen bij RCgroups.
Zal het resultaat zeker eens posten.

zo veel werk is het niet om de props er af te halen,en is vol gas te geven

dat spul wat je gekocht heb kan ik niet

als je de prop gaat balanseren,kan je met scherp mesje ,aan de achter kant van de prop
steeds een schraap doen,zodat er een haarfijn draadje ontstaat,die je van de prop af schraapt

en je motor,,,een sticker ,die er opgeplakt zit,kan al genoeg zijn ,om de motor in onbalans te brengen

geluk er mee

Of je hebt de eigen frequentie van je frame te pakken met je toerental

en dat kun je weer testen door er domweg het slapste en meest bewegende deel stijver vast te zetten (ty rip, touwtje, stuk alu, etc)

mn kleine heli heeft er ook last van, stijver maken van het frame heeft bij mij geholpen

Back