camera

• Topicstarter Topicstarter U.A.V
  • Startdatum Startdatum
U

U.A.V

Guest
Hallo
Ik zag laatst op youtube een filmpje over iemand die een camera op zijn easystar gemonteerd had .

nou heb ik een protech skyraider en ik wil ook wel een camera monteren die live beelden maakt .

ik heb tot nu toe alleen maar cameras gezien die maximaal 100 meter kunnen

Weet iemand een camera die veder kan maar die toch ligt genoeg is

Voor Live beelden zit je toch al snel aan een profesionele zet die over de 500 euro gaat kosten.

Als het puur en alleen is om eens mee te maken hoe het eruit zou zien vanaf de kist kun je ook voor de FlyCamOne 2 gaan.

Hier een draadje daarover.

En hier wat beelden van hoe het eruit ziet:
FCO 2 vliegtest 1 8min / 46mb
FCO 2 vliegtest 2 2min 33sec / 26.6mb Dit filmpje is weggeschreven met 1500kbps

bedankt kun je ook een link naar zo een professionele set geven :o

Bel eens naar 2 brothers in Bussum, die hebben zo`n set liggen.
Dat is een kleine camera met zender en een ontvanger waar je je videocamera op aan kan sluiten.
Ook bestaat de mogelijkheid om daar een klein beeldscherm op aan te sluiten.

OF je kan met videogoggels werken.Dat maakt het nog duurder maar ik denk wel dat je er veel verder kan mee vliegen.Ik denk wel dat

voor alle info vraag maar raak, ik start inderdaad deze zomer (nog niet heel zeker) een fpv project, en men setje is al samengesteld :)

grts

en de beste met het beste materiaal is nog altijd range video!

ook spaar je veel geld uit door niet de setjes te kopen maar zelf de set samen te stellen, dan moet je wel een beetje een DIY'er zijn aangezien bij de tx van de camera geen soundmodule zit, dus zelf eentje erop solderen als je geluid wilt, wat wel aangenaam is als je je goggles op hebt :)

grts

ow, voor te beginnen is 500 Mw genoeg die 1000 versies gaan toch stukken verder dan het zender bereik en is dus totaal geen nut!

@robot, gps en OSD is wel handig, maar niet nodig in het begin, qua navigatie is het wel handig maar om te beginnen en om het aan te leren om FPV/UAV te vliegen zonder gps, je weet nooit wat er gebeurt, en een gps en osd module op je kist kost weeral 500-1000 meer dan zonder gps ;)

Goed draadloos video spul is hier te krijgen : Wireless Video equipment for ground and aerial work De meeste setjes hebben een cam met zender ingebouwd, dat is altijd rotzooi :) Beneden de 100 euro heb je ook nooit een goede set.
Alleen wel goed opletten dat zo'n 2.4GHz setje niet de hele bandbreedte dichtdrukt waardoor bijv. een Spektrum of ander DSS/DSM systeem niet meer werkt. Vervelend als je in perfect beeldkwaliteit kunt zien hoe je toestel crasht ten gevolge van storing door de zender van de video. :? ;)

ow, voor te beginnen is 500 Mw genoeg die 1000 versies gaan toch stukken verder dan het zender bereik en is dus totaal geen nut!

Misschien een goede gelegenheid om je zender op te voeren? Op youtube zag ik zo'n FPV-gast die een heel wasrek als antenne gebruikte, maar die kon ook mijlenver uitvliegen daarmee.

Ik vraag me af hoe dat hele FPV-gebeuren zich gaat ontwikkelen in de toekomst...volgens mij is dat huidige spul nog allemaal analoog...digitaal zal wel een flinke latency opleveren. Hoe zit dat met Wifi trouwens? Zou je daar een betrouwbare (breedband-) verbinding mee kunnen maken?

en de beste met het beste materiaal is nog altijd range video!

ook spaar je veel geld uit door niet de setjes te kopen maar zelf de set samen te stellen, dan moet je wel een beetje een DIY'er zijn aangezien bij de tx van de camera geen soundmodule zit, dus zelf eentje erop solderen als je geluid wilt, wat wel aangenaam is als je je goggles op hebt :)

grts

vlieg jij op airfield34? mag je daar ook fpv vliegen?

Ik heb via SSASSEN een leuk samengesteld FPV camera,TX/RX setje van €75 kunnen kopen. Hij stuurd hem morgen op. Ik zal deze week het cameratje op mijn Protech Skyraider knutselen en zal gelijk wat filmpjes opnemen.

Range is rond de 200-300 meter, maar dat is in het begin wel genoeg om het FPV gevoel te krijgen en je niet te veel wilt spenderen.

Groetjes Pascal

Laatst bewerkt:
vlieg jij op airfield34? mag je daar ook fpv vliegen?

Klik op de link in mijn onderschrift.Daar vind je het mailadres van de voorzitter.
Er is wel iemans in de club die het doet/deed.Maar ik heb hem nog niet op de club zien vliegen.
Ik denk het niet dat het mag bij ons,vermits we een beperkte flyzone hebben en onze directe buren (50m verder) vliegen met paramotors.Wij mogen niet boven hun veld vliegen,wat we dan ook niet doen.En zij niet boven het onze.

Back