Hoi,
Sinds gisterenavond staat er (tot grote vreugde van de wederhelft ) een Aeronaut Canadair CL-415 in m'n woonkamer
Het is een gebruikte kist, model van het welbekende blusvliegtuig, witte uitvoering (meestal zijn ze geel/rood). Ik was er al even mee bezig, achter de schermen wat advies gehad van een paar bekenden hier (T & B bedankt!!! ).
Er zal nog e.e.a. moeten gebeuren voordat ie z'n maiden kan maken, dan waarschijnlijk nog e.e.a. optimaliseren zodat ie helemaal naar m'n zin is. Dat alles hoop ik voor 26 april gedaan te hebben
Dat gewicht is een beetje optimistisch. Ik heb 'm zelf niet op de weegschaal gehad, van verkoper volgende info gekregen:
Vleugels met motoren 1,23kg
Romp met wielen 1kg
Lipo accu en regelaar100g
Totaal ongeveer 2330 gram dus. Daarbij was de gebruikte LiPo bijzonder klein en prestaties daarvan ongeschikt om mee te vliegen, toestel zal dus nog iets zwaarder worden. De vorige eigenaar heeft er zelf niet mee gevlogen, alleen gevaren (was een "botenman", had verder ook alleen boten en durfde er niet mee te vliegen).
Vanmiddag wat plaatjes geschoten:
Met een flesje bier, als referentie voor het formaat van het toestel
roost:
Sinds gisterenavond staat er (tot grote vreugde van de wederhelft ) een Aeronaut Canadair CL-415 in m'n woonkamer
Het is een gebruikte kist, model van het welbekende blusvliegtuig, witte uitvoering (meestal zijn ze geel/rood). Ik was er al even mee bezig, achter de schermen wat advies gehad van een paar bekenden hier (T & B bedankt!!! ).
Er zal nog e.e.a. moeten gebeuren voordat ie z'n maiden kan maken, dan waarschijnlijk nog e.e.a. optimaliseren zodat ie helemaal naar m'n zin is. Dat alles hoop ik voor 26 april gedaan te hebben

Aeronaut zei:Technische Daten:
Spannweite ca. 1.505 mm
Länge ca. 1.043 mm
Tragflächeninhalt ca. 31,60 dm²
Fluggewicht (12 Zellen) ca. 2.150 g
Dat gewicht is een beetje optimistisch. Ik heb 'm zelf niet op de weegschaal gehad, van verkoper volgende info gekregen:
Vleugels met motoren 1,23kg
Romp met wielen 1kg
Lipo accu en regelaar100g
Totaal ongeveer 2330 gram dus. Daarbij was de gebruikte LiPo bijzonder klein en prestaties daarvan ongeschikt om mee te vliegen, toestel zal dus nog iets zwaarder worden. De vorige eigenaar heeft er zelf niet mee gevlogen, alleen gevaren (was een "botenman", had verder ook alleen boten en durfde er niet mee te vliegen).
Vanmiddag wat plaatjes geschoten:









Met een flesje bier, als referentie voor het formaat van het toestel

