Canard concept plane

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers' gestart door Fotor, 20 mei 2007.

1. Jan Heynen

Jan Heynen Guest

Vandaag terug een poging na volgende aanpassingen : canard kleiner, nu met carbon buis 6 mm als as. Vleugel 3cm verlaagd (zit nu iets boven de as lijn van de motor). Canard iets verder naar voren geplaatst. Winglets zijn gebleven.
    En... vliegt als een zonnetje !! Zonder motor nog steeds zo stabiel als een huis, met motor recht naar omhoog ! Zwaartepunt helemaal niet kritisch. Rugvlucht maar beperkt mogelijk (nog steeds geen 2de aileron servo, dus kan hoogte en aileron nog niet mixen). Omwille van de grote schroef (9*6) merk je duidelijk een tegenkoppel als je voluit gaat. Kan makkelijk gecorrigeerd worden. Nog steeds een kleine mixer nodig om bij volle gas rechdoor te gaan, ik vermoed wanwege de hoge winglets.
    Landen is makkelijk, alleen de snelheid er in houden. Vliegtijd met 3s 1000mA = ca 8 min. Ik denk dat 3s 2200 mA ook probleemloos mogelijk is (360 g wordt dan 450 g). Proberen volgende keer.
    Ik vermoed dat het probleem vorige keer zat in de slappe canard, en in een verkeerde instelhoek van de canard (veel te veel up). Nu staat hij vrijwel evenwijdig met de hoofdvleugel. Een gewoon vliegtuig begint dan natuurlik dadelijk te pompen of te duiken, maar een canard gaat gewoon stallen met zijn voorvleugel en glijdt zo verder .

Deel Deze Pagina