Canard Maiden flight pag2

Erg leuk kistje. If it looks good, it (has to) fly good ;)

Op de website van de 1:1 variant kwam ik ook een fotootje tegen waarbij er toch een klein hoogteroer op de staart gezet was:

bssk.gif

Quicky Q200 site: http://www.i-way.co.uk/~tristang/quickie/q200.html

Na wat problemen met de grond speling he ik vandaag de eerste vlucht gehad :D Er moest een hele boel worden getrimt. Het zwaarte punt lag volgens de tekening goed. Maar ik had het iedee dat het veder naar achter moest.

Hier het filmpje
http://www.gjbastiaans.nl/images/vliegen/film/canard3.wmv

Dus we hadden achter op een paar sleutels gemonteerd en hij kwam los :D

de landing was wat minder op de rand van het veld :oops:
De 2e vlucht (niet gefilmt) was minder suces vol. Bij het los komen voel de motor uit. Dus een buiten landing :oops: en een klein scheurtje in de voor vleugel. dus maar niet veder gevlogen. Volgende week meer

hij vliegt erg leuk, maar het landen en starten gaat nog wel lastig he :P

Gefeliciteerd :D Ontzettend leuk en apart toestel. Het vluchtprofiel doet me overigens wel denken aan een vliegende hamerhaai, maar dat maakt het alleen maar leuker.

Mooi dat het gelukt is. :D

't Lijkt me nog geen allemansvriend. :nooo:

Verder zou ik zeggen: gras maaien, veel rollen, en zo groot mogelijke wielen eronder! :yes:

(Hoe groot zijn die, die er nu onder zitten?) :?

Succes.

jan

Gefeliciteerd met de maiden! Ziet er gezond onwennig uit zoals bij elke maiden flight maar op den duur netjes onder controle!

Maarre, ffe vraagje.... niet een beetje link met die hoogspanningsmasten nabij? 8O

mzl,
:wink:
Tjen

het is niet riskant om "zo" dicht bij de hoogspannings kabels te vliegen.
wie dat vind moet maar eens kijken als de f-16's full power over scheren.met maar een paar meter hoogte tussen hun en de kabels

raymon zei:
waar heb jij je cg ligen
ik zal morgen die van ons wel is kijken
Volgens de tekening ligt op tussen 21 en 23 cm vanaf het moter schot.
Maar volgens mij moet hij veder naar achter. Ik moet de hetletijd met 1/4 up vliegen anders dook hij als een baksteen :? naar beneden

Theo Coenen zei:
Als ik het filmpje zo bekijk zie je dat op een gegeven moment de achtervleugel begint te dragen en de staart dan omhoog komt. De voorvleugel krijgt hierdoor een negatieve instelhoek en je komt dus niet los.

Gert Jan Bastiaans zei:
raymon zei:
waar heb jij je cg ligen
Maar volgens mij moet hij veder naar achter. Ik moet de hetletijd met 1/4 up vliegen anders dook hij als een baksteen :? naar beneden

dat klinkt ook als een instelhoek die niet helemaal correct is. Ik zou op dit punt eens effe alles gaan nameten voordat er grotere schades ontstaan.

Het neuslastige moment wordt vooral veroorzaakt door het weglaten van de motorkap. Het gemis van een aanzienlijk stuk horizontaal geprojecteerd oppervlak zo ver naar voren laat het centrum van aangrijpingspunt van de lift behoorlijk naar achteren verschuiven.

Theo Coenen zei:
Theo Coenen zei:
Als ik het filmpje zo bekijk zie je dat op een gegeven moment de achtervleugel begint te dragen en de staart dan omhoog komt. De voorvleugel krijgt hierdoor een negatieve instelhoek en je komt dus niet los.

Gert Jan Bastiaans zei:
raymon zei:
waar heb jij je cg ligen

dat klinkt ook als een instelhoek die niet helemaal correct is. Ik zou op dit punt eens effe alles gaan nameten voordat er grotere schades ontstaan.

De voor vleugel is ook ee nstuk kleiner als de hoofd (achter) vleugel.
Dus die heeft ook minder lift?

Ik begrijp dat van die moterkap er op niet kan je me dat wat naarder uit leggen? BERT

De instel hoeken kan in niet gekke veel meer aan verandern :( omdat de kist al zo goed als klaar was toen ik hem kocht.
Maar het zou goed kunnen dat de instel hoek van de voor vleugel niet goed is. Omdat ik met up moet vliegen om recht te vliegn.
Dan werkt het volgens mij als een soort `flaps` omdat de hoogte roer naar beneden gaat en dan krijg je volgens mij meer lift.

Back