canopy beschadigd, hoe te repareren?

Ik heb vandaag mijn pakketje binnen gehad met daarin twee canopys, eentje voor mijn raptor 50 en een voor mijn trex450.

Helaas heeft de raptor50 kap lichte schade aan de onderkant. Nu is het opzich nog niet zo erg, maar ik ben bang dat de schade aan de verf naar verloop van tijd erger gaat worden dus wil ik het graag fixen.

Terugsturen doe ik liever niet, en de hongkong chatlobots willen hem eerst terughebben voordat ze een nieuwe opsturen, dus enkel op fotos een nieuwe sturen willen ze niet.

Hieronder wat fotos ter verduidelijking:

full

full

Dus iemand een idee hoe ik dit het beste kan repareren?

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
aan de binnenkant een glasmatje over de scheur leggen helpt. Aan de buitenkant ook even wat epoxy in de scheur wrijven en afvegen. Dan moet het stevig zijn en heel blijven.

Een klein gaatje boren waar de scheur uitloopt om verder scheuren/kraken te verhinderen.

Stevo

Even voor de duidelijkheid het is geen scheur in de fiberglas kap zelf, alleen een knak in het verf wat erop zit. Gelden de bovenstaande methodes dan nogsteeds?

Jazeker. De scheur wil altijd verder scheuren bij belasting. Een klein gaatje (1mm oid) zorgt ervoor dat hij daar niet verder scheurd.

Back