Canopy

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Herbie, 1 feb 2023.

  1. Herbie

    Herbie

    Lid geworden:
    26 sep 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Zutphen
    Net precies een canopy gemaakt uit een petfles,bedoel na 5 flessen.heb wel gemerkt dat de gekleurde flessen zich makkelijker laten vormen dan de transparante,heeft iemand hier een verklaring over? IMG-20230201-WA0015.jpeg
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  2. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    een kunststof fles maken ze door een soort van dikwandige reageerbuis van plastic warm te maken en op te blazen in een mal. Maak je de fles daarna warm dan krimpt deze terug naar de oorspronkelijke vorm. Het hangt af van de samenstelling van het plastic en de afmetingen van het uitgangsmateriaal en de fles af van hoeveel hij terug kan krimpen.
    Verschillende flessen geven veel of bijna geen krimp.
    De plastic flessen van Raak krimpen vrijwel niet, de vruchtensappen van de Vomar krimpen vrij goed maar de beste resultaten heb ik met de zelf te vullen sinasappel flessen van de Dekamarkt. Als je het vraagt of je een lege fles mag hebben krijg je ze meestal gratis mee.
     
    wnieuwkamp, janhein en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  3. Herbie

    Herbie

    Lid geworden:
    26 sep 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Zutphen
    Toch heb ik het idee dat de gekleurde flessen zich makkelijker laten krimpen,de blauwe kap die ik gemaakt heb is een fles uit Frankrijk ,heb een paar flessen geprobeerd maar de blanke transparante gingen het minst goed.
     

Deel Deze Pagina