Cap 232 gecrashed r vleugel afgebroken in vlucht

Helaas heb ik niet veel geluk tot nu toe. Vandaag schitterend weer dus ik denk ga even een paar uurtjes vliegen.

Na het opstijgen en een paar rondjes en rolls kom ik uit de bocht en vlieg in een rechte lijn over het veld en breekt de rechtervleugel compleet af in een rechte lijn naast de romp de kist raakt in een oncontroleerbare tol en duikt zo straight into the ground :( schade:

IMG_0168.jpg

Verder is de uitlaat van de motor afgebroken en de gescheurd, verder vooral veel puin helaas....

Laatst bewerkt:
Cap 232 gecrached

Dat is natuurlijk heel vervelend, kleine troost, het overkomt ons allemaal zo nu en dan.
Op het veld maken we daar meestal grappen over, moet op het forum ook kunnen volgens mij:
Vleugels zijn niet meer deelbaar
dacht het vliegtuig blijkbaar anders over :lol:.

Heb ooit net hetzelfde tegen gekomen met mijn eerste kistje.
Was nog aan het leren vliegen toen plots de vleugel volledig afbrak met tolvlucht recht in de grond.
Ik dacht toen met wat ben ik hier nu begonnen pfff.Leuk is anders maar je zal hier ooit wel nog mee kunnen lachen.
Zeker niet opgeven want het is echt een leuke hobby.
Mvg Wes.

Al enig idee waarom de vleugel finaal in tweeen ging? Je bent niet de enige, vandaag een 6,5m Ka8 waar hetzelfde mee gebeurde zien crashen, helaas ook total loss.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik vorige week een ietwat ruige landing heb gehad, en gisteren was ik snap-rolls aan het oefenen misschien dat door de samenloop er iets is stuk gegaan.

Zou kunnen
Wat ook zeeg goed mogelijk is is dat de lijmverbindingen niet echt goed waren
Dan ben ik ook al een paar keer tegen gekomen
Dat is een echte arf kwaal die bijna alle merken kunnen hebben

Hallo Wiert,

Je bent niet de enige, want ik heb vandaag hetzelfde gehad met mijn trainer. Ik vloog langs de zon, werd hierdoor even verblind en heb toen denk ik te veel hoogteroer gegeven want de vleugel vouwde zo op in de lucht. Bij nadere inspectie bleek dat er bij de vleugel verbinding wel wat meer lijm gebruikt had mogen worden. Airframe total loss.
Voor m'n gevoel had ik er in het verleden veel scherpere en snellere bochten mee gevlogen, dus ik ben toch wel een beetje verbaasd, waarom hij nu juist brak.

Hans

zo het is al even een tijdje terug maar ik weet de oorzaak van de crash, ik had wat balsa nodig voor mij Staudacher project dus besloot ik om de cap te strippen en al het balsa weg te snijden en los te trekken afgelopen week.

Nadat ik de folie had verwijderd met een heatgun (ging heel erg makkelijk) viel mij op dat de rechtervleugel ooit een keer gerepareerd was en de lijm warm en zacht was geworden door de heatgun... dus niet met de juiste lijm, de vleugel was gerepareerd met HOTGLEU en zo was de hoofdligger weer aan elkaar geplakt... van die troep die eigenlijk nooit hard word en weer zacht word bij hogere temperaturen.... Oorzaak crash dus.

Het blijft dus oppassen met wat je 2de hands koopt. zeker met zoiets de vleugel was uit 1 geheel dus ik kon er ook niet inkijken en de folie zat er natuurlijk overheen.

Hee dat lijkt wel op een lex de b reparatie
Die repareerde bij ons op de club ook altijd met hot glue
en dan vond i het gek dat i zen hoogteroer tijdens de vlucht verloor

Wel jammer dat je er zo achter moest komen
en dat het je een kist gekost heefd

Hotglue heeft ook op schuim in de modelbouw niks te zoeken.

Dat heeft helemaal geen kleef kracht .

Je kan er kabeltjes mee vast plakken in/op een model.

Dat is dan ook alles.

Mvg Johan

Back