cap blan nez

vandaag gaan vliegen op CAP BLAN NEZ ( 1 Aug. 2008) en het was goed weer , het was de goede wiundrichting , en het is verlof .
en wat was er niet volk om te vliegen ????? HOE KOMT DIT NU .
Zou het mischien verboden zijn .

Hmm, voorzover ik weet mag je daar gewoon vliegen, althans de keren dat ik daar ben geweest waren er (bijna) altijd wel wat mensen aan het vliegen. Mogelijk dat dat sinds dit jaar of zo verboden zou zijn? Ik zou het niet weten, maar het is iig wel een mooi punt om te vliegen!

vandaag gaan vliegen op CAP BLAN NEZ ( 1 Aug. 2008) en het was goed weer , het was de goede wiundrichting , en het is verlof .

wanneer was je daar ?
Het is niet normaal dat er niemand was , en dit tijdens het verlof
wel staan er overal borden , en zijn alle plekken afgespannen met draad met hier en daar een opening naar een wandelpad ( verboden te verlaten, gelukkig kan ik geen Frans lezen )

vandaag gaan vliegen op CAP BLAN NEZ ( 1 Aug. 2008)

misschien was je dus al die tijd wel in overtreding.kun je dat niet ergens op internet nagaan.als niemand meer komt vliegen weten er meer van als het niet meer zou mogen.dat moet dan toch ergens bekend gemaakt zijn.

Juist, een nuttige link. Onderstaand citaat vat het belangrijkste een beetje samen:
la FFAM ne valide pas, compte tenu du faible rendement, l’utilisation du Monts à Crapauds pour l’aéromodélisme en remplacement de la pente sud-ouest du Cap Blanc-Nez.
Met andere woorden, een of andere overheidsinstantie heeft de zuidwesthelling bij Cap Blanc Nez verboden voor modelvliegen; de FFAM (zeg maar Franse KNVvL/modelvliegen) is het niet eens met het toegewezen alternatief van de Monts à Crapauds; maar de zaak loopt nog.
Inderdaad is de Cap dus verboden, en kunnen we alleen maar hopen dat het verbod wordt herzien...

Een van de eerdere mededelingen op dezelfde site (nogal een gedoe om het allemaal te lezen, ik riskeer dat ik iets heb gemist maar ik geloof het niet) was dit:
mardi 24 juin 2008
Est-on encore autorisé à voler au Blanc-Nez, oui ou non ?

D'après l'article de Julien Rémérand, le chef de projet "Grand site des 2 caps" publié dans la Gazette du Littoral du 23/06/08 (voir notre message précédent) nous en déduisons:

- la nouvelle pente du mont des Crapauds, approuvée par la FFAM, n'est pas encore autorisée au vol car les parcelles de terrain n'ont pas encore été achetées (notre avis: tant mieux !)
- la pente du Blanc-Nez est toujours autorisée.
- Ce qui est interdit c'est, pour des raisons de sécurité, de circuler sur les travaux pendant que ceux-ci ont lieux: pendant les jours ouvrables de 8h-17h, rien le week-end. Il faut donc utiliser les sentiers parallèles pour se rendre à l'obélisque.
- Le parking est interdit sur la montée du restaurant et très difficile partout ailleurs.
- La traversée de la route est très dangereuse surtout en période de vacances.
- Attention: la police fait des rondes. Va-t'elle verbaliser les parkings sauvages ?
- La construction du nouveau parking éloigné (au delà du Mont D'Hubert) est temporairement arrêtée en fonction de fouilles archéologiques.
- Il est probable que le parking temporaire soit réouvert pour la saison d'été.
dinsdag 24 juni
Is het nog toegestaan te vliegen op Blanc-nez, ja of nee?
(...)
-De nieuwe helling bij Mont des Crapauds, geaccepteerd door de FFAM, is nog niet in gebruik omdat de benodigde stukken grond nog niet zijn aangekocht (volgens ons: Des te beter).
-De helling van Blanc-Nez is nog steeds toegestaan.
-Wat verboden is, is om tijdens werktijden op de werkterreinen te komen (dus van 8-17 u, weekend geen probleem). Je moet dus de parallelle paden gebruiken om bij de obelisk te komen.
-Parkeren op de helling bij het restaurant is verboden en het is erg moeilijk ergens anders te parkeren.
-Oversteken van de weg isgevaarlijk vooral in vakantietijd.
-Opgepast: de politie patrouilleert er. (Gaan ze wildparkeerders verbaliseren?)
-De constructie van de nieuwe verderopgelegen parking (bij de Mont d'Hubert) is tijdelijk stilgelegd vanwege archeologische toestanden.
-Het is mogelijk dat de parking tijdelijk wordt heropend voor het zomerseizoen.

Daarna zie ik geen bijdragen meer waar uit blijkt dat aan deze situatie iets is veranderd.
Overigens wordt deze stek ook gebruikt door parapenters en deltisten. Ik zou eens moeten kijken of op die sites iets zinvols te lezen valt... ben alleen een beetje druk met het uitpakken en schoonmaken van de caravan, want net thuis van vakantie...

Laatst bewerkt:
ik kom al jaren op de cap, maar heb nog nooiteen restaurant gevonden, wel aan de andere kant waar er een museum is, en restaurant . weet niet hoe die berg,of helling heet ( deze met de zendmast )

In Escalles bij de camping is een goed restaurantje. Voor luxere restaurants moet je in Wissant wezen. Daar is een prima visrestaurant.

Maar wie is er onlangs op de Cap geweest en kan zeggen of er gewoon gevlogen kan worden? Ook door de week?? De berichten hierover zijn nogal verwarrend.

Houtjesplakker

wij waren er vorige week Vrijdag, en hebben gewoon gevlogen
als het mag, weet ik niet
wij gaan altijd eten in Sangatte ( we nemen 2 porsies mosselen )

De brave mijnheer van modelbouw Dumon in Veurne wist me te vertellen dat het tegenwoordig verboden is om nog te vliegen op de Cap. Maar dat maakt het natuurlijk eens zo plezant.........

In Escalles bij de camping is een goed restaurantje. Voor luxere restaurants moet je in Wissant wezen. Daar is een prima visrestaurant.

Maar wie is er onlangs op de Cap geweest en kan zeggen of er gewoon gevlogen kan worden? Ook door de week?? De berichten hierover zijn nogal verwarrend.

Houtjesplakker

In juni lekker op de cap gevlogen hoor. Er waren nog meer mensen. Wel bijna allemaal toeristen. Een lokale heeft onze naam en frequenties opgeschreven. Hij ging dat gebruiken om aan te tonen dat de helling internationaal gebruikt wordt.
Ze willen een club oprichten zodat de overheid iets heeft om tegen te praten.

Henk

ik ben gisteren 14/8/2008 op de cap blanc nez geweest.niet om te vliegen (wel iemand zien vliegen)maar om eens lekker rond te lopen.3 jaar geleden was ik daar voor het laatst toen alles nog normaal was.

ze hebben het nu bijna onmogelijk gemaakt om nog te kunnen lopen daar.er lag nu een beperkt asfalt pad met een houten hek erlangs waar je niet vanaf mocht wijken omdat de natuur moest aangroeien volgens een geplaatst bord.en op de grijze neus was het helemaal erg.je kon in niet eens meer bij de bunkers komen en een gezellig restaurantje wat er eens stond was nu ook al weg.

ze hebben het totaal verneukt met die asfaltpaden daar,wat eens zo'n mooie natuurlijke en avontuurlijke plek om te vertoeven was is nu veranderd in een saaie boel met asfalt paden en een houten palenhek wat niet in het landschap past.

ze hebben het nu bijna onmogelijk gemaakt om nog te kunnen lopen daar.er lag nu een beperkt asfalt pad met een houten hek erlangs waar je niet vanaf mocht wijken omdat de natuur moest aangroeien volgens een geplaatst bord.en op de grijze neus was het helemaal erg.je kon in niet eens meer bij de bunkers komen en een gezellig restaurantje wat er eens stond was nu ook al weg.

ze hebben het totaal verneukt met die asfaltpaden daar,wat eens zo'n mooie natuurlijke en avontuurlijke plek om te vertoeven was is nu veranderd in een saaie boel met asfalt paden en een houten palenhek wat niet in het landschap past.

Oei, zo zag het er in juni niet naar uit. Wij stonden op de camping beneden en liepen naar boven. Dat gaat nog wel denk ik. Toch:?:

vak5.jpg

vanaf beneden op de parking ( kant camping ) kan je nog altijd omhoog hoor .
vandaag waren we terug in de omtrek (15 aug ) en zijn daar nog opgeweest ,en niemand nog aan t'vliegen het was wel 19 uur

beste Andre ( drestar ) nu las ik dat maar goed .
je spreekt over een restaurantje , ik kom daar al 20 jaar op de cap , en heb daar nooit een restaurantje gezien ??? WEL 1 FRIETKOT ( patattent zeker ) en 2 CREMKARREN .
Nu is de plek veel mooier of vroeger, maar voor ons de vliegers is het niet zo goed meer
een flink pak wandelen, en de slechte frieten, en de grote (goedkope ijs) crem missen we toch

Back