Cap Blanc nez

dat mag net als vroeger, alleen is de parking niet meer op de top maar iets ervoor en moet je 5 min wandelen

Nu komende vrijdag (28/07 )zijn we present op de Cap :
vrijdag 28/07/2006
min: 16°C
max: 21°CLicht bewolkt weerwindsnelheid
15km/u
windrichting
ZZW
aantal uren zon
9u
neerslagkans
14% Zon op
06u12
Zon onder
21u45 Maan op
09u32
Maan onder
23u09

zelf heb ik er geen, maar is niet slecht ( ALS GE NIET TE VEEL VERIJSTEN STELT )
• Nos tarifs 2006 :
Emplacement de passage à 10,80 € la nuitée pour 1 caravane ou tente + 1 voiture + 2 personnes
Tente supplémentaire 4,10 € par nuit
Adulte supplémentaire 3,10 € par nuit
Visiteur dans la journée 1,00 €
Enfant de 2 à 10 ans 1,45 € par nuit (gratuit pour les petits)
Animal domestique 1,30 € par nuit
Branchement électrique 3,20 € par nuit
Taxe de séjour à partir de 13 ans 0,35 € par nuit

simendewulf zei:
zelf heb ik er geen, maar is niet slecht ( ALS GE NIET TE VEEL VERIJSTEN STELT )

Eisen? Water, toilet en een douche is meer als genoeg... Ik wil van 12 tot 15 augustus gaan, ik probeer hen te bereiken of er eventueel nog plaats is maar ze nemen niet op en antwoorden niet op e-mail... :(

ik ga altijd op hotel in Coquelle, het dorpje met de grote tunnelboor op het ronde punt. Daar heb je een aantal goedkope hotelletjes (B&B aan 36€ - Formule 1 aan 28€ - Kyriad aan +/-50€), goed slaapcomfort, ontbijtje, electriciteit voor laders en tafeltje waar je kan herstellen indien nodig. Op 10 min rijden van de Cap, en vlak bij de Bricolage voor wat noodmateriaal.
De laatste keer werd ik 's zondags 's morgens gewekt door het irritante gebleit van de motoren van de modelvliegtuigjes op het modelpleintje op 50m van het B&B hotel :D :D :D
Ook al een paar keer in het hotel aan de camping geweest, heel goed maar vaak volzet. De eerste keer dat ik daar sliep had ik een kamer met kaders aan de muur met foto's van modelzwevers en piloten op de Cap.

Wij zijn ongeveer tien jaar lang meerdere malen per jaar naar de camping in Sangatte geweest. Is nooit een luxe camping geweest, moest ook niet voor ons, maar ze was voor haar prijs wel in orde. Alleen jammer dat het er de laatste jaren beetje bij beetje minder werd qua netheid en als er als eens iets stuk ging in het sanitair bv dan bleef het er vaak zo bij liggen. Nu kan dat de laatste twee jaar wel weer veranderd zijn dat weet ik niet daar wij een andere nieuwe en leuke camping ondekt hebben, zéér vriendelijke mensen, proper en zonder overdrijven gigantische staanplaatsen. Alleen zijn er dacht ik maar een stuk of zesentwintig plaatsen, reserveren dus! Hebben wij trouwens al gedaan voor het weekend van 12/8 tot 15/8, is dus al een plaatsje minder vrij ;-)
Bij het binnenrijden van Escalles komende van de Cap direkt in het dorp naar links en na een paar honderd meter staat er een bordje "Camping Les (H)erables" Je kan ze trouwens zien liggen vanop de Cap.
Tel nr heb ik spijtig genoeg niet.

grtz Dirk

Hey Dirk
ik ga je na het verlengde weekend kunnen zeggen hoe het er is in Sangatte, ik heb nl vandaag gereserveerd
alleen konden ze me nog geen netaansluiting garanderen.. dus hopen dat de autobatterij het dan uithoudt :-) (of een zonnepaneeltje? :-))

Greetz en waarschijnlijk tot op de cap dan!!

hier een e.mail adres :boutroy.les-erables@wanadoo.fr
Camping Les Erables Campground Escalles

17, rue du Château d'Eau - Escalles 62179 - France
spijtig ben er vandaag gaan kijken , mooi, maar inderdaad klein

spijtig ben er vandaag gaan kijken , mooi, maar inderdaad klein

Als je lang genoeg op voorhand reserveerd mag dat geen probleem zijn hé.
En aangezien de plaatsen zo groot zijn is ééntje genoeg voor een hele bende. Wij staan er soms met twee caravans, een paar tenten en wat auto's op één plaats zonder dat we benepen zitten.

Dirk

Vandaag Dinsdag 1/08/06 naar de cap gereden, maar de weergoden waren niet gunstig genoeg om daar te vliegen ( bakken regen en VEEEEEL wind. Dan maar uitgeweken naar ons welbekende KUIFJESHELLING, daar staat de auto bij U, en moet men geen wandeling van 8a 10 min maken , al bij al een klein uurtje regen gehad op gans de dag en windstoten van 7 bf toch gevlogen tot 18 uur .

Vandaag op de cap en omgeving geweest. heb daar niemand zien vliegen en het was nochtans mooi weer. :?

Groeten val

is toch goed dan was U alleen, en had alles voor U , ja het is er minder druk dan anders ook de toeristen laten het afweten
in een ding maak ik mij ongerust, er zijn landmeters aan het werk geweest, zal wel een zwartkijker zijn zeker

Ik ben op 2 aug. op de cap geweest zeer veel wind maar geen vliegers te zien heb daarom ook maar niet uitgepakt.
Er waren wel zeer veel toeristen,
Wat die landmeters betrof, die heb ik ook gezien en er lagen oranje blokjes waar maten bij stonden.
Valt mij mee dat ze onder bij de parking geen intree vragen!!!!!

Ja inderdaad te veel mensen om daar te kunnen vliegen. naar de avond toe zou het kunnen langs de falezen, maar ik zou het eerst eens iemand willen zien voordoen want het is zo ver naar beneden als je hem moet terug halen.
Verder zijn nog veel goede stekken te vinden om te vliegen maar dan wel liever met een hulp-motor of rekker.
het landschap aldaar is in ieder geval fantastich. :wink:

Aangezien het slechte weer dat ze voorspeld hadden hebben wij onze gekke schoenen aangetrokken en zijn we maar naar het zuiden gereden ipv 4dagen in de regen te gaan zitten op de Cap of in de tent.
Ik heb daar vier dagen heerlijk gevlogen op Pic de Visou en Mas Audran naargelang de windrichting. Het zijn twee prachtige hellingen en de condities zijn er vaak zeer goed. Al wat ze daar vragen is 10euro lidgeld voor een héél jaar, wat ik er trouwens graag voor over heb. Ik ben er nu voor het derde jaar op rij geweest en het was zeker niet de laatste keer.
Voor de geinteresseerden het ligt bij Clermont l'Herault, een 50km noordwest van Montpellier. En voor de campeerders is er vlakbij een camping naast een mooi meer. En niet veraf van nog een paar andere leuke hellingen.
Hier een linkje naar de site van de club

http://www.retroplane.net/html/sitevol.htm

Dirk

Back