Capaciteit van meerdere waterjets dicht naast elkaar.

Discussie in 'Marineschepen' gestart door Striker, 15 jan 2010.

  1. Striker

    Striker

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Appelscha
    Als ik wat meer ruimte heb wil ik een groot model van de LCS-2 Independence gaan maken of in ieder geval een model dat op het ontwerp is gebaseerd.
    Het echte schip heeft 4 waterjets naast elkaar.
    Nu is mijn vraag: Als ik bijvoorbeeld 4 waterjets naast eklaar monteer, of de 2 binnenste dan minder capaciteit leveren.
     
  2. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Nee voor zover ik weet niet, ze werken anders dan gewone open schroeven. Alles wat er aan de achterkant met kracht uitkomt geeft stuwing op de schroef in tegengestelde richting, ik zie niet waarom de binnenste minder stuwdruk zouden kunnen leveren.
    Jakko
     
  3. Striker

    Striker

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Appelscha
    Ok, bedankt.
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo striker


    hoe groot wil je die lcs maken????
    door de trimaran vorm van het onderwaterschip heb je niet veel drijf vermogen
    ik ben ooit eens begonnen aan de sea gohst op een lengte van 80 cm en had een totaal drijfvermogen van 1.2 kilo dacht ik me nog te herinneren
    dat is dus het totale gewicht van heel de boot met alles er op en er aan

    deze boot had maar 2 rompen dus je kan er ongeveer op dezelfde lengte 2.4 kilo van maken daar bij de lcs de middenste romp iets breder is gebouwd
    je zit ook nog met de 4 stabilisator vinnen op die midden romp
    deze houden tijdens de vaart de boot recht en vlak op het water
    zie ook de problemen met de op dit forum reeds gebouwde katamaran loods tenders
    die hadden ook een gewichts probleem

    groetjes raf
     
  5. Pieberedmer

    Pieberedmer

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Fryslân
    De binnenste waterjets zijn groter en leveren meer kracht. Waarom dat zo is, ben ik nog niet achter.

    Zal misschien te maken hebben met de instroomsnelheid en het sturen, maar ik kan het niet uitvogelen waarom precies. Kan ook te maken hebben met dat ze ook op andere snelheden goed moeten kunnen varen, dat ze dan alleen op de grote binnenste jets varen en als ze extra snelheid nodig hebben dat ze dan de buitenste bij kunnen zetten.

    Op de binnenste jets zitten ook andere motoren dan op de buitenste, je kunt zelf wel opzoeken hoeveel kW die verschillende motoren zijn.

    meer info vind je hier:
    http://austal.com/files/delivery/Austal_LCS_web.pdf
     
  6. Maarten2

    Maarten2

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Appingedam
    ter info:

    De GE LM2500 zijn gasturbines, de MTU V20 8000 zijn dieselmotoren. De LM2500 zijn van het vliegtuig afgeleide type: licht en heel veel vermogen. Worden in Nederland ook wel in elektriciteitscenrales gebruikt en leveren daar zo'n 35 MW per machine (47.000 pk). De MTU 20 cilinders leveren 12.000 pk per machine.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  7. Pieberedmer

    Pieberedmer

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Fryslân

Deel Deze Pagina