Car KeyChain Spy Camera

HobbyKing versie is ook binnen. Video op 640x480, still op 1600x1200 (upscaled ;)). Ik heb hem vergeleken met mijn FCO3 en dan doet hij het toch een heeel stuk minder. Minder frames en hakkelig, de FCO3 heeft mooi vloeiend beeld. Ook in het donker doet hij het veel minder dan de FCO3. Resolutie en kleuren zijn wel goed.

Lipo is een 140 mAh maar de 240 mAh die ik heb liggen lijkt er probleemloos in te passen :) Even omzetten ;) De schroefjes (zwarte) die de kap erop houdt zitten ook niet in beide delen, dus maar een drupje lijm straks....

ik heb de mijne op men walkera cb180D gezet,

dit is men beginnersheli, en na een 5 tal vluchten dacht ik "ik ga eens wat hoger vliegen"

zo heb ik de camera erop gehangen: mooi op men trainingskruis:
http://img708.imageshack.us/i/dsc03212a.jpg/

Dit ziet er toch goed uit (de beelden dan he...) Bij andere heli's zie je het beeld golven. Weet iemand of dit door de manier van bevestigen is of puur mazzel dat de toeren precies goed zijn.

Hoor het graag, want zulke beelden wil ik ook wel schieten ipv die buikdansende bomen e.d.

na de crash en halve reparatie heb ik eens geprobeerd de camera onder aan de staart, kort bij het landingsgestel te hangen, toen had ik ook wat meer last van die golvende beelden, maar nog niet heel erg.

als ik jou was zou ik mss hem proberen te monteren tussen het landingsgestel (met 2 stokjes carbon en wat tape ofzo), en er een stukje schuimrubber tussen steken dat de trillingen wat kan opvangen ofzo.

ik was trouwens ook verwonderd van de goede kwaliteit van de beelden

[mod]Joris; ik heb je foto verwijderd. Een beetje overdreven om een foto van 2.6Mb op een forum te plaatsen. Zelfs met breedband duurt het even om binnen te halen. SVP aanpassen in bestandsgrootte als ook in afmetingen. Dank![/mod]

vandaag #3 spycam binnen gekregen :D

leuk ding, alleen krijg i de datum en tijd niet ingesteld.. ik heb al diverse dingen geprobeerd zoals spaties achter de regels, hoofdletters etc etc..

wie helpt me ff.. je mag ook het tag.txt bestand mailen (een werkende)

[mod]Joris; ik heb je foto verwijderd. Een beetje overdreven om een foto van 2.6Mb op een forum te plaatsen. Zelfs met breedband duurt het even om binnen te halen. SVP aanpassen in bestandsgrootte als ook in afmetingen. Dank![/mod]

ja sorry ik was gehaast op de moment van uploaden, zal em opnieuw uppen in een wat redelijker formaat

Ik heb alles nu geprobeerd.
Vannacht de camera leeg laten lopen. (Raar eigenlijk, normaal gaat deze vanzelf uit na 20-25 sec.) en vandaag weer opgeladen.
Inderdaad knippert het ledje tijdens het laden, eerst snel, langzaamaan trager, totdat deze continu brandt.

De verkoper heeft gereageerd, dus morgen stuur ik hem terug.
En dan maar afwachten wanneer de nieuwe er is.

Is in engels maar gaat vast wel lukken,
De jouwe(die je teruggestuurd hebt)Zal waarschijnlijk ook een soldeerfoutje hebben
(staat ook bij de link)

I am getting more reports of bad solder joints in cameras. The camera works for a while, then dies. When the power button is long pressed either the LED comes on shortly, or nothing happens. When the USB cable is connected either nothing happens or Windows wants to load a driver.

Most of the diagnosed problems have been bad hand soldered parts like the crystals (silver cans). There have also been some bad surface mount reflow solder problems. Even if re-soldered, the camera might not work if the solder short damaged something else.

Solving these problems require very keen solder skills and tiny tools.

Since the battery voltage is live on the circuit board, even when the camera is off, avoid shorting anything. Cut a battery wire before trying to re-solder something.

Laatst bewerkt:
Ik wil leuke filmpjes gaan maken vanaf mijn funcub, heeft iemand tips hoe en waar ik hem dan het beste kan bevestigen?
Wat is de beste plek op een model?
Ik wil de funcub zo min mogelijk beschadigen.

Bovenop de vleugel in het midden en vastmaken met klittenband?
014-1.jpg

Laatst bewerkt:
vandaag #3 spycam binnen gekregen :D

leuk ding, alleen krijg i de datum en tijd niet ingesteld.. ik heb al diverse dingen geprobeerd zoals spaties achter de regels, hoofdletters etc etc..

wie helpt me ff.. je mag ook het tag.txt bestand mailen (een werkende)

Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar. Een spatie voor de eerste regel deed wonderen.

Als ik hem gewoon van de USB kabel afhaal kreeg ik hem opeens niet meer aan. Van de USB afhalen met de on/off knop ingedrukt werkte dan weer wel. Dan blijft hij aan staan en kan ik hem weer wel gewoon aan en uit zetten.

Grappig ding maar wel een beetje grillig in de bediening

Als je geen extensies ziet in windows (standaard) maakt hij ze wel bij een nieuw bestand. Je ziet dan tag.txt maar het bestand heet tag.txt.txt opde kaart ;) Probeer met alleen eens de naam tag

De hobby king versie is #7...... qua chip gelijk aan #1. Toch een BGA chip en wel een sd kaart. Kwaliteit gaat maar het is geen perfect vloeiend beeld.

van de week was volgens mij mijn accuutje leeg

net foto gemaakt en wat blijkt: de datum staat dan niet goed meer! :(

gelukkig zo opgelost ;) in 1 keer

maar de eerste keer heb ik daar wat mee zitten worstelen!

klopt, de lipo dient meteen als "geheugen-voeding". Dus als de lipo echt helemaal leeg is, is al het opgeslagen in het geheugen (in dit geval datum en tijd) ook weg.

Bovenop de vleugel in het midden en vastmaken met klittenband?

Dat is het nu net. Dan gaat het beeld door de draaiende prop heen.
Zoals jij hem daar hebt gemonteerd, dan zul je denk ik meer lucht als land filmen;) Je moet hem toch iets naar beneden richten.

Dat is het nu net. Dan gaat het beeld door de draaiende prop heen.
Zoals jij hem daar hebt gemonteerd, dan zul je denk ik meer lucht als land filmen;) Je moet hem toch iets naar beneden richten.

Daarom is een floaterjet of easystar ook zo handig met een duwprop.

Ik heb de cam ook op een voyager gehad en dan net buiten de motoren, vloog niet fijn meer.
Had ik meer last van dan ik had gehoopt.

Back