Car KeyChain Spy Camera

hoi allemaal
het heeft even geduurd, maar hier dan toch een filmpje met mijn zeilboot.

deze is eind april opgenomen( ik moet de datum toch eens goed zetten:rolleyes:)

de camera zat op een constructie van balsa hout aan de achterstagen
geklemd,deze stak ongeveer 25 cm achter de boot uit, volgende keer even
testen met een groothoeklens,dan komt de stuurman ook in beeld:cool:

groeten johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb wat problemen met de opnamens.

Wanneer en hoe weet ik dat de camera loopt(welke knop en hoe lang indrukken) en wanneer zie ik dat hij uit is (opname stoppen)

Alvast bedankt.

Grt Lyckele

Wanneer en hoe weet ik dat de camera loopt(welke knop en hoe lang indrukken) en wanneer zie ik dat hij uit is (opname stoppen)

Tweede handsie gekocht zonder gebruiksaanwijzing ?

Alvast bedankt.

Grt Lyckele
Je ziet niet dat ie aan of uit is, daarom is het ook een spycam ;)
Onderste 2 knoppen doen niets.
Bovenste twee knoppen wel.
-Daarvan de onderste vast houden om de camera aan te zetten (led brandt, camera staat in standby modus)
-Dan bovenste 1x indrukken om een foto te maken
-Bovenste ingedrukt houden tot led knippert en daarna loslaten, de camera filmt dan (er brand geen led meer).
-Om te stoppen bovenste knop weer 1x indrukken, led brandt (camera is weer standby)
-Om uit te zetten onderste weer vasthouden tot led dooft

Je ziet niet dat ie aan of uit is, daarom is het ook een spycam ;)
Onderste 2 knoppen doen niets.
Bovenste twee knoppen wel.
-Daarvan de onderste vast houden om de camera aan te zetten (led brandt, camera staat in standby modus)
-Dan bovenste 1x indrukken om een foto te maken
-Bovenste ingedrukt houden tot led knippert en daarna loslaten, de camera filmt dan (er brand geen led meer).
-Om te stoppen bovenste knop weer 1x indrukken, led brandt (camera is weer standby)
-Om uit te zetten onderste weer vasthouden tot led dooft

Gelukt!!! en bedankt, mijn chineesengels snap ik nu beter.

Nu alleen de datum nog veranderen, dat lukt mij niet. ik heb een settime.txt file gemaakt en onder het mapje DCIM gezet maar er verandert niks? of moet hij in het mapje staan waar de filmpjes ook staan?

Grt Lyckele

Nu alleen de datum nog veranderen, dat lukt mij niet. ik heb een settime.txt file gemaakt en onder het mapje DCIM gezet maar er verandert niks? of moet hij in het mapje staan waar de filmpjes ook staan?

Grt Lyckele

Lees de eerste post eens daar heb ik het uitgelegd hoe je de datum goed kunt krijgen.

Grt Lyckele

Even dit topic doornemen... staat meerdere malen uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat...

Dat komt waarschijnlijk doordat het bestandje tag.txt moet heten.
Let wel op dat je in windows je extensies kunt zien. Anders heet hij ineens tag.txt.txt ;)

Komt ie weer een keertje:
Hier kun je het bestand downloaden:
http://www.chucklohr.com/808/tag.txt
Rechts klikken en opslaan op je pc.
Daarna editen met bijvoorbeeld notepad naar de goede datum (let op omgekeerde volgorde en zorg dat er geen extra spaties of regelafstanden in komen). Na editen opslaan en kopieren naar je sd kaartje (direct op de kaart, dus niet in een map).
Dan camera aanzetten, even filmpje maken en weer uitzetten. Als je nu het sd kaartje bekijkt zou het tag.txt bestandje verwijderd moeten zijn.
Het eerstvolgende filmpje dat je maakt heeft de goede datum.

succes

Heb hier overigens nog een heel cool filmpje gevonden, gemaakt met een spycam, waar je een vogel een vliegtuig ziet aanvallen:
http://www.dumpert.nl/mediabase/991671/9e1296d7/vogel_is_rc_vliegtuig_zat.html

Laatst bewerkt:
Dat komt waarschijnlijk doordat het bestandje tag.txt moet heten.
Let wel op dat je in windows je extensies kunt zien. Anders heet hij ineens tag.txt.txt ;)

Komt ie weer een keertje:
Hier kun je het bestand downloaden:
http://www.chucklohr.com/808/tag.txt
Rechts klikken en opslaan op je pc.
Daarna editen met bijvoorbeeld notepad naar de goede datum (let op omgekeerde volgorde en zorg dat er geen extra spaties of regelafstanden in komen). Na editen opslaan en kopieren naar je sd kaartje (direct op de kaart, dus niet in een map).
Dan camera aanzetten, even filmpje maken en weer uitzetten. Als je nu het sd kaartje bekijkt zou het tag.txt bestandje verwijderd moeten zijn.
Het eerstvolgende filmpje dat je maakt heeft de goede datum.

succes

Heb hier overigens nog een heel cool filmpje gevonden, gemaakt met een spycam, waar je een vogel een vliegtuig ziet aanvallen:
www.dumpert.nl - Vogel is RC vliegtuig zat.

Yes het werkt!! Merci.

Grt Lyckele

om de klok makkelijker in te stellen heeft deze meneer: software-schlosser
een handig programma geschreven.(onderaan de pagina)

camera aan pc hangen ,programma starten, drive letter van de camera
kiezen ,type camera kiezen en op de groene pijl klikken

de camera van de computer verwijderen, aan en weer uitzetten, klaar

groeten johan

(ps misschien handig om alle links naar de eerste pagina te zetten, soort sticky?)

groeten johan

(ps misschien handig om alle links naar de eerste pagina te zetten, soort sticky?)
AH, super handig :) want als je lipo ECHT leeg is, is de datum en tijd ook weer verkeerd.... laden doe je toch aan de pc, dus net zo goed effe de tijd en datum met dat progje goed zetten :)

groeten johan

Ook deze link weer toegevoegd aan beginpost....
Bedankt Johan!

En als je slim bent (en dat zijn de meeste hier wel zo te lezen....) zet je dat programma'tje op het kaartje van je camera'tje.
Mocht je onverhoopt ergens je camera'tje aan een vreemde pc hangen om te laden dan heb je toch je programma'tje bij je om de tijd goed te zetten.

PS, misschien is het handig voor de vergeetachtigen om de handleiding ook op het geheugenkaartje van de camera te zetten.

Die bonte kraai, ongelofelijk zeg. :D
Wat een brutaal beest, gewoon aanklampen en vast houden alsof et zijn leven kost.
Erg bijzonder om te zien.

idd hele brutale vogel!! maar misschien was zijn nest wel in de buurt???!!!

ik had nog wel een leuk ideetje :)

de cam hangt nu onder de vleugel van mijn scoot, wilde proberen om een servo in te bouwen in de vleugel, die dan de achterkant van de cam IN de vleugel gaat trekken.
Op die manier kan ik met een schakelaar de cam aan en uit zetten (wat al kan) maar dan ook nog eens de cam verder naar beneden richten in plaats van "recht vooruit". (misschien zelfs mee mixen met mijn hoogteroer?)

Op die manier kan ik van hoogte nog leukere en diversere beelden opnemen :)

Alleen iets van een scharniertje aan de voorkant knutselen, eens kijken hoe ik dat ga doen :)

Ik wil de cam IN de vleugel trekken om niet de voorkant van de vleugel te duwen, en zo nog meer luchtweerstand aan 1 kant van de vleugel te krijgen :)

Back