Caravan bouwen

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
T

TT-01 rcdriver

Guest
voor een 1:10 race met caravans ben ik een caravan aan het bouwen van piepschuim en karton, alleen hoe maak ik het gedeelte waar de bandjes aan vast zitten, iemand ervaring, of ooit al zoiets gebouwd, let op het moet zo simpel mogelijk, maar de bandjes moeten wle kunnen draaien, en passen op een zeskant wielmeenemer. er hoeft geen diff tussen.

Je ken ook de Stuurblokken van een CCt of F1 van corally nemen, heb ik zelf namelijk ook zo gemaakt.
Caravan weegt in totaal 300g gram :D

sjorsi zei:
Je ken ook de Stuurblokken van een CCt of F1 van corally nemen, heb ik zelf namelijk ook zo gemaakt.
Caravan weegt in totaal 300g gram :D
foto?

hey ik heb een hele tijd geleden ook een caravan gebouwd.
als as heb ik gewoon een alu buisje genomen dan een schroef die er in past.
je doet een velgmeenemer om die schroef dan de velg er op.
dan een flinke klodder lijm in het buisje schroef er in en klaar is kees.
neit echt een orginele manier maar het werkt wel perfect nog geen problemen mee gehad.
hier ff wat fototjes.
SP_A0439.jpg

SP_A0440.jpg

SP_A0362.jpg

SP_A0364.jpg

mijn neefje was vorig jaar bij caravan race van erce.
hij zij dat er een piepschuime caravan mee reed en die kieperde steeds om omdat hij zo licht gewicht was.
ook zou ik kijken om er vering in te maken want er werden volgens mij ook dotjes op de baan geplaatst.

Een paar tips voor je caravan:
Als je je caravan niet om wilt laten kantelen moet je de wielen verder uit elkaar zetten ;) en als hij verschrikkelijk slingert moet je rubbertjes tussen de aansluiting doen :D Heb ik zelf ook gedaan.

Greetz Denniz

In godsnaam, jongen... Heb je gezien hoe oud dit topic is? Bijna 2 jaar... En jij komt nu nog af met tips die iedereen al kent. :?

mm :( ik kende die truukjes niet? Zeker niet dat van die rubbertjes. kan je dat even duidelijker maken, Denniz?

Ik had het dan ook vooral over het feit dat een auto/caravan stabieler wordt als de wielen verder uit elkaar staan :).
Dat met die rubbertjes wilt gewoon zeggen dat hij de speling uit de assen heeft gehaald door er exra o-ringetjes o.i.d. tussen te plaatsen, neem ik aan.

Ja sorry, ik had niet gezien dat deze topic zo oud was 8O Ik was gewoon iets over caravans aan het opzoeken en toen kwam ik dit tegen...
Maar van die rubberen ringetjes tussen de aansluiting, als je dus een soort trekhaak model hebt dan kun je rubbertjes tussen de aansluiting van de caravan doen, zodat je dus de speling verkleint zoals sander al zei.
Als het nou nog niet duidelijk is kan ik er altijd nog een foto bij doen ;)

Mvg Dennis

Graag die foto Denniz, want volgens mij heeft Sandermt2 het mis als hij het over rubbertjes aan de wiel-as heeft.

Hier is dan de foto, hij is een beetje vaag omdat hij met mijn mobiel is genomen maar je kunt zo wel zien wat de bedoeling ervan is :D

07-08-08_0839.jpg

lol, dat is eigenlijk een afremsysteem zoals dat ook op 1:1 caravans gebruikt wordt: remming op de kogel van de trekhaak zodat die niet vrijelijk kan bewegen.
Thx Denniz :)

Sandermt2 heeft een dus inderdaad een foutje gemaakt, haha ;). Ik dacht dat de rubbertjes ergens op de as zouden bevestigd worden. Maar uiteindelijk werkt dit wel via hetzelfde principe :).

Back